Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Tico - problem z iskrą i zapalaniem

cordoba_2004 06 Lut 2010 11:15 9976 15
  • #1 06 Lut 2010 11:15
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    Witam Mam drobny problem z samochodem Daewoo Tico z 99 roku .
    Samochód raz zapala a raz nie zapala. Po jeździe 5 10 km nie zapali.
    Zrobiono :
    - akumulator sprawdzony ,
    - świece nowe,
    - przewody WN nowe,
    - aparat zapłonowy nowy,
    - przeczyszczony zregenerowany gaźnik , wymieniony zawód podciśnienia i przewody podciśnieniowe.
    - cewka nowa.
    - rozrusznik kręci jak szalony.
    1.Sprawdzony dopływ paliwa i ciśnienie paliwa.
    2.Sprawdzony rozrząd nie przestawiony.
    3.Pomiar kompresji - ok.
    Oprócz nie zapalania auto nie wykazuje żadnych innych anomalii, nie przerywa, nie jest słabe, nie krztusi się wszystko jest w porządku.
    Zastanawia mnie jedna rzecz jak sprawdzam iskrę na świecy zaczynając kręcić to pojawia się jedna, i potem nic...... Czy tak to ma być - W innych autkach iskra poja się w miarę rytmicznie...Dopiero jak wrócę kluczyć w pozycję off i znowu kręcę to pojawia się jedna i dość. Gdzie szukać przyczyny ?
    Według moich wydumań to wina albo cewki albo aparatu zapłonowego, ewentualnie stacyjka. Doradzicie coś ?
    Sprawdzone napięcie przed cewką i opór cewki

    0 15
  • Pomocny post
    #2 06 Lut 2010 13:37
    Andrzej7870
    Poziom 14  

    Sprawdź masę w czujniku Halla!

    0
  • #3 06 Lut 2010 14:35
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    jest masa

    0
  • Pomocny post
    #4 07 Lut 2010 09:01
    emeryt2
    Poziom 42  

    Brak sterowania zapłonem , cewka WN dobra - pojawia jedna iskra inicjacyjna -sterownik ok.
    Czujnik halla do podmiany.

    0
  • #5 07 Lut 2010 09:08
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    Cewka jest ok - pomierzone opory - zgodne z wartościami książkowymi podanymi w "sam naprawiam - Tico "
    Sterowanie zapłonem - co masz namyśli ? Tico niema sterownika zapłonu.
    Jedynie moduł zapłonowy no ta bene wymieniony czyściutki elegancki itd..

    Tak właśnie pojawia się jedynie jedna iskra i koniec.

    2
  • Pomocny post
    #6 07 Lut 2010 10:00
    emeryt2
    Poziom 42  

    Przecież napisałem , że cewka dobra.
    W czym sprawdzałeś masę - czujnik halla coś steruje , nie bezpośrednio cewkę zapłonową.

    -1
  • Pomocny post
    #7 07 Lut 2010 11:25
    zbig605
    Poziom 10  

    Podobny problem miałem z Puntem 1,1.Wymieniłem czujnik obrotów wału korbowego.I po tym problem znikną.

    0
  • #8 07 Lut 2010 11:56
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    Ok a więc tak
    - cewka odrzucona sprawdzona,
    - tico chyba nie ma czujnika wału zresztą to proste auto na gaźniku,
    - wymieniłem cały aparat zapłony łącznie z palcem kopułką zaworem podciśnienia,

    Aparacik zapłonowy z zaworkiem podciśnienia wygląda tak
    Daewoo Tico - problem z iskrą i zapalaniem

    Ale co steruje iskrą, powodując to, że pojawia się ona tylko raz a potem jej nie ma nawet jak się długo kręci rozrusznikiem, to tego nie wiem, ale studiuje manual.. Auto nie ma żadnego sterownika.. ma gaźnik ...aparat zapłonowy cewkę, przewody, świece.. Tico to bardzo proste auto .
    Auto mimo 10 lat jest prawie jak nowe używane co niedziela przez starszą Panią do jazdy do kościoła, lekarza itd.. Elementy pod maską wyglądają jak z fabryki.

    Dodano po 1 [minuty]:

    emeryt2 napisał:
    .
    W czym sprawdzałeś masę - czujnik halla coś steruje , nie bezpośrednio cewkę zapłonową.


    Przepraszam, ale nie za bardzo rozumiem ?

    0
  • Pomocny post
    #9 07 Lut 2010 14:35
    emeryt2
    Poziom 42  

    Pomyliłem z Matizem . Tu widzę ,że jest przerywacz zwykły , chyba że mnie okulary mylą?
    Dlaczego napisałeś ,że sprawdziłeś masę na czujniku halla?

    0
  • #10 07 Lut 2010 14:37
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    zwykły przerywacz. nie nie sprawdzałem wymieniłem na nowy.

    0
  • Pomocny post
    #11 07 Lut 2010 15:01
    emeryt2
    Poziom 42  

    To może nie kręci się aparat lub cewka gubi plus .

    0
  • Pomocny post
    #12 07 Lut 2010 15:07
    marving
    Poziom 14  

    Przed silnikiem na ścianie grodziowej gdzieś nad akumulatorem a obok modułu (cewki) zapłonowego jest taka biała kostka - w większości Tikaczy styki śniedzieją i będzie wtedy wszystko poza iskrą. Przeczyść ją. Raz mi się zdarzyło że kupiłem nową cewkę i też była uwalona. Przeryłem całą instalację i nic. Po zmianie kolejnej problem ustąpił.

    0
  • #13 07 Lut 2010 15:27
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    emeryt2 napisał:
    To może nie kręci się aparat lub cewka gubi plus .


    Nie sądzę sprawdzałem kilkukrotnie zasilanie cewki zawsze było równe napięciu akumulatora.
    Właściwie nie dziwi mnie nic tylko jedna rzecz mam już 2 cewki i dwa układy zapłonowe montowałem je w różnych konfiguracjach . Zaczynam kręcić rozrusznikiem iskra pojawia się na świecy raz, nigdy dwa lub trzy razy zawsze raz. Może ten typ tak ma ?

    0
  • Pomocny post
    #14 07 Lut 2010 23:41
    ub40
    Poziom 10  

    marving ma rację, w tych samochodach rzeczywiście na ściance grodziowej jest duża kostka, 4, czy 6 pinów. rzeczywiście to się utlenia ( niska zawartość miedzi w miedzi :-) ). wytnij to w diabły, połącz na krótko - raczej nie zaszkodzi, a może pomoże ?????

    0
  • #15 08 Lut 2010 13:24
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    Bardzo dziękuję Koledze marving i ub40 mieliście wielką wielką rację. Serdeczne wam dzięki. Przeczyściłem tą kostkę, potem ją wymieniłem i nie to autko. Iskra jest wielka i rytmiczna. Serdeczne Dzięki.

    1
  • Pomocny post
    #16 09 Lut 2010 00:34
    marving
    Poziom 14  

    Nie ma za co. Co ciekawe pomiar napięcia do cewki będzie równy napięciu akumulatora i to wprowadza w błąd. Napięcie jest ale nateżenie jest znikome z omawianego względu i cewka nie ma "papu". ;) Szerokiej...

    0