Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II 1.6, uszczelka pod głowicą, cena

01 Lut 2010 16:14 39613 14
  • Poziom 2  
    Witam, mam problem z moja Astrą, mechanik powiedział, ze to uszczelka pod głowicą i ze będzie to kosztowało od 1000-1500zł! Czy ta cena nie jest za duza?
    Objawy problemów z samochodem:
    -temperatura silnika nie podnosiła sie podczas jazdy na trasie (nawet po przejechaniu około 200km) w związku z czym gaz przelaczał sie na benzyne
    - po zatrzymaniu spod maski wydobywał sie "dymek" i czuc było spalenizne
    (po odwiedzeniu mechanika, powiedział ze jest to spowodowane wyciekiem oleju)
    -na bagnecie oleju pojawił się biały osad
    -z tyłu na zderzaku zauważyliśmy biały "śnieżek"

    To chyba na tyle. Jestem początkującym kierowcą do tego kobietą, więc proszę o radę w miarę zrozumiałym językiem.
    Samochód wylądował u mechanika, który po rozkręceniu silnika stwierdził, ze uszkodzona jest głowica (trzeba będzie ją spawać) - to napewno jest dodatkowy koszt.
    Chciałabym mieć rozeznanie w cenach, przed ostateczną rozmową z mechanikiem, bo obawiam sie, ze może chcieć mnie naciagnąć znając niewiedzę kobiet w tych kwestiach.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 30  
    Za te pieniądze kupisz cały silnik z wymianą.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 30  
    Ten mechanik będzie spawał tą głowice?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Koleżanko podstawowy błąd to oddanie auta do naprawy zanim zasięgniesz info. w innych warsztatach! Teraz to praktycznie jesteś zdana na tego mechanika!
  • Poziom 30  
    RobertLodz09 napisał:
    Ten mechanik będzie spawał tą głowice?

    Nawet koleżanka nie napisała jaki silnik,czy 16 zaworów czy osiem,jak osiem zaworów to kupi za 800zł.
  • Poziom 2  
    silnik 16 zaworowy, a głowicę będzie spawana i planowana w zewnętrznej firmie
  • Poziom 10  
    Witam. Jestem troszeczke zdziwiony tym co ten mechanik powiedzial. Jesli auto nie lapalo temperatury to dlaczego glowica??? Termostat sie otworzyl i sie nie zamkna i dlatego nie lapie temperatury. Dymek mogl sie wytwarzac z powodu uszkodzonej uszczelki pod pokrywa klawiatury i olej sobie kapal na kolektor wydechowy i dlatego ten dymek. Napisz cos jeszcze co zauwarzylas niepokojacego w swoim aucie. pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Dzięki wszystkim za zainteresowanie
    To co ja zauwazyłam i mnie zaniepokoiło napisałam (najbardziej własnie ten dymek), ale po przegladzie samochodu przez mechanika okazało się, że płyn chłodnicowy dostaje sie do oleju (z tego co mówił w duzych ilościach). Niestety wcześniej nie obserwowałam ilości płynu, dlatego nie mogę powiedzieć ze jest go mniej :/ No i ten biały nalot na bagnecie po sprawdzeniu oleju - wcześniej czegoś takiego nie było...
    Kolejną oznaką mógł być biały nalot na zderzaku nad rurą wydechową (wg mechanika spowodowany tym płynem chłodnicowym). pozdrawiam
  • Poziom 18  
    daj no tu tego mechanika :) na słówko...
    uszczelka 80 do 100 zależnie od jakości(marki) wymiana 200-300+olej półsyntetyk mobila4l 90 1L 23zł, płyn petrygo 35zł filtr oleju 10zł(opel ma tanie bo wszystkie silniki do 2.0 mają taki sam)
    czyli koło 600, wycieraczki po 20 zł :) płyn do spryskiwaczy zimowy 5l 15zł
    czy olej na bagnecie wygląda jak kawa z mlekiem ? czy w zbiorniczku wyrównawczym płyny chłodzącego jest olej ? na ściankach na powierzchni płynu ?
  • Użytkownik obserwowany
    Tak ale jak pęknięta głowica to nie tak różowo, poza tym 1000zł to tak w sam raz.
  • Poziom 22  
    magdaled napisał:

    -temperatura silnika nie podnosiła sie podczas jazdy na trasie (nawet po przejechaniu około 200km) w związku z czym gaz przelaczał sie na benzyne
    - po zatrzymaniu spod maski wydobywał sie "dymek" i czuc było spalenizne
    (po odwiedzeniu mechanika, powiedział ze jest to spowodowane wyciekiem oleju)
    -na bagnecie oleju pojawił się biały osad
    -z tyłu na zderzaku zauważyliśmy biały "śnieżek"

    Hmm,ja tu nie widzę jednoznacznych objawów pęknięcia głowicy.
    I cóż to za mechanik,który by stwierdzić o pęknięciu głowicy musi rozbierać cały silnik?Przecież są sposoby by zrobić to bez jej ściągania.I czy napewno ma urządzenie do sprawdzania jej szczelności skoro twierdzi że napewno jest pęknięta i czemu tak chętnie proponuje jej spawanie,skoro pewnie wie(a wiedzą to wszyscy) że zespawanie jej nie daje 100% gwarancji na jej długą bezawaryjną pracę.
  • Użytkownik obserwowany
    Magdaled - jesli ci to nie przeszkadza to podejdz z jakimś innym znajomym mechanikiem do tego u którego zostawiłaś autko i niech go - wyprostuje.

    To że na bagnecie było masło tłumaczy niesprawny termostat.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    TESMEN - olej na bagnecie był ciemny, ale w niektórych miejscach pojawiał się biały płyn ( nie miał jednolitego koloru, raczej wyglądało to jakby zmieszał się z czymś jasnym)

    Dodano po 2 [godziny] 28 [minuty]:

    tak więc sprawa wygląda następujaco:
    - planowanie głowicy - okazało się że z nią wszystko jest wporządku - 500zł
    - robocizna 600zł
    - pozostałe części 750zł w tym: uszczelka pod głowicę, pokrywy zaworów (czy jakoś tak), jakieś inne uszczelki, śruby, kolektor - bo to on był pęknięty)

    całość 1850zł!

    Jak powiedziałam, że części wyszły strasznie drogo i musze skonsultować się z ojcem przypomniał sobie o zniżkach na części i teraz ostateczna cena to 1450zł
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Planowanie głowicy w Krakowie, to koszt 50zł. Robocizna nawet na serwisie jest tańsza.
  • Poziom 30  
    Dudi2007 napisał:
    Planowanie głowicy w Krakowie, to koszt 50zł. Robocizna nawet na serwisie jest tańsza.

    Ale w Gdańsku mają złoty zapał do roboty i klucze też.