Jako posiadacz( od ok 2 lat) Espace 3 z silnikiem F4R 2,0 16V benzyna ( dołożyłem LPG) muszę stwierdzić, że zdania wsród właścicieli- uzytkowników są podzielone...
MAmy swoje forum, gdzie dzielimy się doświadczeniami w eksploatacji i naprawach tych francuskich wynalazków. Nie piszesz, który model zamierzasz nabyć-ale najpopulaniejsze są właśnie E3, sporo jest E2, potem E4,które niestety uchodzą za najbardziej awaryjne. Od silnika diesla 3,0 Isuzu uciekać należy jak najdalej( był opisywany w TurboKamerze w TVN TURBO)....
Silnik , który jest w moim okręcie jest uznawany za najmniej awaryjny, trochę pali ( gazu na wielopunktowym wtrysku średnio 13 litrów).ma 140 koni, mógłby mieć ze 15-20 więcej...
W E3 zadebiutowała magistrala CAN, za dużo od niej uzależnili (nawet wszystko w tylnej klapie -światła p/mngielne, tablica, ogrzewanie szyby i wycieraczka)
Ayto odwdzięcza się się komfortem jazdy( dwustrefowa klima, obrotowe fotele z przodu, w 2-gim i 3-cim rzedzie jest juz mniej wygodnie) i prowadzenia, kosmiczną ilością miejsca ( mam wersję Grand), nie bierze go korozja ( tylko maska silnika jest z blachy , reszta to plastik)
Pozdr.J.
ps
w miedzyczasie piszesz " w nowej budzie" czyli pewnie E4, są silniki 2,0T i 3,0 w benzynie, ten drugi ma na wydechu 4 katalizatory, ostatnio jeden z forumowiczów płakał na zlocie ( był autem zastępczym) bo wymina tych to ok 8000 zł.