Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 95r. silnikA problem z odpaleniem.

06 Lut 2010 21:32 5702 8
  • Moderator HydePark/Samochody
    Witam.

    Po krótce opiszę od czego się zaczeło; jedzie autko i w pewnym momencie obrywa się przekaźnik ( lub raczej stycznik) od świecy żarowej. Na nieszczęście przewodem zasilającym ok. 25mm² robi zwarcie do napinacza alternatora. Dalej wiadomo, kupa dymu , kierowca po hamulcach , za gaśnicę i gasi. Deska na czerwono, olej, płyn , dosłownie wszystko.Ale motor pracuje. Po przyjeździe na bazę zaglądam i widzę że ów nieszczęsny przewód stopił wszystko( no prawie) co było razem z nim spięte w wiązkę.
    Najgorzej dostało się wiązce od temp. płynu, poziomu,i położenia wałka rozrządu (kolejności cylindrów). Powymieniałem przewody , połączone zgodnie z kolorami do wiązki głównej. Próba odpalenia, i nic. Trzeci dzień już walczę z tym autem i nic. Miał ktoś może taki przypadek? Lub może dysponuje ktoś chociaż częścią schematu przedziału silnikowego ( kaseta ,, kolory przewodów , co na którym jest?). Mi już ręce opadają.

    Pozdrawiam
    Arturavs
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator HydePark/Samochody
    Witam ponownie.

    Schemat się przydał nie powiem. Ale auto dalej nie gada. Przy próbie odczytania błędów nie miga lampka w przycisku , tylko kontrolka od oleju.
    Po odłączeniu czujnika ćiśnienia, w ogóle zero reakcji. Już ręce opadają.
    Wydaje mi się że schemat który kolega nadesłał jest trochę nowszy od tego
    Volva. Mogę spisać numery z kasety, ewentualnie zrobić fotkę jak coś to pomoże.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zrób fotkę sterownika i silnika spisz nr kasety pomyślimy dalej co z ta usterka może być
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    napisz ile masz doprowadzonych przewodów do wtyczki do kasety edc oraz cze jest jedna wtyczka czy dwie ?
  • Moderator HydePark/Samochody
    Witam

    Problem został rozwiązany. Po sprawdzeniu czujnika kolejności cylindrów, okazało się że nie daje impulsów o wartości takiej jak powinien. Najprawdopodobniej nastąpiło gdzieś takie zwarcie że cewka czujnika miała zasilanie i to rozmagnesowało magnes zawarty w jej strukturze.
    Okazało się to jednak dopiero po podłączeniu oscyloskopu. Druga sprawa;
    bardzo ważna jest biegunowość podłączenia tego czujnika. Przy niewłaściwej otwierają się pompowtryskiwacze w niewłaściwym momencie.
    Wygląda to tak jakby auto było zapowietrzone. Czujnik zmieniony , autko śmiga :-).


    Pozdrawiam i zamykam temat.
    Arturavs