Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW GOLF 3 GT 1.6 101km, komputer, błąd 1002.

Piterss1990 03 Feb 2010 20:32 10683 16
  • #1
    Piterss1990
    Level 9  
    Witam. Posiadam Golfa 3 GT 1.6 101km i mam problem z komputerem. A właściwie na wyświetlaczu który pokazuje ilość przejechanych kilometrów wyskakuje mi błąd 1002 (10 02) i nie wiem za co on jest odpowiedzialny. Jeśli ktoś by mi mógł pomóc to z góry dzięki. Czy może być coś związane z paliwem bo na komputerze średnie spalanie pokazuje mi 13l na 100km czyli trochę dużo i tak mniej więcej wychodzi z przejechanych kilometrów. Aha auto jest z 1996 roku i posiada komputer.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    szymon_pawl
    Level 11  
    blad przeplywomierza o ile sie nie myle, to jest tez powodem duzego spalania.
  • #3
    carrot
    Moderator of Cars
    Pokazuje Ci się IN 02, czyli konieczność wykonania przeglądu okresowego
    Skąd w ogóle pomysł, że na zegarach pokazuje jakieś błędy silnika ? Jeep/Chrysler tak, ale nie VW
  • #4
    Piterss1990
    Level 9  
    Być może że to IN 02. Bo to 0 nie było pełne od dołu i może to być N. Więc co mogę zrobić aby było wszystko? Można jakoś skasować błędy domowym sposobem? Odpięcie akumulatora na ok. 20min nie działa.
  • #5
    TESMEN
    Level 18  
    jak dobrze pamoętam to wciskasz lewy guzik, włącasz zapłon, wyłaczasz, puszczasz. pojawi sie OIL- kprzytrzymujesz prawy guziczek powinien sie pojawić nowy interwał przeglądzu. klikasz lewy guzik. masz IN01 znowu wduszasz lewy i jeszcze raz prawy IN02 i lewy na chwile. tkie rzeczy powinien robić mechanik za free przy wymianie oleju...
  • #6
    Maximuskrk
    Level 12  
    Inspekcja olejowa - OEL

    1. Włączyć zapłon,

    2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,

    3. Wyłączyć zapłon,

    4. Zwolnić przycisk X,

    5. W polu wświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "OEL",

    6. Obracać przycisk Y do ustawiania minut zegara cyfrowego do momentu, gdy w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - - - -",

    7. Włączyć zapłon,

    8. W polu wyświetlacza pojawia się wskazanie "IN00",

    9. Wyłączyć zapołon.

    Inspekcja serwisowa IN01

    1. Włączyć zapłon,

    2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,

    3. Wyłączyć zapłon,

    4. Zwolnić przycisk X,

    5. Wcisnąć i zwolnić przycisk X,

    6. W polu wświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "IN01",

    7. Obracać przycisk Y do ustawiania minut zegara cyfrowego do momentu, gdy w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - - - -",

    8. Wcisnąć przycisk X,

    9. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "OIL",

    10. Wcisnąć przycisk Y,

    11. W polu wyświetlacza pojawia się wskazanie "- - - - -",

    12. Włączyć zapłon,

    13. W polu wyświetlacza pojawia się wskazanie "IN00",

    14. Wyłaczyć zapłon.

    Inspekcja serwisowa IN02

    1. Włączyć zapłon,

    2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,

    3. Wyłączyć zapłon,

    4. Zwolnić przycisk X,

    5. Wcisnąć i zwolnić przycisk X,

    6. W polu wświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "IN02",

    7. Obracać przycisk Y do ustawiania minut zegara cyfrowego do momentu, gdy w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - - - -",

