Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak odłączyć alarm fabryczny Luc do land rover 2.0 TD 1999r

kris6661 05 Lut 2010 20:40 6031 4
  • #1 05 Lut 2010 20:40
    kris6661
    Poziom 9  

    Mam kłopot, posiadam land rovera freelander 2.0 TD 1999r i szwankuje alarm. Kupiłem inny alarm do montażu, tylko jak odłączyć ten fabryczny Lucasa? Chciałbym go odłączyć, czy odcięcie czujników drzwi coś da?

    0 4
  • #2 10 Lut 2010 13:44
    szczesnyLR
    Poziom 12  

    da tyle że fabrycznego nie wyłączy
    lepiej napraw ten oryginalny

    0
  • #3 10 Lut 2010 15:23
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    i uwierz koledze bo mówi wie co mówi

    0
  • #4 11 Lut 2010 23:28
    kris6661
    Poziom 9  

    niestety musze sie go pozbyc, odlaczylem juz zamki i blokade rozrusznika, potrzebowalbym schematu do tego modelu, bo idzie jak po grudzie :_(

    0
  • #5 14 Lut 2010 10:46
    kris6661
    Poziom 9  

    niestety w tym modelu takie rozwiązanie z alarmem wbudowanym to porażka i odpowiadając na post kolegi, że chce być mądrzejszy od fabryki, to pragnę znaczyć,że jest to land rover z 1999 i fabryka wpadła na ten pomysł już w 2001 nie montując alarmów zespolonych.
    jak na razie udało mi się opanować centralny zamek:
    1. należy zdjąć tapicerkę drzwi ( tam gdzie jest zamek), odłączamy dwa czarne przewody są to czujniki włączające/ wyłączające alarm przy przekręceniu kluczyka.
    2. w module zespolonego alarmu ( skrzynka bezpiecznikowa), w pierwszej wtyczce licząc od góry odcinamy pierwszy przewód - pomarańczowy i trzeci na dole brązowy
    są to wyjścia siłownika , podając na nich napięcie +- mamy otwarcie i -+ zamknięcie .
    3. tylne drzwi okazuje się, że nie posiadają zamka mechanicznego, tylko dwa styki
    jeden (przewód niebieski i czarny) od wkładki zamka i drugi od klamki ( pomarańczowy i czarny ten sam co do klucza)
    - w module alarmu trzecia kostka odłączamy przewód niebiesko/zielony( zasilanie siłownika i podpinamy go do stałego 12 v
    - z pierwszej kostki odłączamy przewód niebiesko/czarny ( idący do styku tylnego zamka) i podłączamy do przewodu z siłownika drzwi przednich (otwórz)

    Dodano po 10 [minuty]:

    4. Przecinamy w tylnych drzwiach od czujników ( niebieski, pomarańczowy i czarny oraz przewód plusowy siłownika - niebieski/ zielony
    - wyjście od siłownika podpinamy do wspólnego o czujników przewodu czarnego
    - niebiesko/zielony na którym mamy stałe 12V do niebieskiego ( czujnik zamka, daje nam to otwieranie tylnych drzwi po przekręceniu kluczyka
    - pomarańczowy podpinamy do niebiesko/czarnego ( sygnał otwarcia drzwi) i po naciśnięciu pilota otwórz ( nowy alarm z funkcją centralnego zamka) i jednoczenie naciśnięciu klamki, drzwi zostają otwarte.
    Na razie tyle, więcej nie zdążyłem.
    Pozostaje jeszcze zblokowanie odcięcia rozrusznika oraz odłączenia sygnalizacji światłami awaryjnymi i dźwięku klakson
    Ponawiam prośbę o schemat elektryczny, będzie szybciej :-)

    2