Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo III 2000/2001, czy opłaca się go kupić?

cezaarr 01 Lut 2010 19:34 10447 34
  • #1 01 Lut 2010 19:34
    cezaarr
    Poziom 11  

    witam

    mam na oku WV Polo III z grudnia 2000 1.9SDI, 5drzwi, hatchback. Pierwsza rejestracja to luty 2001. Ma przejechane 110tyś km. Samochód od 3 dni w kraju, przywieziony z Niemiec. Geometria igła, podwozie także. Przebieg autentyczny, książka serwisowa i sprawdzony w VW. przy 90tyś km wymieniony rozrząd, zapis w książce i faktury. W sumie wyniósłby mnie 15k zł. Powiedzcie czy się opłaca?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

    0 29
  • #2 01 Lut 2010 20:03
    kamil907
    Poziom 28  

    Nie opłaca się. Za te pieniądze można kupić ciekawsze auta. Żeby w miare się opłacało musiało by być pełne wyposażenie i silnik TDI, a nie zwykłe SDI które nie ma nawet 70KM. Taniej kupisz dobrze wyposażonego Golfa IV z TDI.

    0
  • #3 01 Lut 2010 20:38
    cezaarr
    Poziom 11  

    autko jest bogato wyposażone i do tego zadbane, dlatego moje dywagacje

    0
  • #4 01 Lut 2010 21:15
    tzok
    Moderator Samochody

    Pomijając fakt, że Polo III wyjątkowo mi się nie podoba (albo Polo IIFL albo IV) i za VW się płaci, to moim zdaniem cena jest atrakcyjna. Zaletą silnika SDI jest trwałość i bezawaryjność w przeciwieństwie do TDI. To mały i lekki samochód więc te 60KM (czy ile to tam ma) jest w sam raz. Tylko nie wierz w spalanie 4l/100km bo choćbyś "na uszach stawał" to poniżej 5l/100km nie zejdziesz, a raczej tak koło 6.

    0
  • #5 02 Lut 2010 19:19
    cezaarr
    Poziom 11  

    a może coś więcej ponii, zapraszam...

    0
  • #6 02 Lut 2010 19:39
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Polo z tym silnikiem to chyba tylko dla kobiety,przebieg który podajesz daje mocno do zastanowienia,auto z takim przebiegiem powinno wyglądać prawie jak nówka :D,ty prowadziłeś do vw, czy handlarz ,bo to by wiele wyjaśniało.
    Osobiście nie kupił bym polo jest to najniższy model vw ,i zastanów się kto je od ciebie kupi za trzy lata z tym silnikiem?

    0
  • #7 02 Lut 2010 20:44
    cezaarr
    Poziom 11  

    ten silnik nie jest mulasty jak na to autko, jeździłem nawet polo 1.0 benzyna i mile mnie zaskoczyło jak na taką pojemność, a przebieg jest autentyczny na 100%, mam kolege w VW i mi sprawdził :D

    1
  • #8 02 Lut 2010 21:02
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Będę się czepiał przebiegu ,czyż byś trafił na perełkę ,kiedy był ostatni wpis w niemczech na którym jest przebieg,bo niemcy nie prowadzają już starszych aut na przeglądy do aso i na ogół ostatni wpis jest z przed trzech lat ,a przez trzy latka to można i 200tyś śmignąć.

    0
  • #9 02 Lut 2010 23:17
    tzok
    Moderator Samochody

    Jakie to ma znaczenie... przy tym silniku czy ma 150 czy 300 tys. km nie ma większego znaczenia, jeśli nie ma rdzy to w najgorszym razie trzeba zrobić zawieszenie, to koszt 1500-2000zł, więc i tak by się opłacało.

    Jak bym miał kupować diesla to właśnie SDI, choć nie lubię ani diesli (niestety, bo rocznie robię sporo km i opłacałoby mi się) ani volkswagenów ;)

    0
  • #10 03 Lut 2010 00:27
    burza11
    Poziom 13  

    tzok napisał:
    Jakie to ma znaczenie... przy tym silniku czy ma 150 czy 300 tys. km nie ma większego znaczenia,


    Racja.


    warto sie zastanowić, jakośc wykończenia wnętrza POLO jest fatalna (ładny na pierwszy rzut oka), w środku jest głośn.
    jak mówi SAWEK jest to najniższy model VW i to naprawdę widać.
    SDI jest dość głośny słaby (68ps) ale w polo wystarczający, TDI jest jednak według mnie lepszy, co do żywotności to zależy kto jak jeżdził itp.

