Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Bravo 1.4 12V 96r. + LPG. Nie pracuje na benzynie

kl0515 06 Feb 2010 03:17 6126 7
Texa Poland
  • #1
    kl0515
    Level 10  
    Witam! Problem polega z jazdą na benzynie.. Autko ma założoną zwykłą instalację gazową LOVATO. Na gazie pali po kilku obrotach i śmiga doskonale. Problem pojawia się kiedy chcę przełączyć bądz odpalić na benzynie... Została wymieniona pompa paliwa i wtrysk. Paliwo cały czas dochodzi do wtryskiwacza lecz prawdopodobnie "nie ma sterowania wtryskiem" (tak to określił jeden mechanik). Próbowałem już kilku sposobów i nic nie pomaga. Auto ma wycięty immobiliser. Czy ktoś może pomóc co może być przyczyną tej usterki?? Czy może ktoś zna wartości napięć na kostkach wtrysku?

    Z góry dzięki za pomoc! Wspomnę że jestem elektrykiem i trochę orientuje się w instalacjach. Pozdrawiam!
  • Texa Poland
  • #2
    glosny83
    Level 28  
    1.Zrobić pomiar instalacji komputer wtrysk
    2.Jeśli immo dobrze zrobione to może leżeć sterownik.
  • Texa Poland
  • #3
    kl0515
    Level 10  
    A więc zrobiłem pomiar instalacji komputer - wtrysk i wydaje mi się że wszystko jest ok. Przewody były sprawdzone miernikiem pomiędzy kostkami wtrysku a kostką komputera. Tylko nie wiem czy wcześniej ktoś poprawnie odciął immobiliser i czy dobrze połączył przewody...

    Czy może wiesz jak to powinno być zrobione? I jakie są wartości napięć na kostce "zasilającej" wtryskiwacz?
    Istnieje taka możliwość ze komputer, który widać że był naprawiany w "serwisie" kilka lat temu mogł paść albo zwariować i przestał pracować na benzynie a chodzi na gazie?
  • #4
    blu99
    Level 11  
    Jak rozumiem jest to instalacja II generacji.
    Sprawdź przekaźnik przełączający zasilanie benzyna/gaz.
    Jego uszkodzenie (ciągłe zwarcie styków w którymś z położeń) może skutkować właśnie brakiem możliwości przełączania między mieszankami PB/LPG.
  • #5
    kl0515
    Level 10  
    Jest to tylko zwykła instalacja LOVATO. Przekaźnik był sprawdzany na samym początku i jest sprawny. Oprócz tego w pozycji "Benzyna" przewody były ręcznie zwierane poza przekaźnikiem..

    Potrzebuję chyba bardziej jakiejś pomocy z sterowaniem wtryskiem. :cry: Był bym bardzo zadowolony jeśli ktoś posiadał by najlepiej schemat całej wiązki od wtrysku a mianowicie gdzie powinien iść każdy przewód wychodzący z kostki komputera..
    Ratował by mnie nawet schemat wyjść komputera.. :)

    Cały czas poszukuję wartości napięć bądź jakichkolwiek wartości które powinny być na kostkach od wtrysku... Jaką oporność powinien mieć sam wtryskiwacz? Jest możliwość żeby padł ten sterownik ("komputer") a autko pracowało by na gazie?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Strasznie mi zależy na jakiejkolwiek pomocy, ponieważ przy obecnej ujemnej temperaturze samochód po prostu już nie pali a stoi niestety "pod chmurką"... :cry: Nie pomaga nawet gorąca woda na parownik. Nawet wymieniłem przewody wysokiego i świece zapłonowe oraz nowy akumulator...

    Proszę o pomoc! Dzięki i pozdrawiam!
  • #6
    zbysszek20
    Level 11  
    Jaki to sterownik? Bosh 0261204405 ? Kiedy ta usterka powstała, po wymianie pompy i wtryskiwacza czy przed coś było nie tak? Co się stało przed wymianą, kto zdiagnozował to że należy wymienić właśnie pompę i wtryskiwacz - jakie były objawy? Czy na podstawie jakiegoś interfejsu i odczytu błędów czy "na piechotę" tą diagnozę postawiono?
  • #7
    M.A.K
    Level 15  
    Panie kolego jeśli pompka wymieniona.... wtryskiwacz też ....
    spr (+) po zapłonie na wtrysk jeśli ok to:
    prosta rzecz weź w łapę diodę LED taką jak np do postojuwek bo z niej ładnie widać i nie trzeba opornika bo jest na 12V i wepnij się we wtryskiwacz jeśli zasilanie i impulsy są ok to powinna mrugać impulsowo ( hm 1,4 to norma że padają końcówki mocy w sterownikach) spr jeszcze czy kostka taka prostokątna co idzie nad skrzynią biegów nie wypaliła sie lub nie jest zielona choć raczej wtedy w ogóle nie powinien mieć iskry ani wtryskiwacz by nie chodził


    do takich rzeczy nie jest potrzebny komputer diagnostyczny
  • #8
    kl0515
    Level 10  
    A więc tak.. kostka jest ok bo już ja poprawiłem. Co do tych impulsów na stykach to nie wiem dokładnie które to styki...

    Niedawno kupiłem ten samochód z wypaloną uszczelką pod głowicą. Po robocie okazało się że stoi pompa paliwa a później wtryskiwacz bo był aż wypalony od dołu.. I wtedy mechanik na oko powiedział ze nie ma sterowania wtryskiem. Kontrolka od wtrysku się nie świeci więc powinno być ok. Tylko przypomnę że ktoś wyciął immobiliser.

    Czy to ma jakiś wpływ na to? I co mógł np. jeszcze jakiś gazownik wcześniej w tym pomieszać? Bo tam kolega wspominał o gazowniku.. Czy prawdopodobnie to jest wina już tylko sterownika? Bo wtryskiwacz na "krótko" działa..