Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra C 1,9 CDTI nie pali

pablo15 04 Lut 2010 20:16 32795 25
  • #1 04 Lut 2010 20:16
    pablo15
    Poziom 11  

    Witam. Mam problem z Vectra C 2005r. 1,9 CDTI. Po przekręceniu stacyjki nawet nie uruchamia się rozrusznik. W programie diagnostycznym wyświetla się brak komunikacji CAN z modułem sterującym silnikiem - U-2105-00. Bezpieczniki i gniazda są ok, przekaźniki też. Gdzie znajduje się w tym samochodzie komputer sterujący silnikiem bo nie potrafię go zlokalizować a rozkopałem pół auta? Pozdrawiam ;)

    1 25
  • #2 04 Lut 2010 20:32
    piotrek-102
    Poziom 11  

    a może stacyjka?

    1
  • #3 04 Lut 2010 20:40
    ameno_86
    Poziom 10  

    jezeli mozesz diagnozowac auto to rozumiem ze zaplon sie zalacza czyli stacyjka jest ok, dalej jesli nie mozesz nawet uruchomic rozrusznika to prawdopodobnie brak komunikacji ze sterownikiem jest jednoznaczny z tym ze body-komputer nie wysyla info o zwolnionej blokadzie odjazdu<immoz> natomiast problemy moga byc dwa i teraz moze byc brak zasilania na modul starowania silnika i tu spotkalem sie juz dwukrotnie w astrze z uszkodzenie skrzynki zasilania tej obok aku bodajrze ew. jesli dolozony alarm po can to emulator moze blokowac komunikacje<blokada odjazdu>

    2
  • #4 04 Lut 2010 20:42
    Bartek1515
    Poziom 12  

    Opel Vectra C 1,9 CDTI nie pali


    pod 36

    Dodano po 41 [sekundy]:

    znajduje się komputer

    3
  • Pomocny post
    #5 04 Lut 2010 21:05
    wopor
    Poziom 32  

    witam, kolego pablo sterownik znajduje sie pod prawym przednim nadkolem :D tak sobie ywmysliły inz niemieckie, by sie do niego dostac trzeba zdjac zderzak, zacznij od dołu są 4 zapinki potem kilka wkretów na torxa 20 mocujace nadkole do zderzaka i po dwa wkrety we wnękach kół na końcach zderzka te górne wykreć do połowy i pchnij w kierunku przodu samochodu do zwolisz blokę slizgów i zderzak masz zdjety odepnij wtyki halogenów , parktronika jak masz, i czujke temperatury zewnetrznej, i pod prawym nadkolem z przodu samochodu masz sterownik w takiej plastykowym trzymadle , a jeszcze taka jedna uwaga sprawdż czy masz dobrze podpiety wtyczke do ABS te na lewym nadkolu, powodzenia

    Dodano po 2 [minuty]:

    zderzak trzeba doś mocno pociagnąć by zeskoczył ze slizgów ,połączenie błotnik zderzak, jak masz złe podpiecie pod ABS nie zapali, ma zerwana komunikacje po CAnie

    1
  • #6 04 Lut 2010 21:16
    mabos1
    Poziom 18  

    To autko nagle rzuciło palenie samo z siebie , czy też może jest rozebrane (czytaj brak reflektorów idt)?
    Przez przednie lampy przechodzi wiązka CAN-u i jak nie będziesz miał podłączoych lamp to niestety nie odpalisz autka.

