Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak odłączyć alarm fabryczny Luc do land rover 2.0 TD 1999r

kris6661 05 Feb 2010 20:40 8020 4
  • #1
    kris6661
    Level 10  
    Mam kłopot, posiadam land rovera freelander 2.0 TD 1999r i szwankuje alarm. Kupiłem inny alarm do montażu, tylko jak odłączyć ten fabryczny Lucasa? Chciałbym go odłączyć, czy odcięcie czujników drzwi coś da?
  • #2
    szczesnyLR
    Level 12  
    da tyle że fabrycznego nie wyłączy
    lepiej napraw ten oryginalny
  • #3
    cordoba_2004
    Level 27  
    i uwierz koledze bo mówi wie co mówi
  • #4
    kris6661
    Level 10  
    niestety musze sie go pozbyc, odlaczylem juz zamki i blokade rozrusznika, potrzebowalbym schematu do tego modelu, bo idzie jak po grudzie :_(
  • #5
    kris6661
    Level 10  
    niestety w tym modelu takie rozwiązanie z alarmem wbudowanym to porażka i odpowiadając na post kolegi, że chce być mądrzejszy od fabryki, to pragnę znaczyć,że jest to land rover z 1999 i fabryka wpadła na ten pomysł już w 2001 nie montując alarmów zespolonych.
    jak na razie udało mi się opanować centralny zamek:
    1. należy zdjąć tapicerkę drzwi ( tam gdzie jest zamek), odłączamy dwa czarne przewody są to czujniki włączające/ wyłączające alarm przy przekręceniu kluczyka.
    2. w module zespolonego alarmu ( skrzynka bezpiecznikowa), w pierwszej wtyczce licząc od góry odcinamy pierwszy przewód - pomarańczowy i trzeci na dole brązowy
    są to wyjścia siłownika , podając na nich napięcie +- mamy otwarcie i -+ zamknięcie .
    3. tylne drzwi okazuje się, że nie posiadają zamka mechanicznego, tylko dwa styki
    jeden (przewód niebieski i czarny) od wkładki zamka i drugi od klamki ( pomarańczowy i czarny ten sam co do klucza)
    - w module alarmu trzecia kostka odłączamy przewód niebiesko/zielony( zasilanie siłownika i podpinamy go do stałego 12 v
    - z pierwszej kostki odłączamy przewód niebiesko/czarny ( idący do styku tylnego zamka) i podłączamy do przewodu z siłownika drzwi przednich (otwórz)

    Dodano po 10 [minuty]:

    4. Przecinamy w tylnych drzwiach od czujników ( niebieski, pomarańczowy i czarny oraz przewód plusowy siłownika - niebieski/ zielony
    - wyjście od siłownika podpinamy do wspólnego o czujników przewodu czarnego
    - niebiesko/zielony na którym mamy stałe 12V do niebieskiego ( czujnik zamka, daje nam to otwieranie tylnych drzwi po przekręceniu kluczyka
    - pomarańczowy podpinamy do niebiesko/czarnego ( sygnał otwarcia drzwi) i po naciśnięciu pilota otwórz ( nowy alarm z funkcją centralnego zamka) i jednoczenie naciśnięciu klamki, drzwi zostają otwarte.
    Na razie tyle, więcej nie zdążyłem.
    Pozostaje jeszcze zblokowanie odcięcia rozrusznika oraz odłączenia sygnalizacji światłami awaryjnymi i dźwięku klakson
    Ponawiam prośbę o schemat elektryczny, będzie szybciej :-)