    W prawdzie powiem że za te pieniądze mial byś golfa IV z TDI nawet na pięciu furtkach, napewno nieco starszego ale UWIERZ MI GOLF IV A POLO 6N2 TO NIEBO A ZIEMIA pod każdym względem, Polo to wóz na zakupy a Golfem już można naprawde przyjemnie podróżować

    Jeśli bedziesz mial okazje pojeździj golfem a się przekonasz

    0
  • #11 03 Lut 2010 00:57
    zbychu80
    Poziom 16  

    burza11 napisał:
    Polo to wóz na zakupy a Golfem już można naprawde przyjemnie podróżować

    Jeden i drugi nadaje się do jazdy po bułki :D

    0
  • #12 03 Lut 2010 00:59
    cezaarr
    Poziom 11  

    Cytat:
    Będę się czepiał przebiegu ,czyż byś trafił na perełkę ,kiedy był ostatni wpis w niemczech na którym jest przebieg,bo niemcy nie prowadzają już starszych aut na przeglądy do aso i na ogół ostatni wpis jest z przed trzech lat ,a przez trzy latka to można i 200tyś śmignąć.


    ostani wpis jest z czerwca 2009 i autko miało wtedy niecałe 10tyś km mniej niż teraz, sprawdzał mi go też znajomy diagnosta: zbieżność i geometria są poprawne-to mało powiedziane. Do tego sprawdził przebieg na sterowniku silnika i się zgadza. Wg niego nie było bite, a jeśli nawet to na pewno nie poważnie. Jedyna wada to porysowana delikatnie maska, ślady jakby od gałęzi albo od przykrywania go czymś. Wnętrze bardzo czyste (co mnie nawet dziwi, że tak czyste). Fotele niepowygniatane. Widać, że nie było mocno eksploatowane. A co do miejsca w porównaniu z Golfem IV. Za takie pieniądze mam golfa 2 lata starszego i z 2 razy większym przebiegiem. Interesuje mnie tylko diesel, dlatego są droższe. A co do miejsca w środku to możecie się zdziwić. Bagażnik wygląda nawet na większy bo tam jest tylko dojazdówka przez co jest głębszy.

    0
  • #13 03 Lut 2010 01:41
    burza11
    Poziom 13  

    Mialem Polo i Golfa, być może sie uparleś ale wiem co mówie, Golf jest precyzyjniej wykonany, na przebieg nie patrz, choć byś kupil Golfa TDI z dwukrotnie większym przebiegiem to i tak sie nim dłuuuugo nacieszysz,
    polo jest wysokie na kołach, na zakrętach miałem wrażenie że sie przewróci na bok, wykonanie wnętrza bez porównania, prezentacja także,
    MIałem polo lekko dojechane z przodu, wymieniłem zderzak i lampe, to wszystko jest tak kiepsko pomontowane że szok,
    Pamiętaj że Polo to najprostsze VW z tego rocznika i pamiętaj że 6n od 94 do 99 i 6n2 od99 do 01 to jest to samo tylko facelifting, więc pomyśl kupujesz auto skonstruowane w 94 roku za 15 tys, w tamtych latach 1.9d niewiele sie różnil od tego SDI, w tym jest elektroniczne ssanie i chyba nic poza tym.
    Golf IV skonstruowany w 98r, płyta podlogowa jak np seat leon czy audi a3, motor zdecydowanie TDI 66kw (90km) nie ma w nim przepychu co do elektroniki i uklad zasilania paliwem jest podobny jak w SDI, jedyne co warto sprawdzić przy TDI to turbine, ściągasz węza dolotowego i palcem patrzysz czy ma luz, minimalny winien być,

    Ogolnie, dając 15 tys za auto popatrz na wszystkie aspekty nie tylko przebieg, za 15tys masz gofra 5d tdi, może średnio wychulanego ale dającego frajde z jazdy i napewno lepiej prezentującego się.
    nie patrz na wiek bo te auta co mówimy są w kwiecie wieku.
    No serio Ci gadam, pojeździj polo a potem golfem a różnice sam zobaczysz, tylko bądź obiektywny, nie napalaj sie na polo. Wydatek rzędu 15tys jest warty przemyśleń.
    Co do bagażników w golfie jest większy.
    za 15 tys możesz mieć paska b5 tdi a to już do polo to fura nie z tej ziemi.
    Nie zapatruj sie na to że jest młody, czasem lepiej starsze a lepsze,
    A w ogóle to 15 tys za polo sdi to duuuzo.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ja jak przywiozlem pierwsze polo Podobało mi sie pierwszy dzień potem mówilem o nim ścierwo.