    1
  • #7 05 Lut 2010 16:35
    pablo15
    Poziom 11  

    Dzieki za opis jak sie tam dostać ;) Autko nagle przestało palić... Umyłem go i wjechałem do garażu i nie mogłem już odpalić... Udało mi się "oszukać" conieco system i zrobiłem, aby rozrusznik kręcił ale nic sie nie dzieje poza kręceniem

    2
  • #8 05 Lut 2010 19:01
    wopor
    Poziom 32  

    witam, silnik też myłeś?, jak otworzysz maske to z prawej strony stojac przodem do silnika masz skrzynke z bezpiecznikami i przekaznikami, odłącz aku i otwórz te skrznke, masz ja przykrecona na 5 śrub na 8 nasadkę odkreć te sruby wyciagnij całą skrzynkę ciagnac ja do góry, spina się poprzez odpowiednio ukształtowane złącza zaciśniete z kablami nie ma fizycznej mozliwosci inaczej pózniej połączyć :D i dokładnie wysusz, jak masz kompresor to wydmuchaj wszystkie wtyczki od czujki na wałku rozrzadu zaczynając , stawiam na upływ pradu na wigotnych połaczeniach, suszenie niewiele pomoze bez rozpiecia wtyków, powodzenia

    3
  • #9 07 Lut 2010 11:14
    pablo15
    Poziom 11  

    Problem jest ze sterowniimem silnika. Otóż ktoś juz tam coś majstrował i było kilka zimnych lutów. Jest jakaś możliwość wyjęcia płytki z tego sterownika, żeby sprawdzić z drugiej strony niż jest odkręcana pokrywa jak tam to wygląda, bo jeszcze czasami coś nie łączy. Ale samochód czasami odpala więc to jest przyczyna tego problemu. Ta płytka jest wklejana, czy może trzeba cos rozlutować żeby ją wyciągnąć?

    0
  • #10 08 Lut 2010 19:12
    mabos1
    Poziom 18  

    Nie masz czego tam rozlutowywać. a wyciągnąć płytę z obudowy można ale trzeba uważać żeby przy podważaniu płyty z elektroniką nie uszkodzić elementów i ścieżek. Najbezpieczniej to podgrzej od strony obudowy miejsca w których sterownik przyklejony jest na silikon ( na ciepło zdecydowanie lepiej). Ostrożnie i jeszcze raz ostrożnie

    1
  • #11 21 Gru 2010 11:27
    antonio7500
    Poziom 10  

    Witam ja mam podobny problem z vectrą C 1.9 DT 2004r. a mianowicie nie zawsze mam komunikację z ECU a dodatkowo wywala mi czasami (w nieustalonych sytuacjach) bezpiecznik pod maską F1 po włączeniu zapłonu. Czyli wniosek gdzieś jest zwarcie;/ tylko pytanie do Was od której wiązki zacząć szukanie?? od tej głównej która idzie od ECU (na ma marginesie ECU jest po prawej stronie w zderzaku?? bo jest tam jakiś modół ale nie ściągałem zderzaka, na razie tylko od nadkola lukałem) proszę o jakieś rady bo temat ciężki a w Oplu klientowi powiedzieli że oni się za to nie zabierają.

    1
  • #12 24 Gru 2010 02:18
    deemax
    Poziom 9  

    antonio: znalazles przyczyne wywalania bezpiecznika? ja mam to samo w vc 1.9 cdti 150. mieszkam w uk i tutejszy serwis vauxhala trzymal auto miesiac i stwierdzili ze problemem byla utrata styku w rec - naprawili i wzieli 215 funtow, po czym po 7 dniach viki zgasla na miescie i dalej to samo czyli jak wloze nowy bezpiecznik i przekrece kluczyk to go pali i nawet nie kreci rozrusznikiem. kiedys wymienialem bezpiecznik i jechalem dalej ale teraz jak stanie to kaplica. ecu bylo w serwisie i orzekli ze jest sprawne takze problem jest w stykach badz w wiazkach.

