Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF III 1.4 ABD problem z sterowaniem wtryskiwaczem pomocy

real 02 Lut 2010 20:13 2381 13
  • #1 02 Lut 2010 20:13
    real
    Poziom 12  

    Witam
    opisze lekko temat dla wyjasnienia
    Sytuacja wyglada nastepujaco
    auto pochodzi do temp 70 stopni all ok gasze odczekuje pare minut ..
    zapalam staram sie ustawic tak obroty by wkrecal sie do 3000 zerkam na
    zasilanie na wtrysku OK zerkam na mase sterujaca wtryskiem zanika w ten sposob
    ze auto prawie przygasa i znow wtrysk i sterowanie z kompa jest poprawne .
    nie zawsze ten objaw udaje sie zrobic zapalajac auto potem odczekujac i zapalajac znow ..
    teraz powiem co sprawdzilem ..
    sterowanie z halla wychodzi poprawne podczas zanikow sterowania dla wtryskiwacza
    iskra caly czas sprawdzana JEST wiec wyglada ze wszystko do kompa piknie dochodzi z halla .
    zrobilem nawet glupi test i odlaczylem praktycznie wszystko co tylko mozliwe od silnika .. czujniki nastawniki potencjometry sonde praktycznie golo
    auto ma gaz ale wywalilem centralke i zkrosowalem odcinke na wtrysku tutaj jestem pewny ze instalacja gazowa juz nic w tej chwili nie szkodzi

    Moje obserwacje doprowadzily mnie do praktycznie 100% pewnosci ze komp jednak siedzi a praynajmniej tranzystor sterujacy wtryskiem nie daje juz rady i przerywa ...

    Wiec szrot i 2 komp na podstawke
    zgadnijcie co ten sam objaw !! testy wykonane identycznie by uzyskac ten problem ..
    Jednak co ciekawe gdy powstaje awarja odlaczam kompa (NOWEGO kupionego na szrocie) i wpinam stary objawy ustaja
    obojetnie jaki to bedzie komp jedno jest pewne ten zimny nie pracujacy podczas dochodzenia do tego objawu zawsze dziala poprawnie przez kolejny okres czasu ..

    I tera pytanie
    kolejny komp padniety ? co moge jeszcze sprawdzic ?
    czy to typowa usterka 1.4 ABD ? zagazowanego ?

    0 13
  • #2 02 Lut 2010 22:13
    bryczek11
    Poziom 11  

    komp łapie błędy a jak go odłączysz od zasilania na kilka minut to się resetuje i wraca do normy
    może zła emulacja ze sterownika gazu

    0
  • #3 03 Lut 2010 03:35
    real
    Poziom 12  

    Jak wspomnialem gaz jest zupelnie odlaczony a co do bledow to raczej nie bedzie
    pulsacyjnie na 1 1,5 sec wylaczal sterowania wtrysku takiej procdury to tam napewno nie zapisali

    0
  • #4 03 Lut 2010 06:57
    emeryt2
    Poziom 42  

    Pomyślałeś o czujniku halla , o ciągłości przewodu pomiędzy ECU a wtryskiem?

    0
  • #5 03 Lut 2010 07:16
    real
    Poziom 12  

    hall na oscyloscopie wisi na 1 kanale a na 2 kanale wisi sterowanie dla cewki all pieknie pomyka gdy wcina sterowanie wtryskiem
    dioda testowa wisi prosto na pinie w kompie

    0
  • #6 03 Lut 2010 07:34
    emeryt2
    Poziom 42  

    Potencjometr przepustnicy do sprawdzenia na ciągłość ścieżek , w nim jest podwójny.

    0
  • #7 03 Lut 2010 07:37
    real
    Poziom 12  

    tak zgadza sie rozbieralem sprawdzilem wszystko .
    jednak odlaczam jak wczesniej pisalem moge wypiac wszysstkie czujniki jak i potencjometry .. silnik dalej bedzie chodzil z lekka pomoca a objaw dalej pozostaje .
    gdy objawu brak tak samo moge odpiac wszystko co sie da i nie tnie wtrysku

    0
  • #8 03 Lut 2010 07:54
    emeryt2
    Poziom 42  

    Masz fajny slang , z tym cięciem wtrysku . Ja to rozumiem ,że nie ma , w czsie występowania usterki , sterowania go masą z ECU.
    Posprawdzaj dobrze masy na sterowniku , piny 1, 17 i 20 , a szczególnie nr. 1.

    0
  • #9 03 Lut 2010 08:07
    real
    Poziom 12  

    dzis bede mial jeszcze 2 kompy na podstawke niedaleko mnie wlasnie maja takie modele wiec sprawdze .
    jak to nie to przyjdzie ryc te kilkanascie przewodow od sterownika moze cos znajde stary zlom a taka pokrecona usterka ....

    0
  • #10 03 Lut 2010 09:40
    carrot
    Moderator Samochody

    Rozumiem, że wtrysk jest odcinany przy wyższych obrotach
    Nie przyszło Ci do głowy, że sterownik widząc wyższe obroty i zamkniętą przepustnicę odcina wtrysk (hamowanie silnikiem)

    0
  • #12 03 Lut 2010 19:05
    real
    Poziom 12  

    Carrot: zgadza sie jak zamykasz przepustnice bedzie odcinac na chwile wtrysk .
    jednak testowalem to i na wolnych obrotach to samo odcina na noment ( poprostu ciezko zlapac to na wolnych ale mimo to jest )
    Dzis podstawilem kolejne 2 kompy jakie wpadly mi w rece ^^ ta sama sytuacja
    naprawde nie wiem za co sie brac
    moze jutro podstawie wtrysk jak dorwe jakis .. niewiem jak dziala dokladnie oprogramowanie w ecu .. byc moze jak widzi przerwe lub zwarcie to odcina sterowanie .... mija jakis interval i znow zapina jesli all jest ok
    jedyne co mi przychodzi na mysl to zwarcie na wtrysku na tyle male ze nie upala bezpiecznika ale na tyle silne ze tranzystor sterujacy w ecu dostaje pierd.... lub zabespieczenie w sofcie ..

    Jakies pomysly ?))

    0
  • #13 04 Lut 2010 12:08
    carrot
    Moderator Samochody

    Mam na stole rozebrany taki sterownik 030 906 026 R, W obwodzie tranzystora nie ma żadnego rezystora pomiarowego, więc sterownik nie jest w stanie wykryć usterki w obwodzie wtryskiwacza, jak chcesz wiedzieć jaki tranzystor tam siedzi, to pw
    Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to jakieś anomalie w sygnale z halla, ale pisałeś, że podglądałeś sygnał oscyloskopem
    Pozostaje jeszcze oczywiście przełamany, zgnity gdzieś kabel

    0
  • #14 09 Kwi 2010 23:10
    real
    Poziom 12  

    Problem rozwiazany
    w okolicy pod akumulatorem kilka przewodow delikatnie podgnilo czearne na maxa
    w paru miejscach zielono mi z ciekawosci sprawdzilem od czego on sa jeden z nich byl od potencjometra przepustnicy
    jakims sposobem w nieokreslonych blizej warunkach wystepowalo delikatne zwarcie
    zastanawiam sie czemu tylko przy okreslonej temp .. byc moze na jakims przewodzie podgnitym obok byl wtedy wzrost naterzenia pradu
    Ecu mniemal ze przepustnica zostala zamknieta i ucinal na chwile wtrysk paliwa ..

    Dziekuje wszystkim za rady
    I koncze temat
    Pozdrawiam

    0