Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Karoseria działająca jak akumulator

zonker 05 Lut 2010 18:09 1517 3
  • Karoseria działająca jak akumulator

    Części karoserii samochodu mogą mieć w przyszłości podwójne zastosowanie jako baterie – opracowanie umożliwiających to materiałów jest celem wartego 3,4miliona euro projektu, realizowanego przez naukowców z brytyjskiego Imperial College oraz ich zagranicznych partnerów, min. z Volvo.
    Materiał, który umożliwia przechowywanie energii elektrycznej, a jednocześnie jest na tyle lekki i wytrzymały, aby stosować go jako budulec elementów karoserii jest kompozytem z włókien węglowych i żywic polimerowych. Opatentowana przez Imperial College technologia oferuje wiele przewag nad konwencjonalnymi bateriami: może być ładowany szybciej a także szybciej oddawać zakumulowaną energię; w czasie tych procesów nie zachodzą reakcje chemiczne, przez co degradacja właściwości materiału jest minimalna, nie stwarza on także tak dużych problemów podczas utylizacji.
    Początkowo zastosowanie nowego materiału ma pozwolić min. na 15 procentowe zmniejszenie masy wykorzystujących go samochodów hybrydowych. W przyszłości zastosowania mogą jednak objąć niemal wszystkie urządzenia korzystające z baterii – telefony, laptopy itd. pozwalając na rezygnację z oddzielnej baterii i składowanie energii bezpośrednio w obudowie.
    Cele obecnych prac obejmują zwiększenie pojemności, poprawę właściwości mechanicznych poprzez integrację technologii nanorurek węglowych oraz opracowanie technologii umożliwiającej produkcję przemysłową.

    Link

  • #2 05 Lut 2010 18:28
    Rzuuf
    Poziom 43  

    Lipa, albo celowa dezinformacja: aby ew. konkurenci rozpraszali swoje siły na błędnych ścieżkach, próbując dogonić nieistniejący postęp.
    Jak ma być akumulowana energia elektryczna? Jeżeli nie w procesie elektrochemicznym, gdzie MUSZĄ zachodzic reakcje na elektrodach - to tylko jeszcze jako energia naładowanego kondensatora, ale gęstość energii takiego rozwiazania jest 100 000 razy mniejsza, niż "klasycznych" akumulatorów

  • #3 06 Lut 2010 09:01
    ADI-mistrzu
    Poziom 30  

    No właśnie też podejrzane mi to się wydało, jedynie co mogło by z tego być, to kondensator do gromadzenia energii w czasie hamowania, nic po za tym.

  • #4 06 Lut 2010 17:53
    671797
    Użytkownik usunął konto