Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chiński skuter nie odpala....

kris1990r 03 Feb 2010 14:33 31861 23
  • #1
    kris1990r
    Level 17  
    Witam mam problem z odpaleniem chińskiego 4t. Dokonałem już kilku rzeczy:
    - wymieniłem regulator napięcia
    - nowy moduł
    - nowa cewka
    - regulacja zaworów
    - zmieniony czujnik położenia wału
    - wyczyszczony gaźnik
    - sprawdzony filtr paliwa
    - przeczyszczone masy na ramie i silniku
    - sprawdzenie kranika podciśnienia.

    i teraz problem skuter mino tych drobnych zabiegów nie odpala co może być jeszcze przyczyną ?? ??
  • #2
    konrad2k9
    Level 12  
    Sprawdź ciśnienie sprężania i napisz ile jest. Jak jest ok to spróbuj mu trochę paliwa nalać nad denko tłoka do cylindra strzykawką czy jak wolisz.
  • #3
    raceman
    Level 18  
    Na sam początek to może sprawdź czy jest iskra na świecy.Potem czy paliwo dochodzi (mokra świeca).Jak to wszystko jest to sprawdź kompresję.
  • #4
    kris1990r
    Level 17  
    iskra jest napisałem ze jest nowy regulator cewka i moduł. kompresja jest (jak napisałem wyżej sprawdzałem kranik i podciśnienie musi być). Jakie jest ciśnienie nie wiem. Ale jak ściągnąłem gaźnik i przytkam palec to jest dobre. Wlewanie paliwa nic nie daje już próbowałem. Świeca jest mokra. przytykałem już nawet gaźnik dokładnie dolot powietrza (znalazłem na jednym forum ze pomaga). A i szczela z rury przy przytkaniu gaźnika.
  • #5
    SAWEK101
    Level 31  
    Może ci się klin ściął i zapłon masz nie tu gdzie trzeba,kurcze wymieniłeś połowę osprzętu.
  • #6
    kris1990r
    Level 17  
    Hmmm.... o tym jeszcze nie pomyślałem. Ale nie wydaje mi się żeby to to było bo od czego mógłby się ściąć ?? To chinol tam jest góra 8500 obrotów... może na tym forum jest jakaś tęga głowa i wymyśli co to może być...
  • #7
    SAWEK101
    Level 31  
    Na początek sprawdź śrubokrętem jak tłok jest w górze czy czujnik jest wtedy w pobliżu wypustu na kole zamachowym.
  • #8
    kris1990r
    Level 17  
    sprawdzałem czy nie jest przestawiony na rozrządzie. jest OK.
  • #9
    SAWEK101
    Level 31  
    Rozrząd to przecież co innego.
  • #10
    kris1990r
    Level 17  
    moze źle sie zrozumieliśmy... rozrząd swoją drogą ale to tez sprawdzałem
  • #11
    ads93
    Level 10  
    Sprawdz jeszcze raz gaźnik, możliwe ze coś się do dyszy dostało. Miałem tak w chinskim crossie 110
  • #12
    kris1990r
    Level 17  
    heh już 3 razy go czyściłem i nawet wymieniłem filtr paliwa.

    Ps. ten przypadek to naprawdę jest zagadka niczym z chińskich ciasteczek:D
  • #13
    SAWEK101
    Level 31  
    Jak wlewałeś benzynę i nic ,to daj spokój gaźnikowi i raczej skup się na zapłonie.
  • #14
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego moim zdaniem do ponownego sprawdzenia rozrząd - zwróć uwagę na znaki na kole magnesowym oraz w głowicy na kole zębatym chyba, że nie "ruszałeś" rozrządu
    ( koła zębatego i łańcuszka ). Ponadto, czy masz poprawne luzy zaworowe. Przy dobrze wyregulowanym zapłonie, dobrej iskrze, właściwym ciśnieniu w cylindrze i wlanym paliwie wprost nas tłok silnik musi "zapalić". Silnik uruchamiaj z "kopnika", gdyż daje to lepsze efekty (chyba, że Twój pojazd nie jest wyposażony w tzw. kopnik).
  • #15
    SAWEK101
    Level 31  
    No nie wiem mojego Crosa 250 ciężko było zapalić z kopki a z rozrusznika ok.
  • #16
    kris1990r
    Level 17  
    luzy zaworowe juz kilka razy ustawiałem
    - 0.05 ssący wydechowy 0.05
    - 0.05 ssący wydechowy 0.07
    aż w końcu sprawdziłem jak jest u kolegi i po prostu ustawiłem tak jak on ma (na dokładnie jaką wartość nie wiem bo nie miałem podpisanego szczelinomierza)
    A co do kopki w tym skuterze... Hmmm... jak większość chińskich rzeczy jednorazowa....


    Ps. SAWEK101 cors na kopke zawszcze ciężko pali :) wiem bo mam. Ale trochę techniki i tez da rade...
  • #17
    SAWEK101
    Level 31  
    Ja w chińskich kosiarkach ustawiam luz zaworowy od 1mm do 1,6mm :D,może ciut stuka ale chodzi ,a jak ustawiłem mały luz to zawory uchylały sie nie tu gdzie trzeba i nie było mowy o odpaleniu ot chińska dokładność.
    Teraz mam yamaszkę 250yz to dopiero jazda a czterosów w krosie i skuterze to jak dla mnie nieporozumienie.
  • #18
    kris1990r
    Level 17  
    Odpaliłem... ;/ nie ścięło klina, ale było inne koło magnesowe i miał iskrę, nie tam gdzie trzeba. Przestawiłem rozrząd i po kłopocie... heh... ale teraz jest inna usterka, ładnie chodzi podczas odpalenia, ale zalewa po jakimś czasie świece. Regulacja gaźnika nic nie dała.

    Ps. sawek101 ja mam 250 :D ale chińskiego:D ale jak na chińską moc i 4t chodzi ładnie.
  • #19
    SAWEK101
    Level 31  
    Ja też myślałem że ładnie chodzi dopuki nie przejechałem sie yamaszką,niema w ogóle co porównywać,a u ciebie ssanie sie cofa ?,może coś sknociłeś podczas składania gaźnika.
    Ty ten silnik to miałeś w worku, od sąsiada?
  • #20
    Maciejcc
    Level 11  
    załóż gasboxa :) nie będzie się cofać mieszanka i nie podlewa
    po drugie załóż stożek daje trochę na mocy xD
  • #21
    kris1990r
    Level 17  
    Jak na razie nieco wyższe obroty i jest ok... ale jak będzie trochę cieplej to jeszcze popatrzę:) jak coś odświeżę temat:)
  • #22
    SAWEK101
    Level 31  
    Opuść iglicę i przykręć mieszankę i zobacz co się będzie działo.
  • #23
    robert.mik
    Level 10  
    Należy zwrócić uwagę na dyszę wolnych obrotów która jest w gażniku przy dyszy paliwa,przy niskiej jakości paliwa jej średnica zmniejsza się i wtedy niema wolnych obrotów i ciężko zapalić silnik.