Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vaillant VCW240XE potrzebny czujnik

fabeks 07 Feb 2010 01:40 4643 16
  • #1
    fabeks
    Level 10  
    Witam, czy ktoś mnie oświeci czy w naszym kraju części zamienne do tych kotłów sprzedają o ile w ogóle autoryzowani serwisanci.
    Poszukuję nawet trudno to nazwać po polsku wg instrukcji "czujnika przepływu wody grzewczej" na ebay-u znalazłem ale w domu zimno a wymienić trzeba bo raz że cieknie a dwa że już nie załącza pieca.
    Wg oznaczeń niemieckich symbol części 151017.
    Może ktoś zna jakiś dobry serwis w okolicach wawy lub samej wawie gdzie można to w miarę szybko dostać.
    Poniżej link do ebaya ...
    Z góry dzięki za pomoc.

    Link do aukcji skasowałem-regulamin!
    mod.serwisant73
  • #3
    zidane
    Level 12  
    Tak, czesci do Vaillant'a nie sa dostepne w wolnej sprzedaży. Witamy w klubie:-)
    Dodatkowo, ciekawostka, jak czesci zamiennej nie zamontuje Ci autoryzowany serwisant to nie masz na nią gwarancji. Warunki gwarancji na czesci zamienne dostepne sa na stronie Vaillant.
    Naszybciej i najpewniej kupisz czesci w centrali lub u regionalnego koordynatora serwisu. Adresy masz na stronie podanej w poście wyżej.
  • #4
    DARIUS67
    Level 24  
    W centrali nie kupisz. Koordynator serwisu zaopatruje w części pozostałych instalatorów na rynku - również w Warszawie. Pocieszę Cię że koordynator musi sprzedać Ci części - jeżeli odmówi to powiedz że Cię z infolini Vaillant skierowali. Zgodnie z ustawą antymonopolową żaden producent nie może ograniczać sprzedaży części zamiennych.
    Po zakupie i rozpakowaniu części pożegnasz się z gwarancją. To z powodu możliwości zastosowania części niezgodnej z przeznaczeniem. Za prawidłowy montaż części odpowiada przeszkolony instalator-serwisant.
    W Warszawie koordynacją serwisu i sprzedażą części zajmują się koledzy Rzeczkowscy z firmy Synteza. Link masz powyżej.
    Problem który Cię nie ominie to musisz znać numer części której potrzebujesz. Opisz o co ci chodzi to odnajdę tą część.
    Poszukam i sprawdzę czy numer który podałeś to czujnik przepływu.

    Ok. już sprawdziłem nr jest dobry, ale to że cieknie to jedno (można wymienić uszczelniacz) a drugie, to ten membranowy przełącznik pełni rolę czujnika przepływu wody- uruchomienie pompy.
    Kolejność jest taka. Kocioł dostaje impuls do uruchomienia ,startuje pompa, wspomniany czujnik przepływu wypycha trzpień i on uruchamia armaturę gazu - następuje zapłon.
    Opisz co się u Ciebie uruchamia a co nie. Być może wystarczy wymienić czujnik,uszczelniacz lub membranę, ale ja w to wątpię czy dasz sobie sam radę bez serwisu.
  • #5
    systemgaz
    Level 23  
    DARIUS67 wrote:
    ....Po zakupie i rozpakowaniu części pożegnasz się z gwarancją...

    Zgodnie z prawem każda rzecz zakupiona przez konsumenta podlega gwarancji sprzedawcy. Udzielanie gwarancji pod dodatkowymi wymogami typu: aktualna autoryzacja, montaż przez serwisanta z aktualnej listy etc. jest niezgodna z obowiązującym prawem. M.in. dlatego, że serwisant Vaillant nie jest rzeczoznawcą i w związku z tym jego opinia nie jest wiążąca dla Konsumenta.

    http://www.vaillant.pl/Klienci_indywidualni/dokumentacja-2/Gwarancja/warunki-gwarancji-czci/
    pkt. 4 "...- zostały zainstalowane przez firmę partnerską posiadającą aktualną autoryzację marki Vaillant...- zostały zakupione w firmie partnerskiej posiadającej aktualną autoryzację marki Vaillant (powyższe potwierdzone odpowiednimi dokumentami zakupu i montażu). "

    DARIUS67 wrote:
    ....To z powodu możliwości zastosowania części niezgodnej z przeznaczeniem..