    0
  • #14 03 Lut 2010 09:11
    SAWEK101
    Poziom 30  

    No nie porównuj do b5 bo za tą kasę to chyba tylko kupi wybitą pozgniataną puszkę ,ale co do golfa to i ja popieram że warto się zastanowić bo kiedyś przyszło mi trochę w polo grzebać przy silniku i skrzyni a tam to masakra ,a w golfie zupełnie inna kultura.

    0
  • #15 03 Lut 2010 09:24
    Biedrona1984
    Poziom 10  

    Kup golfa tej cenie kupisz przyzwoity egzemplarz ewentualnie można się zastanowić nad octavia 1,9tdi

    0
  • #16 03 Lut 2010 12:08
    burza11
    Poziom 13  

    SAWEK101 napisał:
    No nie porównuj do b5 bo za tą kasę to chyba tylko kupi wybitą pozgniataną puszkę


    To zależy, sprzedałem naprawde ładnego b5 w kombi TDI tylko bez klimy za 12200zł do rejestracji, był naprawde dobry, miał malowane tylne błotniki ale nie wiem czemu. Napewno nie bity.
    Auta bardzo tanieją pamietajcie o tym.

    GOLF LEPSZY OD POLO!!!, porównać można golfa mk3 i polo 6n, tu może bym sie zastanowił.

    0
  • #17 03 Lut 2010 13:28
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Jeśli się tak napaliłeś na polo to lepszego raczej nie znajdziesz.
    Ale to jest samochód do jazdy po bułeczki tak jak mówił ktoś wcześniej i do jazdy w trasę albo na wakacje się po prostu nie nadaje bo jest głośny i ciasny .
    Ale do jazdy po bułeczki to kupiłbym raczej benzynę a nie diesla ,bo diesel gorzej od benzyny znosi krótkie odcinki.

    0
  • #18 03 Lut 2010 17:43
    cezaarr
    Poziom 11  

    nie napaliłem się, mam do wyboru pomiędzy nim a golfem, który ma 2 razy więcej przejechane, jest 2 lata starszy i dlatego się zastanawiam. Golfa znam i wiem, że też z nim się nic nie działo. A tak szczerze mówiąc żadnego passata nie kupi za takie pieniądze, chyba że starego szrota, co trzeba będzie co chwilę do niego dokładać. Nie ma się co czarować, im auto starsze i więcej przejechane, tym większe prawdopodobieństwo awarii.

    Na wyjątkowe okazje też nie ma, co liczyć, bo można się na tym przejechać. Nie lepiej teraz dać trochę więcej i miec pewność, a nie później tylko nerwy i serwisy...

    0
  • #19 03 Lut 2010 17:59
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Ja bym spokojnie wolał golfa o którym mówisz ,no chyba że ten golf ma być podobny do tego b5 w tej kasie :D
    Ja bym skłaniał się ku stwierdzeniu że im auto jest bardziej wypasione i prestiżowe tym bardziej zajechane,na co żywym dowodem są b 5-tki :D

    0
  • #20 03 Lut 2010 18:20
    cezaarr
    Poziom 11  

    no to dajesz mi do myślenia, ten golf ma 270tyś stuknięte, jest z 99 i niestety biały, chociaż z drugiej strony biały nie jest taki zły, ten sam silnik co polo

    0
  • #21 03 Lut 2010 18:27
    SAWEK101
    Poziom 30  

    E to ohyda myślałem że będzie już w tdi.
    Po prostu polo to nie jest samochód dla faceta ale dla kobiety która jeździ sporadycznie to może być bo przecież jest to kobiece auto :D
    A zastanawiałeś się nad octavią posiada te same wady co vw :D ,a jest tańsza,sam jeżdżę.

    0
  • #22 03 Lut 2010 18:38
    cezaarr
    Poziom 11  

    dobra, w piątek jadę oglądać oba, będę mógł sobie porównać, powiedzcie na co zwrócić uwagę? jak testować??

