Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio 1 mono wtrysk 1.2 energy 60 KM duże spalanie.

jarekpppp 01 Lut 2010 14:09 15154 21
  • #1 01 Lut 2010 14:09
    jarekpppp
    Poziom 11  

    Witam. Mam taki problem ze moje clio przy jeździe w trasie przy średniej prędkości 80-90 km/h spala kolo 11-12 l Myślę ze to mała przesada. Wymieniłem filtr powietrza ,paliwa dalej to samo. Postanowiłem sprawdzić czujnik temperatury podłączam miernik i nic żadnej rezystencji ;/ nawet przejścia ;/ próbowałem mierzyć na ciepłym i na zimnym silniku i nic. Czy jest to możliwe ? Proszę o jakieś rady bo już nie wyrabiam na paliwo xD
    Silnik to 1.2 60 KM

    0 21
  • #2 01 Lut 2010 18:16
    pakier
    Poziom 12  

    W aucie jest kilka czujników temperatury. Każdy z nich powinien mieć jakąś oporność tego co wiem. Czy auto na rozgrzanym silniku ma mniejsze obroty niż na zimnym?
    Powód może też leżeć w zaworach; niewiem jak w tym aucie, ale może być regulacja płytkami i w takim wypadku należałoby udać się do jakiegoś specjalisty od głowic.

    0
  • #3 01 Lut 2010 20:13
    Daniel_dan
    Poziom 16  

    i też może być to spowodowanie że bierze tzw. lewe powietrze z kolektora dolotowego, i też może być spowodowane żużyciem się sondy lambda...może na diagnostyce sam. by coś wykryli podłączając go pod komputer...

    0
  • #4 01 Lut 2010 21:27
    jarekpppp
    Poziom 11  

    Trudno wyczuć obroty bo obrotomierza nie mam ;/ z tego co wiem to sondy nie mam bo nigdzie na rurze od kolektora aż do katalizatora jej nie ma wiec to trochę dziwne mam ten samochód 2 tygodnie i historii jego nie znam może jakiś mądry mechanik ja wymontował. Tylko zastanawia mnie to dlaczego ten czujnik temperatury silnika sterujący ssaniem nie ma żadnej rezystencji może ktoś już miał taki przypadek ?

    0
  • #5 04 Lut 2010 08:24
    szymon_pawl
    Poziom 11  

    wymień czujnik temperatury

    0
  • #6 04 Lut 2010 09:45
    Daniel_dan
    Poziom 16  

    u mnie raczej czujnik temp. jest dobry, bo jak zimny to obroty są powyżej 1000obr., a jak się zagrzeje to spadają do 800obr.,
    jeśli jest katalizator w renówce to musi być sonda, raczej jest wmontowana w kolektor wylotowy, jeśli jej nie ma to sprawdź czy masz wtrysk paliwa, jeśli masz to sonda musi być tylko że ktoś ją wymontował, jeśli nie masz na wtrysku to masz gaźnik to nie wiem po co ten katalizator...to masz gaźnik a z takimi rzeczami jednak radze pojechać do fachowca, bo to jest wyrzsza szkoła jazdy jak się go rozleguluje...

    0
  • #7 04 Lut 2010 22:17
    jarekpppp
    Poziom 11  

    A wiec jest to silnik na mono wtrysku 1.2 energy 60 kucy. Czujnik temp. już został wymieniony i dalej to samo sprawdzone już zostały obr i nie chodzi na ssaniu. Znaczy jak jest zimny to ssanie działa prawidłowo a potem obr spadają. A teraz mam takie pytanie bo do silników zasilanych lpg stosowana jest centralka która podaje sygnał za sondę lambda oszukując komputer sterujący w ten sposób ze podaje taki sygnał aby komp odczytał to jako mieszankę idealna i czy mogę to samo zrobić tylko że na benzynie ? jeśli ktoś wymontował ta sondę to teraz koszty będą dość duże kupno sondy i wydechu a taka centralka kosztuje ok 60 zl. Wiec bardziej opłacalne było by kupienie tej centralki. Bardzo proszę o jakieś rady co z tym problemem zrobić. Może już ktoś coś takiego robił ? A i jeszcze jedno świece maja czarny nalot sama elektroda jest koloru kawy z mlekiem, ale gdy przy gazuje to na śniegu widać że z wydechu wydobywa się czarny osad tak jakby sadza, silnik nie bierze ani 1 ml oleju. Przebieg to 192 tys 91 r W czasie jazdy czasami czuć tak zwanego "mula" ale od niskich obrotów gaz do dechy ale samochód przyspiesza bardzo mulasto a po chwili zbiera się i to nieźle, dzieje się to tylko czasami ale na każdym biegu.

    0
  • #8 04 Lut 2010 23:29
    doktor333
    Poziom 18  

    Akurat w tym silniku nie ma potrzeby zakładać emulatora-gdy sonda źle pracuje trzeba ją po prostu odpiąć.Gdy sterownik zarejestruje przerwę w obwodzie sondy reguluje dawkę paliwa na podstawie mapy wtrysku zapisanej w pamięci komputera. Aby właściwie dobrać czas wtrysku potrzebuje info o ciśnieniu w kolektorze ssącym,temp płynu i powietrza itp.Nie skutkuje to świeceniem kontrolki wtrysku.Piszesz że go "muli" -powodem może być zbyt bogata mieszanka np.za sprawą lejącego wtryskiwacza.

