Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

RENAULT Premium 420 dci - błędy EBS, EECU

04 Lut 2010 18:57 14305 7
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Witam serdecznie kolegów zwłaszcza fachowców z branży ciężkiej.
    Reno Premium 420 DCI z 2004 rok. Po otwarciu diagnozy na wyświetlaczu odczytuję następujące błędy:
    EBS 0 00810 07 127
    EBS 0 00084 31 127

    EECU 0 00098 03 126

    Jestem elektromechanikiem i proszę o podpowiedź gdzie szukać?
    Co do EBS to podejrzewam kierunek - (zawór sterujący hamulcem naczepy) ale może co wiecej.
    EECU - podpowiada mi jakiś czujnik, ale nie kojarzę czym to EECU się zajmuje.

    Pytanie dodatkowe: czy jest możliwe za pomocą dostępnych przycisków, potwirdzić wykonanie obsług serwisowych typu: olej, filtry, osuszacz?
  • TestoTesto
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    EBS 0 00810 07 127
    Usterka czujnika prędkości występująca przy ostatnim włączeniu zasilania (usterka nie zapisana w pamięci

    EBS 0 00084 31 127
    Szyna przesyłu danych łącząca z blokiem VECU: usterka nie zapisana w pamięci

    • Sprawdzić przewodzenie i izolowanie szyny przesyłu danych dochodzącej do bloku EBS (X1/1, X1/3)
    • Sprawdzić czy blok VECU jest dobrze podłączony i czy działa prawidłowo

    EECU 0 00098 03 126
    Czujnik poziomu oleju: CO

    • Sprawdzić wiązkę silnika (A17, A38) i czujnik

    Za pomocą przycisku na liczniku jest możliwe kasowanie obsług serwisowych.
  • TestoTesto
  • Poziom 21  
    Co do 1 błędu to mogę Ci podpowiedzieć że chodzi o połączenie can EBS z VECU i przy wyłączonym napięciu powinno być 60Ω a czujnik to przypuszczam że chodzi o sensor w kole ale który to nie wiem bo my używamy Diaga NG3 Renault Truck i tam mamy wszystkie potrzebne rzeczy po polsku. Co do problemu poziomu oleju to może być za niski ale nie myl go z ciśnieniem bo to dwie różne sprawy a zobaczyć to można na tym samym wskaźniku ciśnienia oleju tzn po włączeniu stacyjki przed zapaleniem pokazuje poziom a po zapaleniu ciśnienie.Dodam że bez urządzeń diagnostycznych Renault ciężko się naprawia te auta a nawet jeśli się go ma to też można napotkać problemy.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Bardzo dziękuję obu kolegom za pomoc, zwłaszcza "marfur 30" jest bardzo konkretny. Sprawdzę uzyskane od Was informację w poniedziałek i powiadomię jak dalece problem się rozwiązał. Oczywiście nie wspomniałem, ale był podłączany przyrząd diagnostyczny "Jaltest", ale nie mógł się skomunikować z żadnym sterownikiem - błąd komunikacji. Ale to już historia, ja potrafię działać na szczątkowych informacjach otrzymywanych na wyświetlaczu w samochodzie, o ile znam ich opis. Co prawda EBS jest fimy Knorr Bremse i tak szczegółowych schematów jak w przypadku firmy Wabco nie posiadam, ale Wasze podpowiedzi są jak najbardziej pomocne.
    Na radzie wielkie dzięki i miejcie ten temat jeszcze na uwadze.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Sprawdz Pw
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Sprawdziłem - czujnik poziomu oleju faktycznie uszkodzony, a raczej zastąpiony był śrubą - już wymieniony i jest OK.
    Co do EBS nie mogłem na razie sprawdzić czujników kół bo przewody idą do modułów w zaworach, gdzie tylny jest pod siodłem a przedni w takim miejscu, że muszę skorzystać z kanału, a na razie ze względu na brak miejsca i czasu ni można było się tym zająć.
    Co do usterki CAN wydaję się, że pomiary są poprawne. CAN na wtyczce X1 pracuje dopiero po włączeniu stacyjki. Tu mała prośba - do czego potem jest podłączony CAN z X1, a w ogóle to serdeczna prośba do "marfur30" o jakiś schemacik skrzynki bezpieczników do takiej Premium, bo jest tam kilka zrobionych mostków kabelkami pod przekaźniki, a nie ma opisu do czego który przekaźnik idzie.
    Pozdrawiam.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Ale gdzież tam - nie zapomniałem o Tobie Panie Marku, ale tak dużo postów od chłopaków z osobówek, że my fachowcy od cięższego sprzętu giniemy, gnieceni jakimiś problemami z kaszlącymi na gaz polonezami czy tam innymi ruinami z kombinowaną elektryką.
    Mogli by nasi Moderatorzy utworzyć dział "Samochody ciężarowe" i to naprawdę z ograniczonym dostępem, przed cwaniakami, czy kierowcami bez wiedzy elektrotechnicznej.
    Jak uporządkuję trochę tą Renówkę to może uda się uzyskać komunikację z testerem Jaltest bo taki ma warsztat z którym współpracuję, bo na gnieździe diagnostycznym prostokątnym są tylko wyprowadzone 4 piny:
    Masa
    Zasilanie +24V
    Linia 3,5V coś by pasowało na K Lan
    Linia coś tam o napięciu 22V nie bardzo kojarzę.
    Można by mi podpowiedzieć co tam i skąd przychodzi. Jest na forum rozpiska tych gniazd, ale tylko numery kabli i tak nie wiem do czego są podłączane.
    Na razie dzięki serdeczne za to co dostałem, jak skończę renówkę to zamknę post.