Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Monitor Audio S9, ale ogólnie: głośnik

polsl 02 Lut 2010 21:46 1614 5
  • #1 02 Lut 2010 21:46
    polsl
    Poziom 2  

Witam!

Nie jestem początkujący, bo jestem elektronikiem, tyle że nie czynny zawodowo. Mam pytanie w sprawie dziwnej usterki głośnika w kolumnach Monitor Audio.
    Usterka polega na:
    Przy niskim poziomie głośności kolumny "przerywają", tzn. zanika dźwięk, czasami całkiem. Dźwięk wraca do normy na dwa sposoby:
    1. zwiększenie natężenia dźwięku we wzmacniaczu (potencjometr volume),
    2. po naciśnięciu membrany głośnika basowo-średniotonowego w kolumnach.

Awaria występuje na raz w obu kolumnach. Co ciekawe, dźwięk zanika całkowicie, tzn. również nie gra głośnik wysokotonowy. Początkowo myślałem, że to wzmacniacz, że coś nie styka w potencjometrze lub gdzieś są zimne luty, ale moja 1,5 roczna córka przez przypadek "puknęła" w głośnik i kolumna zaczęła grać. No tak gra albo nie gra (obie kolumny!), czasami godzinę przegra normalnie, a czasami co chwilę przerywa.

Czy ktoś ma pomysł, co to?:-))) Typowa budowa głośnika trochę mi zaburza diagnozę, bo cóż by mogło być uszkodzone, aby był taki objaw. Fakt, że są to dość drogie kolumny i chyba nie mogę kupić takiego głośnika nie jest pocieszający.

Z góry dzięki za poradę.

0 5
  • Relpol
  • #2 03 Lut 2010 10:47
    398216
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol
  • #3 03 Lut 2010 21:50
    polsl
    Poziom 2  

Witam!

Puknięcie w głośnik pomaga każdej kolumnie niezależnie. Osobno kanał lewy i prawy.
    Rozkręciłem jedną z kolumn (nie ma gwarancji), obejrzałem głośnik, kabelki od złączy do membrany są daleko od siebie, nic nie stwierdziłem.
    Rozkręciłem też wzmacniacz w poszukiwaniu czegoś:-), sam nie wiem czego, skręciłem, podłączyłem.

Dziś akurat nie przerywał, ale czy to efekt rozłączenia sprzętu i podłączenia na nowo?