Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C4 2.0 16v+LPG kod ACE lekkie szarpanie

02 Lut 2010 13:53 6766 14
  • Poziom 13  
    Witam, posiadam auto takie jak w temacie z silnikiem 2.0 16v ACE (wtrysk mechaniczny) z gazem, mam taki problem że auto przy normalnej jeździe czy to na gazie czy na benzynie lekko mi szarpie w zakresie obrotów od 1000 do 2000 np jak jade 40km/h na 3 biegu to tak lekko szarpie ( na trasie przy prędkości ok 100km/h tego nie ma) podczas przyśpieszania w tym zakresie obrotów tak jak by było odczuwalne delikatne szarpanie, poza tym na benzynie mam za wczesne odcięcie zapłonu bo już przy 4,800 obr i dalej nie idzie, na gazie idzie do końca.

    Czy ktoś wie może co z tym można zrobić ? żadnego strzału gazu nie było klapa od przepływomierza się nie zacina jest w idealnym stanie, zmieniałem przewody, świece, kopółkę, filtr paliwa i powietrza, i sprawdzałem na innym przepływomierzy z rozdzielaczem i jest tak samo.

    Przy z mianie biegów też szarpię tylko mocniej

    Może wie ktoś co z tym zrobić ?
  • Poziom 2  
    u mnie w BMW miałem podobne objawy jak tu opisałeś i okazałe sie że łapał lewe powietrze. rura od przepływomierza była pęknięta. Sprawdź czy gdzieś nie łapie lewego powietrza a druga opcja co z krokowcem może być coś nie tak :P
  • Poziom 13  
    pinger666 napisał:
    u mnie w BMW miałem podobne objawy jak tu opisałeś i okazałe sie że łapał lewe powietrze. rura od przepływomierza była pęknięta. Sprawdź czy gdzieś nie łapie lewego powietrza a druga opcja co z krokowcem może być coś nie tak :P


    zdejmowałem tą gume z przepływomierza i wygląda ok chyba że mixer od gazu ma juz jakieś nieszczelności a na niego jest nałożona ta guma od przepływomierza jak myślisz to może być to ?
  • Poziom 26  
    szarpanie przy przyspieszaniu często powoduje kulejące WN.
  • Poziom 13  
    dariusz105 napisał:
    szarpanie przy przyspieszaniu często powoduje kulejące WN.


    przewody, świece i kopułkę wymieniłem poł roku temu na beru bo przewody były jeszcze oryginalne i rano były mokre
  • Poziom 12  
    witam. kolego sprawdż ustawienie rozrządu .podobne objawy miałem przy seacie alhambra okazało sie ze wałek rozrządu był przestawiony o jeden ząbek :).pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Możliwe ,że masz padającą cewkę zaplonową oraz także sprawdź uszczelnienie wtryskiwaczy benzynowych(oringi) bardzo łatwo samemu to zrobić.
  • Poziom 13  
    oczko69 napisał:
    witam. kolego sprawdż ustawienie rozrządu .podobne objawy miałem przy seacie alhambra okazało sie ze wałek rozrządu był przestawiony o jeden ząbek :).pozdrawiam



    Dzisiaj sprawdziłem rozrząd i jest idealnie nastawiony, ale dzięki bo tego nie brałem pod uwagę a przynajmniej teraz wiem że dobrze jest ustawiony
  • Poziom 10  
    Witam sprawdź powietrze na mikserze jeżeli wszystko jest ok to sprawdź wtrysk rozruchowy taki dodatkowy na kolektorze może leje odłącz go na jazdę próbną
  • Poziom 13  
    croma 1 napisał:
    Możliwe ,że masz padającą cewkę zaplonową oraz także sprawdź uszczelnienie wtryskiwaczy benzynowych(oringi) bardzo łatwo samemu to zrobić.


    Dzisiaj dokładnie też sprawdziłem zapłon lampa stroboskopową i okazało się że jest opóźniony, więc go lekko wyprzedziłem ale chyba zrobiłem coś nie tak bo teraz lepiej sie wkręca na obroty ale źle z nich teraz schodzi bo dochodzi do 1500obr zatrzymuje sie na nich na 2 sekundy i schodza dalej i jeszcze zatrzymają sie na około 1100 a potem już na 950 :/

    A nad tą cewką się zastanawiałem i jak można ją sprawdzić ? czy nie można ? bo ogólnie sądzę że cały układ oprócz świec był oryginalny, teraz już trochę powymieniałem ale widocznie jeszcze za mało

    Dodano po 6 [minuty]:

    strzymik napisał:
    Witam sprawdź powietrze na mikserze jeżeli wszystko jest ok to sprawdź wtrysk rozruchowy taki dodatkowy na kolektorze może leje odłącz go na jazdę próbną



