Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 16.8V - Zmiana map wtrysku Multec F

02 Lut 2010 20:24 6649 13
  • Poziom 18  
    Witam.

    Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość zmiany map wtrysku w tym sterowniku (multec F) ? Z tego co słyszałem nie da się tego zrobić Techem ani niczym takim tylko trzeba przeprogramować jakąś kość która zawiera mapy. Wie ktoś może coś więcej na ten temat ? Chodzi o to że mam w tej chwili silnik 1.6 8V na monowtrysku a chciałbym wsadzić głowice od wielopunktu z tym, że wolałbym to wysterować na ECU od monowtrysku gdyż tam mam czujnik spalania stukowego oraz EGR. No ale z drugiej strony nasuwa się pytanie czy ta kość zawiera same mapy czy cały program sterownika. Zmiana map byłaby o tyle wygodna że nie trzeba by było zmieniać/przerabiać wiązki. A wysterowanie 4 wtryskiwaczy to nie problem ponieważ one i tak w Multec M działają jednocześnie. Tzn 4 wtryskiwacze są sterowane jednym sygnałem na 2 przewodach :P

    Jeżeli ktoś wie coś na ten temat to byłbym wdzięczny za odp :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Silnik to X16SZR Astra 1 a docelowo ma być C16SE
  • Poziom 18  
    Takie pytanie mam jeszcze, posiadam już mapy wtrysku od C16SE i C14SE tylko nie wiem czy to są same mapy czy razem z całym programem wie ktoś może jak to jest w Multec-u ? Jeżeli chodzi o dane softów:

    MODEL - Astra
    ENGINE - C16SE
    SYSTEM - Multec
    EPROM - BCZH 4213
    CRC - 2350E8
    LEN - 32768 bytes

    MODEL - Astra
    ENGINE - C14SE
    SYSTEM - Multec
    EPROM - BCMZ 3028
    EPROM TYPE - 27c256
    CRC - 250C34
    LEN - 32768 bytes
  • Poziom 27  
    1. Wtryski mogą pracować równolegle przy tej przeróbce, widziałem wiele takich rozwiązań, ECU nie zgłaszał błędu
    2. Widziałem działające i jeżdżące kompy C16NZ z mapami od C16SE
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    A tak przy okazji, w której kości są mapy ? I czy tylko mapy tam są ?
  • Poziom 11  
    Podepnę się pod temat.
    Przerobiłem astre II x16szr , na c16se - na razie mechanicznie,czyli glowica wałek i kolektory.Zrobił sie z tego wielopunkt.pozostaje kwestia sterownika.
    Wolalbym zostawic stary zamiast wymieniac go na ten c16se z astry F, bo sa peoblemy z licznikiem i wentylatorami.
    Czyli najlepsza opcja to wgranie nowych map

    Pytanie za 100punktów;]
    Czy da sie wgrać mapy z c16se do x16szr (z astry G (II)).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    a jest jakiekolwiek rozwiazanie ,oprocz wkladania calego kompa od c16se ,zeby dzialalo to troche lepiej??

    Po zmianei na komp c16se jest spora poprawa w osiągach.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Motronic napisał:
    lukasb4 napisał:

    Po zmianei na komp c16se jest spora poprawa w osiągach.

    Jak wsadzisz jeden zamiast drugiego jak różnią się wtyczkami?


    Mam wiązke c16se ,tylko ze na niej nie mam wentylatorów i licznik nie dziala.
    Dużo kombinowania ,zeby to wszystko pogodzić ze sobą.

    Co do z16se ,to juz sie nad tym zastanawialem,ale tez potrzebuje całąwiązke, i tam jest przepustnica elektroniczna, a ja mam na linke, wiec musialbym zmieniac kolektor.Poza tym z16se ma 84Km a nie 100.

    Motronic - mógłbys rozwinąć to swoje "NIE" ?? ktoś już w tym rzeźbił?
  • Poziom 15  
    ociz napisał:
    Włóż od Z16SE.

    Nie da rady, ten silnik ma EGR czego nie ma C16SE. No i wiązka inna