Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stary rosyjski prostownik samochodowy-awaria

thomass200 22 Sep 2011 21:40 28239 65
  • #61
    schwarzenegger90
    Level 2  
    Tworzyłem w swoim czasie rosyjskie egzemplarze od podstaw:) wiec znam je wzdluż i wszerz :P najczesciej wysiadaja tyrystory mocy BT 152 jak je sprawdzic?? to proste bierzesz miernik i ustawiasz na diode i bierzesz dodatni przewod miernika i przytykasz go do srodkowej nozki tyrystora jesli miernik nic nie wskaze to znaczy ze tyrystor jest sprawny :) jesli wskaze np 234 lub jakas inna wartosc to jest uszkodzony :) ponadto on ma zabezpieczenia w przypadku zwarcia lub zamiany biegunow:) jesli dobrze sie kolega przyjrzy w schemat tego ukladu to tam sa dwie masy kiedys doswiadczalnie zlaczylem je i owszem dziala ale nie ma zabezpieczen a gdy one sa oddzielnie to wszystko dziala jak nalezy ... :) serce tego prostownika mi sie jeszcze nigdy nie zepsulo jedyna awaria to tyrystory mocy


    Proszę poprawić post - regulamin pkt.3.1.13 [dzimi]
  • #62
    jaremako
    Level 2  
    Witam. Mam ruski prostownik, w którym chcę zastosować nowy mostek zamiast widocznych diod, niestety jestem zielony i nie bardzo wiem jak go podłączyć. Może ktoś pomoże?

    Stary rosyjski prostownik samochodowy-awaria
  • #63
    vodiczka
    Level 43  
    Czy diody są uszkodzone? Jeżeli nie to nie rób "sztuki dla sztuki" one wytrzymają więcej niż ten mostek na zdjęciu :)
  • #64
    jaremako
    Level 2  
    Jedna dioda padła.
    A gdyby podłączyć dwa takie mostki razem to będą lepsze od diod?
  • #65
    Mikus54
    Level 11  
    Jeżeli jak twierdzisz padła jedna dioda, prościej będzie wymienić uszkodzoną na sprawną o podobnych parametrach a nie bawić się z montażem i łączeniem dwóch podobnych mostków
  • #66
    aksakal
    Tube devices specialist
    Jeśli nie możesz znaleźć czy kupić analogiczne diody, to zamień ich na przedstawiony na zdjęciu mostek . U ciebie mostek na 35А, że absolutnie dosyć . Orientuj się na zdjęcie prostownika, który przedstawiłeś. Górne wyprowadzenie skrajnej lewej diody ( poznaczymy jego D1 ) jest zjednoczone z dolnym wyprowadzeniem D3 i tu że jest podłaczony biały kabel . To kabel od wtórnego uzwojenia transformatora . Ten kabel wlacz na jeden z kontaktów mostku z oznaczeniem AC. Górne wyprowadzenie diody D2 jest zjednoczone z dolnym wyprowadzeniem D4 i tu że jest podłaczony drugi kabel od wtórnego uzwojenia transformatora . Ten kabel wlacz do 2 kontaktu AC mostku. Górne wyprowadzenia D3 D4 są zjednoczone między soba i tu że jest podłaczony kabel - to minus prostownika - Kabel wlacz na minus(-) mostku. Dolne wyprowadzenia D1 D2 są zjednoczone między sobą i tu że jest podłaczony kabel - to plus prostownika - kabel wlacz na kontakt + mostku. Diody prostownika należy wydalić i na radiator przyśrubuj mostek, żeby zabezpieczyć jego oziębienie. Na tym modernizacja jest skończona.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Zawiadom typ diod, które wykorzystują się w prostowniku. Bez tego modernizacji nie czyń !!! Typ diody jest oznaczony na jego obudowie. Większość radzieckich diod ma anodę na górnym wyprowadzeniu, a katoda na dolnym, tam gdzie snycerstwo dla nakrętki. Lecz oddzielne diody mają odwrotne przepisanie wyprowadzeń.