Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mazda 6 2002 2.0 l, świeci kontrolka airbag.

03 Lut 2010 19:18 16633 9
  • Poziom 2  
    Mam mały problem, zapaliła mi się kontrolka airbag i świeci cały czas. Nie wiem co się dzieje, co mam z tym zrobić.
    Proszę o pomoc.
  • e-miernikie-mierniki
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    System zgłosił ci błąd w działaniu. Musisz zdiagnozować usterkę i ją usunąć.
  • Poziom 2  
    oki ale jak mam to zdiagnozowac ???bo nie chce od razu gonic do dilera mazdy
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 31  
    A kto ci kaze jechac do dealer-a mazdy ,jedz na warsztat elektromechaniczny.
  • Poziom 26  
    Miałem ten sam problem, okazało się, że uszkodzony był sterownik/ sensor poduszek.

    Wszystkie kombinacje wykonujemy przy odłączonym akumulatorze i odczekaniu ok minuty!

    Przyczyną ciągłego świecenia kontrolki może też być uszkodzona taśma przy kierownicy, albo wtyczka podłączana do sterownika.

    Jeśli po odłączeniu poduszki w kierownicy (wtyczka pod plastykową osłoną) dalej świeci, trzeba sprawdzić wtyczkę podłączaną do sterownika. We wtyczce jest zabezpieczenie nazwijmy to umownie mikro-styki. Jeśli podłączamy wtyczkę do modułu, taki mały plastyk wchodzi we wtyczkę i styki zostają rozłączone.

    Można to sprawdzić w następujący sposób. Omomierz podłączamy do styku FAB w gnieździe diagnostycznym i do masy. Przy podłączonych wtyczkach do modułu SAS, omomierz u mnie pokazywał 16 Ohm. Po odłączeniu wtyczek od modułu - 0 Ohm, zwarcie do masy. Czyli wtyczka dobra.
  • Poziom 36  
    arekb81 napisał:


    Można to sprawdzić w następujący sposób. Omomierz podłączamy do styku FAB w gnieździe diagnostycznym i do masy. Przy podłączonych wtyczkach do modułu SAS, omomierz u mnie pokazywał 16 Ohm. Po odłączeniu wtyczek od modułu - 0 Ohm, zwarcie do masy. Czyli wtyczka dobra.


    Proponuję przestudiowanie ogólnych zasad bezpieczeństwa przy obsłudze tego systemu i uwag dotyczących użycia mierników i możliwych konsekwencji popełnionego błędu.
  • Poziom 26  
    Proponuję zapoznać się ze schematem tej instalacji. To jest tylko obwód lampki kontrolnej poduszek i podpięcie omomierza teoretycznie niczym nie grozi.

    Oczywiście odłączony akumulator dla pewności. A poduszek i napinaczy omomierzem nie wolno sprawdzać.
  • Poziom 36  
    arekb81 napisał:


    *Proponuję zapoznać się ze schematem tej instalacji. To jest tylko obwód lampki kontrolnej poduszek i podpięcie omomierza teoretycznie niczym nie grozi.

    **Oczywiście odłączony akumulator dla pewności. A poduszek i napinaczy omomierzem nie wolno sprawdzać.


    *Tekst bezsensowny skoro Halotan napisał:"Mam mały problem zapaliła się kontrolka i świeci cały czas"

    ** Zabawa miernikiem nawet z odpiętym akumulatorem nie raz się źle skończyła,taką zabawę można uskuteczniać TYLKO w wypadku odpięcia wszystkich elementów wykonawczych systemu!mierząc wiązki .

    Tak więc zanim ktoś się zwyczajnie pomyli i zrobi sobie krzywdę warto zdiagnozować system tak jak opisał to Błażej i przewidział producent.
  • Poziom 26  
    Gdybyś chociaż trochę znał system w Mazdzie, wiedziałbyś, że kontrolka poduszek w przypadku usterki któregoś z elementów poduszki, napinacza, maty w siedzeniu pasażera, po przekręceniu kluczyka nie świeci stale, tylko miga pokazując błąd.

    Jeśli świeci na stałe, to jest to:

    -uszkodzenie sterownika
    -uszkodzenie licznika
    -uszkodzenie styków we wtyczce

    Autor tematu prosił o pomoc w zdiagnozowaniu usterki, więc mu tej pomocy udzieliłem, dzieląc się swoją wiedzą, którą zdobyłem usuwając identyczną usterkę w swoim samochodzie i mam nadzieję, że moje informacje przydadzą się innym, bo nigdzie na ten temat nic nie ma.


    Zatem podaję najbezpieczniejszy sposób:
    Kupić moduł/sterownik/sensor o identycznych oznaczeniach. Koszt 150-200 zł
    Odłączyć akumulator, odczekać przynajmniej minutę, zmienić sterownik, podłączyć akumulator.
    Cieszyć się naprawionym autem.

    Jedyne ryzyko to strata pieniędzy na sterownik. Ale pewnie tyle samo straci się trafiając na mechanika, który się nie zna.
  • Poziom 36  
    arekb81 napisał:
    Gdybyś chociaż trochę znał system w Mazdzie, wiedziałbyś, że

    Jedyne ryzyko to strata pieniędzy na sterownik. Ale pewnie tyle samo straci się trafiając na mechanika, który się nie zna.


    Typowe podejście podwórkowych wymieniaczy