    1
  • #13 25 Gru 2010 11:09
    antonio7500
    Poziom 10  

    Wydaje mi się że znalazłem, na razie auto jeździ bez żadnym zastrzeżeń. musisz kolego rozwalać wszystkie wiązki nie było łatwo ale udało się ;) U mnie przyczyną najprawdopodobniej były gryzonie znalazłem 4 delikatnie nadgryzione kabelki w okolicy prawej lampy gdzie dwie wiązki wychodzą od ECU i są zaczepione o obudowe filtra powietrza. Na razie tyle mogę pomóc. Mam nadzieje że klient już nie wróci na lawecie gdy by coś będę pisał. Pozdrawiam

    0
  • #14 25 Gru 2010 22:17
    deemax
    Poziom 9  

    antonio: dziękuję bardzo za odpowiedź. będę musiał zacząć szukać tylko że wiązek jest tyle że masakra :( i nie wiadomo od której zacząć :/

    4
  • #15 27 Gru 2010 03:02
    antonio7500
    Poziom 10  

    oj no niestety dużo ale powolutku i dokładnie każdą wiązkę przeglądnij. Wyciągaj też wtyczki i sprawdzaj czy nie ma w nich przypadkiem wody bo i taki przypadki się zdarzają zwróć uwagę na wiązkę przy zaworze EGR jeżeli miałeś wymieniany mechanicy często ją uszkadzają przy wymianie. Spróbuj też zapalić auto i ruszać wiązkami może uda Ci się w ten sposób uniknąć rozbebeszania wszystkich wiązek. Życzę powodzenia i stalowych nerwów.

    0
  • #16 27 Gru 2010 06:49
    bartez844
    Poziom 20  

    kolego wydaje mi sie ze nieporadzisz sobie sam z tym problemem jak cos to dzwoń

    0
  • #17 27 Gru 2010 18:48
    deemax
    Poziom 9  

    dzięki panowie za pomoc ale pojawił się nowy problem w postaci 2 błędów P0960 i P0003 :( auto kręci ale nie zapala i nie pali bezpiecznika.

    2
  • #18 26 Lut 2011 04:13
    gondo 76
    Poziom 10  

    Witam Wszystkich. Ja sie podlacze do tego tematu.Mam takie pytanie: Opel Vectra 1.9 cdti 150 km 2005 r. padl mi rozrusznik. Orginalnie tam jest Denso 14 V 105 A. Czy moge zalozyc 100A? Czy raczej musi byc orginal? Na autach zabardzo sie nieznam z tad prosze o porade.

    Dodano po 5 [godziny] 45 [minuty]:

    Dodam ze ten rozrusznik 100A moge dostac 30% taniej, dlatego pytam?

    1
  • #19 26 Lut 2011 09:58
    ele5
    Poziom 26  

    Chyba chodzi o alternator a nie rozrusznik co???

    0
  • #20 26 Lut 2011 15:18
    gondo 76
    Poziom 10  

    Oczywiscie o alternator przepraszam najmocniej za blad.

    1
  • #21 26 Lut 2011 15:38
    ele5
    Poziom 26  

    O 5A mu nie przyjdzie.Jak pasuje mechanicznie i elektrycznie to śmiało zakładaj.

    0
  • #23 26 Lut 2011 17:46
    bartez844
    Poziom 20  

    jak cos to zapraszam do siebie

    1
  • #24 26 Lut 2011 18:41
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    taaa zakladaj, jak nie bedzie ladowac to bedzie zdziwienie
    jak Denso to chyba na 2 lub 3 piny, skomunikowny z BSI czy jak to sie w oplu zowie, jesli tez Denso i te same wyjscia bedzie chodzil ok
    pozdrawiam

    0
  • #25 15 Lip 2012 23:47
    edirect
    Poziom 2  

    aleście napletli głupot! :)))

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Większość z tych opisów to 10% prawdy!

    Dodano po 6 [minuty]:

    Każdy opisany ma inną wadę i inny model, inne uszkodzenie jak to w Oplu, wali się wszystko po kolei... lepiej zapytajcie fachowego mechanika-elektryka samochodowego to wam powie co na prawdę...

    1
  • #26 05 Cze 2018 13:54
    Emmmm
    Poziom 1  

    Hej. Mi ostatnio moja vectra odmówiła posłuszeństwa. Za świeci się samochód z kłódka. Kilka razy się udało odpalić ciskajac prawy przycisk od szyb na trzy minuty. Tak zapalił 5 razy i od tamtej pory nie chce już zapalić.. Pomocy

    1