Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Z konsoli na BuilderC++ pobieranie znaków

05 Lut 2010 21:38 828 2
  • Poziom 10  
    Witam, napisałem prostą konsolową gierkę losującą znaki z klawiatury, użytkownik ma za zadanie wcisnąć wylosowany znak, następnie pojawia się kolejny, ale jeśli kliknie błędnie nic się nie dzieje, uzyskuję to dzięki getch() i pętli do-while, oto ten fragment kodu:

    Code:
    char znak, podany; 
    
    znak=rand()%93+33;     //losowanie znaku z klawiatury
    cout <<znak;
    do{
    podany=getch();     
    }
    while(znak != podany);


    Moje pytanie brzmi - jak uzyskać taki sam efekt w Builderze, tzn - pobrać znak z pola Edit bez potwierdzania np. enterem oraz jak czekać na podanie prawidłowego znaku, a w przypadku pomyłki - czyścić Edit i czekać nadal.
    Zastosowanie podobnej konstrukcji z pętlą i standardowym pobieraniem wartości z Edit kończy się porażką związaną z zapętleniem.
    Proszę o pomoc.
  • Poziom 10  
    Zdarzenie OnKeyPress dla formularza załatwiło sprawę i udało się rozwiązać problem.