Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw t4 2.5tdi 102KM migająca świeca żarowa

06 Lut 2010 17:33 19376 17
  • Poziom 10  
    witam.
    mam pytanie co może być powodem w vw t4 2.5tdi 97 r, że krótko po uruchomieniu silnika miga lampka świec żarowych , jak przycisne pedał hamulca to przestaje i po krotkiej chwili znowu zaczyna migać.

    po podłczeniu vag okazał sie bład:
    00741- kontrola pedału hamulca
    27-00-wartość sygnału niemożliwa

    właśnie sprawdziłem w grupie 006 pole 2
    i mam tak:
    101 a jak nacisne pedał hamulca 111
    o ile się nie myle winno być:
    000 a jak nacisne pedał hamulca 011

    i już widze że jest lipa. gdzie szukac usterki.???
    włączniki wszystkie wymieniłem na nowe okablowanie ok.

    pozdr.
  • Poziom 11  
    sprawdzałeś te świece żarowe ?
  • Poziom 10  
    świece żarowe wszystkie ok.
  • Spec od samochodów
    do wymiany wyłącznik na pedale hamulca
  • Poziom 10  
    wszystkie wymienione na nowe orginalne nawet na pedale sprzegła.
  • Poziom 11  
    W seacie migajaca swieca zarowa informuje o tym iz brak jest swiatel STOPU sprawdz zarowki

    Dodano po 33 [sekundy]:

    W seacie migajaca swieca zarowa informuje o tym iz brak jest swiatel STOPU sprawdz zarowki
  • Poziom 35  
    Teraz widzisz erw0, że nawet na Master's Tuning nikt nie chce się podłączyć do tematu, z pewnością instalka albo czujniki są udup.... - przynajmniej ten od czujnika pedału sprzęgła, przecież go nie wciskasz a wartość odczytana to "1" i tu jeszcze nie ma tragedii bo bez sprawnego czujnika pedału sprzęgła da się jeździć (ja tak jeżdżę ale szybko zmieniam biegi więc nawet nie odczuwam jego braku mimo iż czujnik zregenerowałem, tylko nie chce mi się go włożyć ;)), nikt nie wie czy ostatnia "jedynka" odpowiada za czujnik F czy za czujnik F47 (ja też bo mam czujnik podwójny w jednej obudowie a nie tak jak Ty dwa odrębne czujniki) ale najpewniejszym sposobem będzie sprawdzenie tego co podał markomannt ;) miga Ci kontrolka od podgrzewania świec to sprawdź erw0 w końcu te świece żarowe bo chyba masz przepalone ;)
    no dobra, koniec żartów a tak na serio to wyjmij obydwa czujniki (F i F47) i sprawdź (podłączając je szeregowo w obwód - bateria 12V - żarówka i sprawdź, który rozłącza obwód a który łączy przy wysuniętym bolcu czujnika) wtedy dojdziemy, który z nich powoduje te ciągłe wyświetlanie się "jedynki" w ostatnim polu bo albo czujnik albo instalka muszą być felerne.
  • Poziom 10  
    włacznik sprzegła tez wymieniony i d..pa dalej jest 1 zamiast 0
    włącznik niebieski zmienia drugie 0 na 1
    natomiast włącznik czarny od stopu jest ciągle 1 a światła stopu są ok.

    jest coś kompletnie porąbane.
    posprawdzałem wstępnie okablowanie i jest ok. tyko podczas jazdy słychać ze któryś
    z przekażników pyka.