    W związku z zacytowanymi warunkami Vaillanta i wypowiedzią "DARIUS67" powyższym proszę o podanie podstawy prawnej udzielania gwarancji na zakupioną część zamienną pod warunkiem zamontowania przez serwisanta Vaillant jw.?
    DARIUS67 wrote:
    ....W Warszawie koordynacją serwisu i sprzedażą części zajmują się koledzy Rzeczkowscy z firmy Synteza. Link masz powyżej..


    Reklamowani panowie sprzedają części zamienne dla firm z wymienionymi zastrzeżeniami do udzielania gwarancji przez Vaillanta jw. Prywatnych odsyłają do serwisu i kółko się zamyka. A tak na marginesie: części Vaillanta w cenach katalogowych i gwarancją zgodną z obowiązujacym prawem można kupić też gdzieindziej.

    Podstawa prawna:
    Udzielanie gwarancji i sposób jej realizacji jest zawarty w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.) art. 13 http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm
    Warunki udzielania gwarancji nie mogą stać w sprzeczności z ww. ustawą. Więcej mozna dowiedzieć się w Federacji Konsumentów http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=417
  • #6
    DARIUS67
    Level 24  
    Kolego systemgaz. Na forum staram się pomóc, na moim terenie nie mam problemu ze sprzedażą. Jak klient chce kupić to kupuje. Jeżeli chcesz rozpocząć dyskusję na temat gwarancji to zadaj pytanie prawnikom Vaillant. Serwisant swą umową zobowiązuje się do przestrzegania warunków umowy z Vaillant. Czyli jeżeli producent określa warunki gwarancji to takie one są. Ja jestem serwisantem a nie prawnikiem. Ale co do warunków gwarancji to się mylisz, to gwarant określa warunki gwarancji a nie ustawa. Mylisz gwarancję z ustawą konsumencką.
    Systemgaz sprzedaje części w Warszawie firmom autoryzowanym i klientom indywidualnym o ile klient wie co chce kupić.
  • #7
    serwisant73
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wtrącę swoje trzy grosze. Kolego systemgaz proszę zaprzestać siać zamęt w głowach zwykłych zjadaczy chleba . Może i można u was kupić prawie wszystkie części zamienne do kotłów ale czy będziecie ponosić odpowiedzialność za ewentualne wypadki przy ich nieumiejętnym montażu ?
    Wszędzie w cywilizowanym świecie kupuje się część i zleca usługę specjaliście i jest to chyba najzdrowszy system .
  • #8
    mirrzo

    Moderator on vacation ...
    systemgaz wrote:

    Zgodnie z prawem każda rzecz zakupiona przez konsumenta podlega gwarancji sprzedawcy.

    DARIUS67 wrote:
    ..co do warunków gwarancji, to gwarant określa warunki gwarancji a nie ustawa. Mylisz gwarancję z ustawą konsumencką.


    Czy SG uzna gwarancję na płytę główną do kotła, jeżeli kupi ją Pan Kowalski, zamontuje i stwierdzi, że nie działa, a w rzeczywistości spali ją poprzez nieumiejętny montaż? Śmiem wątpić.
    Dlatego zakończ spory dotyczące tej kwestii i zajmij się tym, do czego stworzone jest to forum, a nie dbanie o swój interes sprzedawcy.
    Następne takie wywody lądują w koszu
  • #9
    systemgaz
    Level 23  
    A od kiedy to sprzedawca odpowiada za montaż podzespołów? Jeśli przysłowiowy Kowalski kupił płytę główną, to może z niej zrobić np. lampke nocną i nic nikomu do tego. Może przekazać lub zlecić montaż komu zechce. Odpowiada sam nabywca za skutki swojego działania. Każda szanująca się firma posiada własne zaplecze techniczne i potrafi ocenic przyczynę wady lub usterki. Sa rózne sposoby oznaczania podzespołów jak np. plomby gwarancyjne. Ale przecież nie będę wam robił wykładu.