    8. Wcisnąć przycisk X,

    9. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "IN01",

    10. Wcisnąć przycisk Y,

    11. W polu wyświetlacza pojawia się wskazanie "- - - - -",

    12. Powtórzyć czynności kasowania jak dla inspekcji olejowej,

    13. Włączyć zapłon,

    14. W polu wyświetlacza pojawia się wskazanie "IN00",

    15. Wyłaczyć zapłon.
  • #7
    Piterss1990
    Level 9  
    Wielkie dzięki kolego Maximuskrk. Zrobiłem według twojej instrukcji i wszystko działa tak jak powinno. Nic nie miga tylko jest ok (IN00). Dzięki.
  • #8
    trans-serwis
    Level 39  
    A średnie spalanie też ci się zmniejszyło?
  • #9
    Piterss1990
    Level 9  
    To jest tak. Wczoraj byłem na komputerze i wyszło że mam popsutą sonde lambde i to jest powodem większego spalania. Po wymiany sondy napisze czy to pomogło.
  • #10
    djadas1990
    Level 10  
    Witam! ja w podobnym problemie,lecz tylko podobnym... mi także wyskakuje błąd "IN02",lecz samochód jeszcze nie wiem jakie ma spalanie (ponieważ został niedawno kupiony).Brat zrobił Golfem III (1.6 AFT B+G) około 100km i zostawił samochód na gazie.Następnego dnia samochód już nie odpalił,reszta działa,tylko,że nie pali.Czy to może być błąd tego właśnie błędu? czy może jest jakaś inna przyczyna? jak ten problem zwalczyć?
    Pozdrawiam.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Tzn nie jestem pewien czy wszystko działa :] ale nie chce silnik się uruchomić,pomimo tego,iż kręci.
  • #11
    norek
    Level 16  
    sprawdź iskrę,jeśli brak to cewka padła na 90%
  • #12
    carrot
    Moderator of Cars
    Informacja na zegarach jest wyświetlana tylko i wyłącznie jako informacja dla kierowcy o konieczności wykonania przeglądu okresowego, w żaden sposób nie wpływa na pracę silnika
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ale niejednemu lepiej chodził jak "błąd" skasował, daj spokój carrot, co się będziesz z koniem kopał.
  • #14
    djadas1990
    Level 10  
    OK zaraz pójdę sprawdzić iskrę.Ostatnio brat wziął na sprawdzenie cewko moduł lecz problem nie ustąpił... :(

    Dodano po 4 [godziny] 8 [minuty]:

    Iskry brak,cewko moduł śmierdział spalenizną zarówno mój,jak i ten który brat wziął do sprawdzenia...
  • #15
    djadas1990
    Level 10  
    Samochód pojechał w dniu wczorajszym do mechanika,stwierdzili spaloną instalację elektryczną i uszkodzony czujnik napędu wału.I tu mam do was pytanie panowie specjaliści,jak takie cudo wygląda i ile to kosztuje?
  • #16
    ociz
    Moderator of Cars
    Co do ceny i wyglądu:
    Code:
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=037906433B&from_showcat=1&category=0&description=1
  • #17
    djadas1990
    Level 10  
    Witam szanownych forumowiczów! wcześniej już odzywałem się na tym forum,w sprawie czujnika.Miałem ostatnio taki problem,że jechałem samochodem na benzynie (przypomnę 1.6 AFT B+G),przejechałem około 3 km i samochód nagle zgasł.Wcześniej występowała problem taki,iż samochód podczas jazdy przygasał,a obrotomierz zaczął świrować,skakał,przerywał,samochód zazwyczaj łapał rytm i jechał dalej.Tym razem nie pociągnął i się dosłownie stoczył,nic nie załapał.Wymieniłem cewkę na nową,okazało się,że nie to.Znajomy elektryk stwierdził u mnie problem z czujnikiem położenia wału.Mianowicie nie łapie obrotów (sprawdzał pod VAG-iem).Teraz mam pytanie,czy jest jakaś inna możliwość wymontowania tego czujnika oprócz podnoszenia silnika na łańcuchach? prosiłbym o szybką odpowiedź,ponieważ jutro mam mieć ten czujnik a chciałbym jak najmniejszymi kosztami naprawić samochód.Pozdrawiam!