    A jak sprawdzić to powietrze na mikserze ? i czy mam odłączyć ta wtyczkę od tego wtrysku rozruchowego ?dzisiaj sprawdziłem ogólnie wtryski i nie są najlepsze, tryskają w kształcie stożka ale na pewno nie jest to mgiełka tylko wielkie krople
  • Poziom 13  
    Wymiana cewki i ustawienie zapłonu na nowo praktycznie wyeliminowało szarpanie podczas jazdy, na benzynie gładko, na gazie tylko przy zmianie biegów (ale mam do wymiany parownik i filterek od gazu więc pewnie przez to). Mam jeszcze jedno pytanie ten przewodzik co idzie z cewki do kopułki jak by był zużyty robił by jakieś problemy ?
  • Poziom 13  
    Witam.

    U mnie też szarpało i często gasnął na gazie i benzynie, przyczyną był uszkodzony przewód WN (praktycznie palił na 3 cylindry).

    Kolego tiesto851 - czy też masz na 1 przewodzie WN taką jakby cewkę Dietz'a? Bo ja wymieniłem na nowe przewody i tego już nie mają a ta cewka jest wpięta w instalację (nie można jej przełożyć na nowy przewód) i nie wiem czy to czemuś szkodzi?

    PS.Jak się ustawia zapłon bo jak zakupiłem auto to kopułka była luźna (trzymała się tylko na 1 nie dokręconej śrubie) i teraz też ma problemy ze schodzeniem na wolne obroty?
  • Poziom 13  
    Hans26 napisał:
    Witam.

    U mnie też szarpało i często gasnął na gazie i benzynie, przyczyną był uszkodzony przewód WN (praktycznie palił na 3 cylindry).

    Kolego tiesto851 - czy też masz na 1 przewodzie WN taką jakby cewkę Dietz'a? Bo ja wymieniłem na nowe przewody i tego już nie mają a ta cewka jest wpięta w instalację (nie można jej przełożyć na nowy przewód) i nie wiem czy to czemuś szkodzi?

    PS.Jak się ustawia zapłon bo jak zakupiłem auto to kopułka była luźna (trzymała się tylko na 1 nie dokręconej śrubie) i teraz też ma problemy ze schodzeniem na wolne obroty?


    Chodzi ci o ten pierścień na 4 przewodzie liczony od przodu auta? jest to jakiś czujnik, ja kupowałem przewody oryginalne i nie pytaj ile kosztowały :( co najlepsze podziałało to przez jakiś czas a teraz szarpie tak jak szarpało tylko ale tylko to bo tak to pracuje w miarę równo, co do zapłonu to aparat zapłonowy jest przykręcony na 2 oddzielne śruby co kopułka, a zapłon ustawia się luzując śruby od aparatu zapłonowego i kręcąc nim delikatnie w lewo przyśpieszasz a w prawo opóźniasz zapłon, poza tym sprawdź w jakim stanie jest ta kopułka i palec czy nie powypalane ma styki i to chyba tyle, do ustawienia zapłonu najlepiej mieć lampę z ustawieniem kontu wyprzedzenia czy jakoś tak
  • Poziom 13  
    Tak, o ten pierścień, czyli 1-szy liczony od kabiny :)

    Orientowałem się w cenach przewodów WN i mogą kosztować nawet 500zł... minimum coś koło 200zł, ale nie wiem czy warto jakieś zamienniki wkładać - trzeba mieć nawet specjalny klucz do wyciągania tych przewodów żeby ich nie uszkodzić.

    Ta cewka co jest na kablu to podobno komputer sam sobie ustawia zapłon dzięki niej podczas rozruchu silnika.

    No właśnie nie wiem czy mam wyprzedzony czy opóźniony, więc chodziło mi o instrukcję jak to się robi z lampą, gdzie ją podłączyć, gdzie świecić itd.
  • Poziom 13  
    lampe podpinasz jeden przewód do plusa akumulatora a drugi chyba na przewód od świec i na kole zamachowym na dole tam gdzie są paski co idą do pomp itp masz nacięcie i świecisz tą lampą na te koło i będzie widać to nacięcie albo odchylone w lewo albo w prawo, jakoś tak to sie chyba robi z tego co obserwowałem jak robił to mechanik a co do przewodów jak szukałem używanych bo oryginał to oryginał pochodzi używany pochodzi dłużej niż jakiś zamiennik ewentualnie widziałem że można dorobić sobie taki przewód ze zużytego zdejmujesz ten pierścień i dajesz dla kogoś kto dorabia przewody