    0
  • #23 03 Lut 2010 18:44
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Główne wady grupy vw ,tzn problemy z zamkami i centralnym ,szyby najbardziej sypią sie elektryczne ,jak wolno chodzą wycieraczki to mechanizm do wymiany,luzy w kolumnie kierowniczej,wyjące łożyska kół ,czasami woda pod dywanikami szczególnie w b5 i długo by wyliczać :D

    0
  • #24 03 Lut 2010 19:25
    cezaarr
    Poziom 11  

    widzę, że kolega pesymistycznie do VW podchodzi :P na szczęście towarzyszył mi będzie diagnosta - dobry przyjaciel, znam go od lat. A elektryką się nie przejmuję, bo tego typu serwis mam za przysłowiową flaszkę u kogoś, kto w tym robi od lat

    0
  • #25 03 Lut 2010 19:35
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Hehe na ogół tak jest,osobiście to mam sentyment do vectry A :D,to były auta lałem paliwo i jechałem :D ,tylko że rdza ją zżarła ale fajnie się jeździło,a teraz to ja nie znam dobrej marki ,nawet merc po legendarnym 123 stwierdził że nie opłaca się robić dobrych samochodów bo ludzie się w nich zakochują i nie chcą kupować nowych :D

    0
  • #26 03 Lut 2010 20:09
    tzok
    Moderator Samochody

    O ile 68KM w Polo III to całkiem sporo o tyle w Golfie IV to stanowczo za mało...

    Układ zasilania jest diametralnie różny w SDI i TDI - SDI to klasyczna pompa wtryskowa, natomiast TDI to pompo-wtryskiwacze albo Common Rail.

    Poza tym każdemu w/g potrzeb - sam codziennie dojeżdżam do pracy ok 70km w jedną stronę i mając do wyboru Golfa czy Polo wybrał bym Polo. Dlaczego - bo jest mniejsze, lżejsze, mniej pali, a nie zdarzyło mi się jechać w więcej niż 3 osoby, zazwyczaj jeżdżę sam lub z jednym pasażerem. Jakby ktoś pytał - jeżdżę Puntem pierwszej generacji z benzynowym silnikiem 1.2 8V o mocy 75KM i kolejne auto to pewnie też będzie FIAT...

    Jak ktoś zauważył Polo to damskie auto - i bardzo dobrze - przynajmniej jest spora szansa (zwłaszcza z silnikiem SDI), że nie jest skatowane przez jakiegoś rajdowca-amatora. Kolega z pracy ma dokładnie takie polo z silnikiem SDI i bardzo je sobie chwali (no może ostatnio trochę mniej, bo się skrzynia zepsuła).

    0
  • #28 03 Lut 2010 20:20
    burza11
    Poziom 13  

    tzok napisał:


    Układ zasilania jest diametralnie różny w SDI i TDI - SDI to klasyczna pompa wtryskowa, natomiast TDI to pompo-wtryskiwacze albo Common Rail.



    Brednie, w TDI 90Km jest klasyczna pompa a od 110km albo 130km zaczynają sie pompowtryski. 66kw (90km) na 100% ma klasyczną pompe.
    Jak bym miał co dzień robić polo 70km to bym zgłupiał jeśli bym miał co innego do wyboru

    0
  • #29 03 Lut 2010 20:38
    tzok
    Moderator Samochody

    burza11 napisał:
    Jak bym miał co dzień robić polo 70km to bym zgłupiał jeśli bym miał co innego do wyboru
    Po co Ci więcej na naszych drogach? Przy masie Polo te 70KM w zupełności wystarcza do podróżowania z prędkościami 100-110km/h a szybciej i tak nie wolno. Jasne ja też raz przejechałem te 70km w 35min i nie zapłaciłem mandatu, ale tylko raz i nie zamierzam tego powtarzać... a jeśli chodzi o emocje to w Polo przy 150km/h na pewno ich nie brakuje ;) i wcale nie trzeba żeby to auto mogło jechać szybciej. Poza tym mało jest miejsc gdzie można większą prędkość rozwinąć (na sensownie długi czas, bo po co przyspieszać skoro zaraz trzeba będzie hamować). Poza autostradami na prawdę ciężko znaleźć odcinek drogi na którym można by się rozpędzić do 150km/h i utrzymać tę prędkość przez dłuższy czas.

    Uważam, że autor tematu ma zdrowe podejście do tematu i pozostanie przy swoim pierwotnym wyborze.

    0