Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa B 1.2 1995 - zmiana sterownika

diesel01 05 Lut 2010 16:22 9279 50
  • #31
    diesel01
    Poziom 10  
    Witam wszystkich po raz kolejny.

    Więc panowie sterowniki (nowy i stary) wróciły z naprawy. Elektronik sklonował wszelkie dane ze starego sterownika na nowy i immo już nie trzyma ale niestety problem nadal istnieje ponieważ cały czas mam brak iskry. Co jeszcze mogę sprawdzić oprócz modułu , cewki, czujnika Halla i pompy ?? bo to wszystko było sprawdzane.
  • #32
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #33
    diesel01
    Poziom 10  
    Silnik z kopułką C12NZ
  • #34
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #35
    diesel01
    Poziom 10  
    Moduł zapłonowy sprawdziłem w pierwszej kolejności. Wziąłem nowy ze sklepu i podmieniłem ale niestety iskry brak. Dodam że jak załącza się immo to na ok. 0,5 - 1 sec. pojawia się iskra i to wszystko...
  • #36
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #37
    diesel01
    Poziom 10  
    Na starym sterowniku kontrolka (check mil) nie mrugała, po sprawdzeniu poprzez zworkę błędów także nic nie wykazało. Tak wiedział bym czego szukać. Na złączu D4 (wyjście) sterownika mam brak sygnału tzn. przy załączeniu stacyjki i załączeniu immo dostaję krótkotrwały J/W sygnał i to tyle.
  • #38
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #39
    diesel01
    Poziom 10  
    Więc na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak że zostały sprawdzone takie elementy jak : moduł zapłonowy, cewka, pompa, Hall, przewody WN oraz ciągłości przewodów - OK

    Sterownik wymieniłem dlatego ponieważ byłem pewien że jeśli sygnał z Halla wchodzi na sterownik a już z niego nie wychodzi to jest uszkodzony. Po podłączeniu nowego sterownika trzymał immo więc został sklonowany ze starego sterownika i immo już nie trzyma ale nadal istnieje problem z brakiem iskry...
  • #40
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Dziwne jest to co opisujesz ,a sterownik dostaje napięcie we wszystkie piny jak trzeba?
  • #41
    diesel01
    Poziom 10  
    Zostały sprawdzone wszelkie napięcia związane z tymi elementami które wymieniłem wyżej. Jutro pomierzę resztę napięć ale dziwi mnie to że jeśli napięcia i sygnały z tych komponentów które pomierzyłem są a brakuje iskry, tzn. pokazuje się w chwili załączenia immo na te pół sekundy po czym znika.
  • #42
    wloc
    Spec od samochodów
    A w czasie kręcenia rozrusznikiem łapie ci przekażnik pompy
  • #43
    autoas
    Poziom 42  
    Czy na pewno jest tam immo? Mam wątpliwości w tym roczniku
    Patrzyłeś czy jest pętla na stacyjce i transponder w kluczyku
    Raczej immo nie wyłącza iskry! (dla bezpieczeństwa układu wydechowego)
    Jakie masz gniazdo diagnostyczne OBD2 czy stare 10pin.?
    Zajmujesz się profesjonalnie naprawą, czy robisz swoje auto?
    Czy użyłeś jakiegoś sprzętu typu Tech1 lub Euroskan, czy po omacku spinaczem?
  • #44
    diesel01
    Poziom 10  
    Co ma przekaźnik pompy do braku iskry bo nie bardzo rozumiem...

    Poza tym napisałem wyżej że wykluczyłem działanie pompy bo działa tak jak powinna.

    Co do rocznika pojazdu to jest z końca 95 roku co za tym idzie został on wyposażony w immo złącze diagnostyczne to OBD....

    Nie jestem żadnym laikiem w sprawach elektryki pojazdowej jeśli o to chodzi... a mechaniką zajął się mój znajomy...
  • #45
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #46
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Mi się też wydaje że z tym immo może być coś nie tak bo skąd ta 1 sek.
    A ten nowy sterownik to masz z pewnego źródła?
  • #47
    diesel01
    Poziom 10  
    Panowie więc tak po kolei:

    Na starym sterowniku impulsy z aparatu zapłonowego są powtarzalne - ok
    Następnie sygnał z czujnika Halla także jest i wchodzi na sterownik ale sygnał ten ginie na pinie D4 sterownika i tu jest pies pogrzebany ponieważ jest brak sygnału na moduł.
    Gdyby trzymał immo to kontrolka CHECK migała by a nie miga.

    "nowy" sterownik jest ze szrotu i gdy został podłączony od razu to trzymało immo ponieważ kontrolka migała, więc na sterownik ten zostały przegrane wszelkie dane ze starego sterownika i immo już nie trzymało.

    Dziwi mnie to że po przekręceniu stacyjki i załączeniu immo, jest chwilowy impuls na pinie D4 i w tym samym czasie iskra i po kręceniu silnika nie ma kompletnie nic.
  • #48
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Mówisz że zgrał wszystko ze starego sterownika ,tak się da?
    Jeśli tamten miał coś nie tak w pamięci i przez to nie dawał impulsu ,to po prostu zrobiłeś klon szrotu.
  • #49
    diesel01
    Poziom 10  
    No właśnie zrobił klon starego tzn wylutował kości, programator i jazda. Zastanawiam się czy to był dobry pomysł bo teoretycznie w pamięci mogły być jakieś błędy choć po zczytywaniu przeze mnie błędów nic nie wskazywało i po prostu teraz mam dwa takie same ECU, zdaje się nic nie warte:(
  • #50
    SAWEK101
    Poziom 31  
    No i masz efekty a nie lepiej było zrobić to techem tak jak ci kolega podpowiadał,a teraz musisz znaleźć trzeci ecu i od początku.
    A tak na marginesie ecu raczej nie robi sobie samobója że jest szrot ,chociaż teoretycznie jest taka możliwość ,ale ta teoria...

    ps.ja też kiedyś miałem problem z toledo 1,6i kilka lat temu i żeby obejść temat kupiłem ecu za 100zł od audi 80 1,8 bez immo i przerobiłem wtyk i przewody wg nowego ecu i śmigał rok a potem ten drugi też mu zdechł i w końcu okazało się dla czego (winna była masa na błotniku po remoncie lakiernika) ale potem znów 100zł i śmigał do końca takie to są czasem sytuacje.
  • #51
    diesel01
    Poziom 10  
    Witam ponownie po "krótkiej" przerwie.

    Więc panowie byłem na diagnostyce Techem2, samochód jakimś trafem odpalił i kwestia wygląda następująco, urządzenie To nie wykazało żadnych błędów po stronie silnika, tylko brak kontrolki od poduchy. Natomiast po stronie immo pokazało błąd: Niski sygnał czujnika prędkości pojazdu, został on skasowany ale po przejechaniu kilkunastu metrów samochód zaczął znowu szwankować i niestety dzieje się to nadal.Samochód tym razem jeździ ale gaśnie w najmniej spodziewanym momencie. I raz da się go zapalić a innym razem kompletna pustka. Macie może jakieś sugestie co do tego tematu ?? czy faktycznie przez ten czujnik (o ile jest), samochód może się tak zachowywać??

    pozdrawiam
    diesel01