Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1.7D Ubywa plyn chlodniczy wzrost poziomu oleju

vini78 04 Lut 2010 18:41 10181 9
  • #1 04 Lut 2010 18:41
    vini78
    Poziom 9  

    Dzis chcialem dolac oleju bo ostatnio sprawdzalem i bylo na dolnej kresce. Ku mojemu zdziwieniu poziom oleju byl na górnym wskaźniku. Sprawdzalem za kazdym razem na goracym silniku.
    Zdziwilem sie nieco ale skokjarzylem ze w osatnio w ciagu miesiaca dolalem litr p[lynu chlodzacego 2 razy po pol litra.
    Jesli to uszczelka pod glowica dlaczego niemam oleju w plynie chlodzącym?
    Pozdrawiam

    0 9
  • #2 04 Lut 2010 18:49
    notoron
    Poziom 12  

    Stan oleju raczej powinno się sprawdzać na zimnym silniku jak cały olej spłynie na dno miski olejowej, na ciepłym też można ale trzeba odczekać jakieś 10 minut aby olej się ustabilizował.

    Stawiałbym na uszczelkę jednak bo może pchać płyn do oleju, wszystko uzależnione jest od tego gdzie strzeliła uszczelka.
    A jak wyjmiesz bagnet to olej jest czarny (jak to w dieslu) czy może jest tam coś w rodzaju brązowej mazi, gdy dostanie się płyn do oleju to powstaje tak zwana śmietana.
    Pozdrawiam :)

    1
  • #3 04 Lut 2010 21:20
    vini78
    Poziom 9  

    Olej jest czarny jednak wydaje mi sie bardzo zadki w porownaniu do tego co zawsze. Czy plyn mogl sie wymieszać z olejem? Czy powinien szybko odparować?
    Jutro jeszcze zrobie pomiar na zimym. Dolalme dzi plynu i moze na kanal pojade zobaczyc czy nie kapie. Ale nie sadze bym cos zobaczyl bo wolno ubywa.

    0
  • #4 04 Lut 2010 21:28
    lokuś
    Poziom 11  

    Płyn ci ubywa bo uszczelka pod głowicą padła i płyn przedostaje się do komory spalania. Jest wyrzucany na zewnątrz przez wydech.A pomiar oleju no cóż obstawiam błąd pomiaru.Jest pewne że jak płyn miesza się z olejem powstaje emulsja o charakterystycznej barwie kremowej do brązowej.

    0
  • #5 04 Lut 2010 21:51
    domellus
    Poziom 29  

    Jeśli olej nie ma koloru "kawy z mlekiem" to może byc tak że płyn dostaje się do komory spalania jak pisze kolega i nie będzie go w oleju, ale w takiej sytuacji pierwsze sprawdził bym czy nie ma wycieków na zewnątrz i dopiero wtedy myślał o uszczelce pod głowicą.

    1
  • #6 04 Lut 2010 21:53
    grzechna34
    Poziom 2  

    Miałem kiedyś podobny problem w kadecie ale oleju nie przybywało wymieniłem uszczelkę i dalej ubywało płynu mechanicy radzili planowac głowicę gośc który miał planowac głowicę poradził by sprawdzic szczelnośc głowicy i okazało się że była nieszczelna .nie wiem czy ci to pomoże może koledzy mechanicy coś więcej ci napiszą na ten temat

    0
  • #7 05 Lut 2010 00:28
    pakier
    Poziom 12  

    Tak. Dobrze jest, żeby mechanik który robi głowicę dobrze obejrzał uszczelkę. Czasem od razu widać że dała ciała, ale niekiedy lepiej jest jak przy okazji planowania szlifierz sprawdził szczelność głwicy.
    Aaaa.... Poza tym jeśli to silnik isuzu to może być więcej niespodzianek. Ostatnio taki robiłem. W głowicy znajdują się tuleje z uszczelniaczami w które wchodza wtryskiwacze. Tuleje potrafią skorodować i też przepuszczać płyn. Minus jest taki że te tulejeczki sporo kosztują i trzeba dokupić do nich oringi.

    0
  • #8 05 Lut 2010 06:54
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Kolego a jak twój silnik sie nagrzeje to leci para (jasny dym) z wydechu?

    2
  • #9 06 Lut 2010 07:37
    tiger66
    Poziom 9  

    masz wywalona uszczelkę pod głowicą na bank trzeba zdjąć głowice wymienić uszczelkę i sprawdzić czy głowica nie jest gdzieś popękana lub krzywa jeżeli tak to do zakładu spawanie i szlif i musi być ok.(czy nie jest krzywa można sprawdzić na tafli szkła przykładasz głowice i widzisz czy idealnie przylega )
    A nie zapomnij o wymianie oleju i filtra bo tą mieszaniną oleju z płynem wykończysz silnik .

    0
  • #10 06 Lut 2010 08:35
    pjetja70
    Poziom 10  

    100 % uszczelka pod głowicą

    0