Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Signum - montaż lamp bixenonowych zamiast H7

wally80 02 Lut 2010 20:08 1938 0
  • #1 02 Lut 2010 20:08
    wally80
    Poziom 9  

    Witam,
    w najbliższym czasie będę montował bixenonowe lampy z AFL w oplu signum 2003 r. jako, że w ASO za oryginalną wiązkę kabli chcą 2500 zł i w podobnie kosmicznych cenach są inne elementy kabel zamierzam przerobić a spryskiwacze i samopoziomowanie wykonać na elementach "uniwersalnych". zestaw spryskiwaczy już mam teraz kwestia ich podłączenia - może ktoś wie, skąd oryginalnie było brane zasilanie pompki (albo sygnał do przekaźnika)? ewentualnie wykombinowałem, że można by zrobić odejście od zasilania pompki spryskiwaczy szyb, żeby spryskiwacze lamp załączały się wajchą przy kierownicy, dodatkowo chyba wstawiłbym przekaźnik czasowy, żeby spryskiwacze reflektorów załączały się po powiedzmy 1.5-2 sekundach po przytrzymaniu dźwigni - jedyna niewiadoma to to, czy komputer nie stwierdzi uszkodzenia pompki (zwiększony pobór prądu)
    w kwestii samopoziomowania lamp - ASO za części chce około 1500 zł, więc ta opcja raczej odpada, używek też nie widać więc wykombinowałem takie coś:
    http://www.allegro.p...nik_poznan.html
    co do podpięcia, to rozważam wymontowanie ręcznej regulacji świateł i wpięcie tam sygnału z centralki - nie wiem tylko, czy w oryginale jest tam rezystor czy jakiś przekaźnik (impulsowy?). gdyby ktoś posiadał schemat elektryczny do bixenonów, byłbym wdzięczny za podesłanie - niestety mam tylko do H7
    czy ten schemat (znaleziony na forum vectraklub.pl) przerobienia wtyczek od reflektorów będzie prawidłowy dla bixenonów?

    Cytat:
    Reflektor lewy

    Wypiąć z wtyczki reflektora przewody 6,7,8,9
    Skręcić ze sobą wypięte przewody z 6 (czarny/biały) i 7 (biały/czarny) i podłączyć ponownie pod 6
    Wypięty przewód z 9 (zielony/czerwony) podłączyć pod 7
    Wypięty przewód z 8 (fioletowy/zielony) poizolować i zostawić wolny lub wypiąć go z wiązki przewodów
    Dołożyć przewody masa 9/2,5mm2 masa 8/1mm2 masa

    Reflektor prawy

    Wypiąć z wtyczki reflektora przewody 6,7,8,9
    Skręcić ze sobą wypięte przewody z 6 (czarny/biały) i 7 (biały/czarny) i podłączyć ponownie pod 6
    Wypięty przewód z 9 (zielony/czerwony) podłączyć pod 7
    Wypięty przewód z 8 (fioletowy/zielony) poizolować i zostawić wolny lub wypiąć go z wiązki przewodów
    Dołożyć przewody masa 9/2,5mm2 masa 8/1mm2 masa

    Moduł AFL

    Wypiąć przewody z wtyczki 11,12,13,14,15,16,17,18
    Wypiąć przewody z wtyczki 12,18 (zielony/czerwony)
    Skręcić ze sobą wypięte przewody z 12(zielony/czerwony) i 18(zielony/czerwony) i podłączyć pod 4

    SPRAWDZIĆ CZY SĄ BEZPIECZNIKI W UEC FE10 i FE20
    Jeżeli są to:
    Wypiąć przewody z wtyczki 13,15
    Skręcić ze sobą wypięte przewody z 13(czarny/biały) i 15(biały/czarny) i przedłużyć przewodem 1 mm2 do złącza modułu UEC XE2/13 (FE10)
    Wypiąć przewody z wtyczki 11,17
    Skręcić ze sobą wypięte przewody z 11(czarny/biały) i 17(biały/czarny) i przedłużyć przewodem 1 mm2 do złącza modułu UEC XE2/21 (do RM 2004) lub XE2/25 (od RM 2004) (FE19)
    Poizolować wypięte przewody z 14(fioletowy/zielony) i 16(fioletowy/zielony) i zostawić wolne w przypadku gdy nie były wcześniej usunięte z wiązki przewodów
    Jeżeli nie ma to:
    Wymiana modułu UEC lub wersja z dodatkowymi bezpiecznikami

    Moduł UEC

    Przełożyć przewód z XE2/19 na XE2/20
    Bezpieczniki FE10-10A, FE19-10A, FE20-5A

    co do AFL chwilowo odpuszczę temat, bo trzeba by wymienić CIM - chyba, że nie uda mi się naprawi obecnego, wtedy od razu kupię obsługujący AFL :)
    na koniec jeszcze pytanie o opcoma - gdzie jest funkcja aktywująca xenony? znalazłem tylko AFL/AHL....

    pozdrawiam.

    0 0
  • Relpol