    wiadomo że przez internet nie naprawie, ale wszystkie wskazówki będą dla mnie istotne.
  • Poziom 35  
    To już wiem ale widzisz, że problem nie ustąpił a dalej któryś obwód czujnika wskazuje, że jest aktywny a wcale tak (przynajmniej na czujniku, skoro są sprawne) nie jest.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Post kolegi kiepa88 jest całkiem logiczny i przemyślany z tymi nieodpowiednimi żarówkami (to samo bym Ci zasugerował, bo efekt jest wtedy ten sam co ze sknoconym przełącznikiem - ECU dostaje wariacji) ale wiedząc, że włącznik przy pedale sprzęgła też nie wie o co kaman więc sknocone jest coś innego (wierząc koledze erw0 w jego sprawozdanie odnośnie włączników/czujników i instalacji - a ja mu wierzę bo chłopak zna się na elektryce na tyle by wiedzieć, że zamknięty obwód powinien działać a otwarty nie) odnoszę wrażenie, że problem chyba tkwi w sterowniku silnika, tylko co mu tu zaproponować - podmiankę ECU ?
  • Poziom 10  
    i po tym wszystkim co dzisiaj grzebałem to też chodzi mi po głowie że coś z tym ECU jest nie tak. najlepiej podłączyć drugi. o ile mi wiadomo to trzeba tez adaptacje immobilsera zrobić.
  • Poziom 35  
    I widzisz, dziś kumpel mi dzwoni, że ECU po podłączeniu Vaga pokazuje mu błąd potencjometru pedału gazu ale co jest ciekawostką - silnik normalnie pracuje na biegu jałowym i reaguje na pedał gazu podwyższając obroty, jeśli tylko tknie pedał hamulca, obroty idą mu na wartość z 903 RPM na 1100 RPM (tak jak przy usterce potencjometru) i się utrzymują, pedałem gazu sobie może machać - czyli statystyczny błąd czujnika G79 i tylko taki się mu pokazuje na Vagu) ale co ciekawe to to, że po odpuszczeniu pedału hamulca potencjometr pedału gazu znowu zaczyna pracować prawidłowo, ECU zgłasza błąd czujnika G79 - przecież to nie jest logiczne, mieliście takie fanaberie i lekarstwo na taką przypadłość ?

    Dodano po 12 [minuty]:

    podobnie kumpel, ma błąd z dynamiką silnika, silnik AFN czyli 110 KM, w pomiarach grupy 011 czyli ciśnienia doładowania wartość doładowania w mapach ECU powinna wynosić conajmniej 1900 mbar a jemu pokazuje 1500 mbar i czujnik G71 mierzy ją prawidłowo, sterując odpowiednio N75 na zbicie podciśnienia bo wartość rzeczywista przekracza w wyższych partiach obrotów 1650 mbar przez prawie 10 sekund a wartość ograniczenia dymienia wg. wskazań przepływki wynosi mniej niż wartość wskazań ograniczenia momentu obrotowego ale tylko w zakresie od 1500 do 3700 RPM - potem jest OK - no czyste cyrki, ECU zgłasza błąd usterki sterownika czyli 65535, czekam jeszcze na logi grupy 010 ale gościu twierdzi, że trzyma pedał gazu w podłodze, nie podał jednak jeszcze logów grupy 003 a z tego co widzę, to przepływka obcina dawkę.
  • Poziom 10  
    ale jaja.
    u mnie mam wrażenie że ECU nie widzi włącznika sprzęgła ani włącznika f od zalanczania żarówek stopu (bo ciągle jest 1 dla tych pozycji). widzi tylko f47 informujący o przyciśnięciu pedału hamulca.
    i jak niema podczas jazdy 000 tylko 101 to dla niego jest zle a jak jest hamulec to dla ecu ma być 011 lub 111 gdy wciśnięte zostaną sprzęgło z hamulcem.
    a więc 101 wskazuje dla ECU że jest wciśnięte sprzęgło i hamulec podczas jazdy a to jest nie logiczne i sygnalizuje miganiem lampki świec żarowej.
    instalke podłączenia tych włączników do ECU sprawdziłem jest ok. także ECU zamiast elektroniki ma żużel.
  • Poziom 35  
    ECU sobie w ten sposób driftuje ;) a jak się mają wskazania wciśnięcia pedału gazu bo przecież powinno wtedy ucinać wskazania % w ostatnim polu grupy 010 a z tego co pisałeś to dzieje się tak tylko przy odłączeniu wtyczki z niebieskiego czujnika (tego górnego - czyli czujnika F47.
  • Poziom 10  
    robiłem tak. gdy odłączyłem wtyczke z niebieskiego podczas jazdy automatycznie efekt jest taki jakby raptownie puścił noge z gazu.(i wtym momencie jak manualnie puszcze noge z gazu i wcisne z powrotem gaz to już jest ok.)
    teraz odłączyłem i tak zostawiłem bo mnie wk...ia te miganie lampki ale efekt jest taki że po każdym odpaleniu auta jak tylko rusze po chwili jakbym puścił gaz ale jak po chwili puszcze manualnie i dodam gaz jest już ok przez cały okres jazdy bez migania tej LAMPKI.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    jak podłącze vag to podam. teraz niemam pojącia.
    pozdr.
  • Poziom 35  
    o automacie nic nie wspominał a wtedy wyszłyby inne kody błędów.
  • Poziom 10  
    a może ktoś posiada orginalne oprogramowanie do sterownika 074 906 021 L
    vw t4 2.5tdi ACV?
    Może podleczy go odświeżenie. bo może się coś mu po......iło.

    pozdr.