    Każda rzecz sprzedawana ma gwarancję producenta i nie musi jej montować serwisant, żeby ją posiadać. Ostatni sprzedawca jest gwarantem, niezależnie czy jest serwisantem, czy też nie. Osoby i firmy uzależniające nabycie gwarancji, od montażu przez serwisanta dokonują tego bezprawnie. Odsyłam do Federacji Konsumentów http://www.federacja-konsumentow.org.pl/ gdzie można uzyskać bezpłatną poradę w tej kwestii.
  • #10
    DARIUS67
    Level 24  
    Masz rację. Ja tylko serwisuje kotły. Kiedyś serwisowałem inne firmy i było tak samo. Z pewnym wyjątkiem.
    Piszesz. Każda szanująca się firma posiada własne zaplecze techniczne i potrafi ocenić przyczynę wady lub usterki.
    Np. w firmie Viessmann wygląda to tak: serwisant gwarancyjny odsyła np. sterownik zapłonu, a po weryfikacji otrzymuje część zwrotnie z nieuznaną reklamacją. Dzięki.
    Ja po sprzedaży zgodnej z warunkami gwarancyjnymi producenta gdy coś nie działa w sprzedanym elemencie jadę i wymieniam wadliwy element, a producent ponosi koszty za naprawę - tak zarabiam.
    Wystarczy że klient udokumentuje zakup lub naprawę przez autoryzowanego.
  • #11
    mirrzo

    Moderator on vacation ...
    systemgaz wrote:
    Jeśli .. kupił płytę główną, to może z niej zrobić np. lampke nocną i nic nikomu do tego.


    Zatem się rozumiemy i koniec z agitowaniem do zakupów - regulamin p2. "Zabrania się tworzenia wiadomości mających charakter reklamowy lub spamu. "
  • #12
    systemgaz
    Level 23  
    DARIUS67 wrote:
    Masz rację. Ja tylko serwisuje kotły. Kiedyś serwisowałem inne firmy i było tak samo. Z pewnym wyjątkiem. Piszesz. Każda szanująca się firma posiada własne zaplecze techniczne i potrafi ocenić przyczynę wady lub usterki.
    Np. w firmie Viessmann wygląda to tak: serwisant gwarancyjny odsyła np. sterownik zapłonu, a po weryfikacji otrzymuje część zwrotnie z nieuznaną reklamacją. Dzięki.

    Masz rację tylko z małą uwagą, należy spojrzeć na jakich warunkach pojmujesz współpracę APH Viessmann czy Buderus. Akurat w Viessmanie i Buderusie panuje zasada, kto sprzedaje ten serwisuje. Tak więc nie ma co się dziwić, że sprzedawca (czyli kolega) zapewnia serwis gwarancyjny.

    DARIUS67 wrote:
    Ja po sprzedaży zgodnej z warunkami gwarancyjnymi producenta gdy coś nie działa w sprzedanym elemencie jadę i wymieniam wadliwy element, a producent ponosi koszty za naprawę - tak zarabiam.
    Wystarczy że klient udokumentuje zakup lub naprawę przez autoryzowanego.

    Co do nieuznania uszkodzenia sterownika przez producenta, może (ale to tylko może) sam nie rozpoznałeś do końca przyczyn. Taka sytuacja stawia Cię w sytuacji kiedy musisz skorygować i ulepszyć swoje działania serwisowe.
  • #14
    wawrzeczko_t
    Heating systems specialist
    systemgaz wrote:
    Akurat w Viessmanie i Buderusie panuje zasada, kto sprzedaje ten serwisuje.


    W Buderusie - tak. Ale w Viessmannie dot. to tylko kotłów stojących. Wisielce i tzw. "kombi" serwisuje serwis fabryczny lub wyznaczona przez ten serwis firma serwisowa z uprawnieniami do serwisowania (SE-1/III-kotły Vitopend, SE-2/III Vitodens). Dlatego klienci prywatni kupując Vitopend/Vitodens w czasie gwarancji są jakby pod opieką producenta. Oczywiście że w praktyce różnie to wygląda. Ale producent stara się.
  • #15
    systemgaz
    Level 23  
    wawrzeczko_t wrote:
    systemgaz wrote:
    Akurat w Viessmanie i Buderusie panuje zasada, kto sprzedaje ten serwisuje.


    .... Dlatego klienci prywatni kupując Vitopend/Vitodens w czasie gwarancji są jakby pod opieką producenta. Oczywiście że w praktyce różnie to wygląda. Ale producent stara się.


    Relacje między APH Viessmann (System Gaz) a serwisem fabrycznym mamy poprawne. Długoletnia współpraca między firmami ma dobre przełożenie na poprawę obsługi serwisowej marki Viessmann.
  • #16
    wawrzeczko_t
    Heating systems specialist
    Ależ przecież nie zarzucam Wam - firmie APH Viessmann (System Gaz) że jest inaczej.
  • #17
    serwisant73
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jako że dyskusja , choć interesująca , jednak odbiegła znacznie od problemu zawartego w temacie , proszę kontynuować ją na PW lub w inny sposób . Zamykam temat.