    0
  • #9 04 Lut 2010 23:50
    jarekpppp
    Poziom 11  

    A jak mogę sprawdzić wtryskiwacz ?

    2
  • #11 05 Lut 2010 00:21
    pakier
    Poziom 12  

    Czy przewody wysokiego napięcia są podłączone do aparatu zapłonowego? Czasem podobne efekty daje przebicie na kopułce. Trzeba zdjąć i zobaczyć jak wygląda w środku. Poza tym przebicia słychać w komorze silnika.
    Choć podejrzewam, że to może być coś poważniejszego.

    0
  • #12 05 Lut 2010 15:20
    jarekpppp
    Poziom 11  

    jarekpppp napisał:
    A jak mogę sprawdzić wtryskiwacz ?

    Ponawiam pytanie

    0
  • #13 05 Lut 2010 15:48
    doktor333
    Poziom 18  

    Aby się upewnić że mieszanka jest zbyt bogata wykonaj analizę spalin(koszt 30-50zł)Jednak podstawa to wykluczenie innych czynników(wskazania czujników temp. powietrza i płynu,ciśnienia kolektora, luzy zaworowe itd.

    1
  • #14 12 Lut 2010 18:09
    Daniel_dan
    Poziom 16  

    chciałem się zapytać jaka przyczyna była że dużo palił? bo mam podobny problem a nie chce się w koszta pakować...

    0
  • #15 20 Lut 2010 20:14
    jarekpppp
    Poziom 11  

    Nadal problem nierozwiązany. Sam dalej szukam przyczyny już chyba wymieniłem wszystko co się dało i dalej pali jak smok.

    0
  • #16 06 Mar 2010 07:29
    Daniel_dan
    Poziom 16  

    to troche dziwne z tym co pan opisuje, ja bym spróbował poszukać jakiegoś schematu elektryki i zajrzeć czy jest sonda przy tym modelu?, jeśli jest to zrobić dziure w rurze kolektorowej i wmontować gniazdo sondy i zamontować sonde według schematu, jeszcze jedno pytanko czy jak dodaje pan szybko i sporo w pedał gazu to czy nie wylatuje sadza z tłumnika?

    1
  • #17 08 Mar 2010 17:54
    jarekpppp
    Poziom 11  

    Jednak jest sonda. 3 Pinowa. sprawdzałem i napięcie oscyluje od 0,1 do 0,8 v a co do sadzy ma pan racje wydobywa się.

    0
  • #18 13 Mar 2010 15:30
    mariusz1989
    Poziom 2  

    ja miałem taki przypadek i musiałem dużo zrobić napraw miedzy innymi jak:
    -Świece ok. 40zł
    -kopuła zapłonu ok. 50zł
    -przewody do Świec do 70zł
    -potencjometr przepustnicy ok. 40 zł
    -czujnik wody temp. ok. ok. 20 zł
    -sonda lambda ok. 10zł

    I z 12 l/100 zmienił spalanie na 5.5 L/100
    tak jest w moim przypadku
    (mam clio 1.2 96r. po lifcie)
    badanie zrobiłem u elektryka pod kompem.

    0
  • #19 21 Mar 2010 15:40
    jarekpppp
    Poziom 11  

    Widze że chyba nie mam co liczyć na pomoc na tym forum.

    0
  • #20 24 Kwi 2010 16:11
    Daniel_dan
    Poziom 16  

    masz co liczyć, ja doszłem co było u mnie nie tak, zaśniedziałe styki we wtyczce pomiędzy silnikiem a sondą, też mam 3pinową, zaraz przed katalizatorem pod spodem auta, polecam je wyczyścić czy też rozebrać wtyczke i gniazdo zależy jak kto się chce bawić, ja tam poszedłem na łatwizne i popryskałem odrdzewiaczem i troche tak szmatką delikatnie wyczyściłem i już spalanie mam w normie 10l gazu na 100 przy lekkim depnięciu i jazdy troche po mieście,

    Jeszcze dodatkowo musze wymienić wszystkie uszczelki w parowniku, nie wiem czy to jest trudne samemu to zrobić?...

    0
  • #21 25 Sie 2010 13:41
    robertos731
    Poziom 1  

    Witam! mam problem ze swoim autkiem Renault clio 1.2 92 r dotychczas sprawował się bez zarzutu ale od paru dni nie mam ssania, jak zimny to gaśnie, po rozgrzaniu silnik pracuje idealnie. sądziłem że może być to wina czujnika temperatury płynu chłodniczego ale nic z tego dalej to samo. Proszę o pomoc

    0
  • #22 08 Wrz 2010 12:10
    jarekpppp
    Poziom 11  

    Sprawdź silniczek krokowy czasami potrafi się zawiesić.

    0