Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawory CPP Sonda i może walnięta uszczelka głowicy

karamba26 02 Lut 2010 05:04 2377 4
  • #1 02 Lut 2010 05:04
    karamba26
    Poziom 23  

    Ford Fiesta 1.1i 50KM 1991r.

    W sobote wymianialem olej. Odkrecilem tez pokrywe zaworow i dokonalem regulacji luzow. Jak wzialem szczelinomiez to az sie wystraszylem bo na zaworach mialem luz rzedu 0,7 - 0,8. Poprawilem na taki jaki powinien byc - wzialem z ksiazki serwisowej. Zalalem nowy olej wymienilem filtr oleju i filtr powietrza. Teraz jak uruchamiam auto to strasznie dlugo swieci mi sie kontrolka oleju. Wczesniej gasla od razu a teraz gdzies po 15 sekundach. Olej jaki wlalem to catrol gtx high mileage 15W/40.

    Straszny stan mialem na pokrywie od zaworow. Od srodka mialem bialo siwe maslo z kawalkami lodu w srodku. Wyczyscilem to wszystko dalem nowa uszczelke i skrecilem.

    Wydaje mi sie teraz ze auto mocniej klekocze.

    Czy jazda na tak rozregulowanych luzach zaworowych miala jakis wplyw na silnik i jego podzespoly. Od kad kupilem auto to luz aworowy nie byl regulowany.

    Teraz inna sprawa odkrecilem sonde lambda. Sonda byla cala czarna - w sadzy. Kanaly (te trzy) ktorymi spaliny dostaja sie do tzw katody w sondzie byly zapchane. Wyczyscielm ja dokladnie wydrapalem i zamoczylem w rozpuszczalniku. Straszny syf z niej wyplynal. Czy mycie z rozpuszczalniku nie uszkodzilo sondy? Co moze powodowac osadzanie sie sadzy na sondzie?

    http://www.ngk.de/Sondy_l...nos.1530.0.html

    http://www.mototechnika.r...liki/sonda.html


    Chcialem tez sprawdzic CPP. Odkrecilem go i miernikiem sprawdzalem opor na kablach. Mialem od 6 kohm na poczatku do 1 kOhm-a przy dzwigni opuszczonej do samego dolu. Opornosc sprawdzana na dwoch zewnetrznych kablach. To dobrze czy zle??

    -----------------------------

    Zastanawiam sie czy przypadkiem nie mam uszkodoznej uszczelki pod glowica. Skad sie wzieły krysztalki lodu na deklu od zaworow. W starym oleju nie wyczulem lodu. Plynu chlodniczego mi nie ubywa auto pali normalnie. Oleju mi nie przybywalo wrecz przeciwnie ubywalo bo mialem wyciek spod uszczelki z dekla zaworow.

    Jakie moga byc inne objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą.

    Jak gasze silnik cieply to mam stan plynu chlodniczego. Rano gdy zagladam pod maske i auto jest zimne plynu w zbiorniczku nie mam wogole. Auto sie rozgrzewa i plynu przybywa do poziomu wczesniejszego. Co moze powodowac taki stan???

  • #2 02 Lut 2010 09:47
    carrot
    Moderator Samochody

    Jak eksploatujesz samochód na krótkich dystansach w zimie, to na pokrywie zaworów robi się "masło", to normalne. Silnik głośniej chodzi, bo usunąłeś warstwę wygłuszającą z dekla

  • #3 02 Lut 2010 10:26
    karamba26
    Poziom 23  

    Faktycznie jeżdżę krótkie bo 7 kilometrowe odcinki do pracy i z pracy.

    Zastanawia mnie jednak to skąd ten lód w tej mazi która była pod deklem zaworów.
    Podobno to jest jeden z objawów uszkodzonej uszczelki spod głowicy.

    Zastanawia mnie tez ta sonda lambda. Dlaczego była tak mocno zabita sadzą. Musze ją teraz sprawdzić miernikiem jakie daje wskazania i czy wogóle działa jej podgrzewanie. Sonda jest 4 przewodowa jeszcze oryginalna fordowska.

  • #4 02 Lut 2010 14:00
    szczepanstjepan
    Poziom 20  

    7-mio kilometrowe odcinki w zimie oznaczają, ze możesz zostać największym producentem masła w Polsce. :D
    Jak silnik pracuje to pompa tłoczy płyn, rośnie ciśnienie i przez to stan się podnosi. Jak oleju nie przybywa i nie kopci na biało to nie ma się czym przejmować. Kilkadziesiąt fiest 1.1 w życiu słyszałem i klekot to znak rozpoznawczy, taki urok ma ten samochód. :D

  • #5 02 Lut 2010 23:21
    BRYS_
    Poziom 22  

    karamba26 napisał:

    Zastanawia mnie jednak to skąd ten lód w tej mazi która była pod deklem zaworów.
    Podobno to jest jeden z objawów uszkodzonej uszczelki spod głowicy.

    Podobno płyn chłodniczy nie zamarza tworząc kostki lodu,a domyślam się że płynem masz zalany samochód.
    Zamarza para wodna którą silnik zasysa w dużych ilościach wraz z powietrzem.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME