Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1.8 silnik ABS Brak ogrzewania

01 Lut 2010 22:29 11257 13
  • Poziom 12  
    Witam.
    Mam problem z wyżej wymienionym samochodem. Jakiś tydzień temu straciłem ogrzewanie. Więc po długim szukaniu w internecie rozwiązań problemu. Wymieniłem dziś termostat i nagrzewnice. Odpowietrzyłem układ. i niestety w dalszym ciągu nie ma ogrzewania. Samochód normalnie rozgrzewa się do 90 stopni i trzyma tak jak powinien.
  • Poziom 37  
    Witam
    Jest zimne czy temperatura jest niezadowalająca ? Jeśli nagrzewnica nowa , układ odpowietrzony , węże przy nagrzewnicy ciepłe / oba / to jedno co mi się nasuwa to uszkodzona / nie lub źle zapięta / linka od klapy w układzie wentylacji .
  • Poziom 12  
    Linki od wentylacji wszystkie są ok wszystko sprawdzone. gdy odpowietrzyłem układ drugi raz (czyli zalałem układ po wymianie części rozgrzałem go do włączenia się wiatraka chłodnicy, po ostudzeniu dolałem płynu i ponownie go rozgrzałem do włączenia się wiatraka. po odpowietrzeniu sprawdzałem ruru rozprowadzające i mieszalnik byl bardzo zimny co powodowało przerywanie silnika na gazie(tak sadze) przewody w całym układzie są gorące. Przy nagrzewnicy też ale głębiej przy uszczelnieniu z kabina są już mniej ciepłe (nagrzewnica drożna sprawdzałem).
  • Poziom 37  
    Witam
    Jeśli węże masz zimniejsze przy wejściu do kabiny to prawdopodobnie jest coś nie tak z obiegiem chłodziwa .
  • Poziom 22  
    Edwardo101 napisał:
    po odpowietrzeniu sprawdzałem ruru rozprowadzające i mieszalnik byl bardzo zimny co powodowało przerywanie silnika na gazie(tak sadze) przewody w całym układzie są gorące..

    Uszkodzona membrana w parowniku.Tłoczy LPG do układu chłodzenia i go zapowietrza.
    Pozatym ciągle zapowietrzony układ-nieszczelności/przecieki,początki uszkodzenia uszczelki pod głowicą,zamulone/niedrożne przewody,zbyt mała wydajnośc pompy wodnej,parownik umieszczony zbyt wysoko względem zbiorniczka wyrównawczego.
  • Poziom 12  
    Parownik wymieniony około 3 miesięcy temu oraz parownik jest niżej niż zbiorniczek wyrównawczy. Co do pompy tez mi się wydaje że to jest powód moich problemów. Uszczelka pod głowica ok. I zapomniałem wcześniej dopisać ze układ trzyma ciśnienie

    Dodano po 1 [minuty]:

    I jak można sprawdzić pompę wody czy jest uszkodzona

    Dodano po 2 [godziny] 6 [minuty]:

    Gdy dziś odpaliłem silnik na początku pracował normalnie (odpaliłem na benzynie i po kilku minutach przełączyłem na gaz) gdy osiągnął temperaturę około 60 stopni zaczął przerywać, gdy dodawałem gazu i na parowniku pojawił się szron. Węże doprowadzające i odprowadzające, do reduktora i nagrzewnicy, są letnie zaczynają się robić gorące miedzy blokiem silnika a trójnikami, reszta węzy w układzie jest gorąca.
  • Poziom 14  
    Na pewno masz plyn chlodzacy zimowy ? Ja mialem pol plynu i pol wody wlane do chlodnicy i skutki byly takie ze takze mialem parownik zaszroniony i na gazie mi przerywal,gasl itp jezeli nie trzymalem gazu do dechy. Rozgrzalem go, wymienilem na plyn zimowy i jest wszystko ok.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Czy wogóle istnieje takie coś jak płyn chłodzący zimowy? Wątpię....
    A czy przy wymianie parownika wymieniono przewody gumowe? Mogły sie zamulić tak samo jak trójniki. Poza tym trzeba sprawdzić czy przewody nie sa gdzieś pozaginane.
  • Poziom 12  
    wszystkie przewody od układu są drożne płyn jest normalny zimowy bory-go do chłodnic aluminiowych, poz tym płyn który wylałem z układu był jak nowy żadnych osadów czegokolwiek . Dziś wymontowałem pompę wody jurto wstawię nową i zobaczymy czy coś pomoże
  • Poziom 37  
    Witam
    bass_ napisał:
    Na pewno masz plyn chlodzacy zimowy ? Ja mialem pol plynu i pol wody wlane do chlodnicy i skutki byly takie ze takze mialem parownik zaszroniony i na gazie mi przerywal,gasl itp jezeli nie trzymalem gazu do dechy. Rozgrzalem go, wymienilem na plyn zimowy i jest wszystko ok.

    Kolego co za pierdoły piszesz ? w jaki sposób w jednym miejscu masz wodę , a w innym płyn ? Po prostu miałeś prawie wodę w układzie a że propan-butan podczas rozprężania osiąga niską temperaturę to dlatego reduktor zamarzał .
    Do tematu.
    Sprawdź może czy węże masz prawidłowo podłączone . Odpal na benzynie , zaciśnij jeden wąż wodny ten co idzie do reduktora i sprawdź ogrzewanie .
  • Poziom 12  
    Parownik i nagrzewnica są połączone równolegle trójniki oraz wszystkie węzę jak i rurki metalowe są drożne sprawdzałem dwukrotnie. Jutro jak zamontuje pompę i nic to nie zmieni to spróbuję tak jak kolega pisał, że zacisnę wąż doprowadzający do prawnika.
  • Poziom 31  
    Sprawdź metalowe przewody wodne na które zakłada się przewody gumowe prowadzące między innymi do nagrzewnicy .
    A sprawdzałeś drożność nagrzewnicy i węży dmuchając w nie ustami czy tylko wizualnie.
  • Poziom 39  
    cienki wężyk z chłodnicy do zbiorniczka drożny? jak zapchany to trudno odpowietrzyć układ
    może być tak ze na wolnych obrotach się nie odpowietrzy bo pompa musi popchać płyn do góry i jeszcze przepchać powietrze w dól więc trzeba zwiększyć jej wydajność (obroty)
  • Poziom 12  
    Witam po wymianie pompy wody wszystko wróciło do normy. Stara pompa po wyjęciu wydawała się dobra łożysko nie miało luzów tylko łopatki wirnika pompującego wydawał się zbyt małe gdy kupiłem nową pompę łopatki różniły się prawie 1 cm na starej pompie nie widać było najmniejszych otarć
    Dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam