Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1.4 ABD bardzo dużo pali

Mały|Css.pl 07 Lut 2010 11:15 8111 9
  • #1 07 Lut 2010 11:15
    Mały|Css.pl
    Poziom 16  

    Witam kolegów mam taki problem odkąd kupiłem tego golfa bardzo dużo pali ok 10 l na 100 km silnik 1.4 ABD mono-wtrysk 44kW-60KM rok 94 sprzedający uprzedzał mnie o tym ze auto dużo pali ale myślałem ze to jakas drobnostka i sam ja naprawie dlatego tez zdecydowałem sie na to auto... byłem juz na diagnostyce u dwóch mechaników podpinali auto pod VAG i powiedzieli ze wszystko jest ok czyli czujniki sonda itp. moje działania które ostatnio wykonałem: wymontowałem komputer rozebrałem go i sprawdzałem czy czasami nie ma w nim wlutowanego jakiegos chip-u komputer jednak jest w stanie nie naruszonym.Wykręcałem świece były dośc lekko przykręcone nie uzywałem jakiejś ogromnej siły do odkręcenia... kolor elektrod był jasno żółty-karmelowy czujnik temp. wydaje mi sie ze jest sprawny przy normalnej jezdzie w dzisiejszych warunkach pokazuje 70 stopni i nic więcej natomiast gdy auto chodziło na postoju temp. wzrosła do 90 stopni i włączył sie wentylator.Sonde sprawdzałem miernikiem na 3 i 4 pin napięcie pływa od 0.2 do 0.8 V sprawdzałem również połączenie wtrysku z kolektorem ssącym (tą gume na której jest osadzony cały wtrysk) wydaje sie byc ok nie widac zadnych pęknięc a podczas ruszania całym wtryskiem silnik pracował równo czyli raczej nie zasysał lewego powietrza.Kolejną rzecz która zauwazyłem to gdy odpali sie auto z samego rana to przy wlewie paliwa słychac jak jest zasysane powietrze spod korka paliwa na moje oko to ssanie bo pozniej jak auto troche pochodzi ok.15 min to juz jest cisza i powietrze nie jest juz sazysane kiedys miałem takie zjawisko ze auto było rozgrzane i po zatrzymaniu sie obroty pływały od 500 do 1000 ale po krótkim czasie to ustąpiło i teraz juz juz normalnie czyli jak zapale auto silnik jest zimny obroty wynoszą 1000 a jak juz sie nagrzeje to spadają do 500 i tak trzyma czały czas.Sprawdzałem tez przewody paliwowe czy nie sa gdzies przetarte ale sa wporządku nie wyczuwam tez zapachu benzyny ani w aucie ani poza nim więc paliwo nigdzie nie ucieka.Sprawdzałem tez kopułkę aparatu zapłonowego elektrody miały na sobie taki biały kamień który wyczyściłem kable tez sa raczej ok bo w nocy nie widac zeby miały gdzies przebicie i nie widac iskier na silniku .Prosze was o pomoc o jakies wskazówki co jeszcze moze byc nie tak z góry serdecznie dziękuje

    0 9
  • #2 07 Lut 2010 11:24
    1 Marcin
    Poziom 16  

    Witam , 500 obr/min to trochę mało ale to spalanie to trochę sporo. Kolegi córka jezdzi golfem z tym samym silnikiem na krótkich odcinkach i w te mrozy palił jej około 12 litrów. Sprawdz kompresje w cylindrach i czy dobrze ustawiony jest zapłon. Jak wiadomo zużycie silnika zwiększa pobór paliwa i rozwijanie mniejszej mocy.

    0
  • #3 07 Lut 2010 11:28
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Te silniki dużo palą,ale u Ciebie trochę jest przesada tak 8litrów na ciepłym silniku po mieście,a czy masz może możliwość podmiany wtrysku na chwile od jakiegoś znajomego mechanika,bo być może wtrysk leje,a jeszcze sprawdź zapłon niech Ci ustawi mechanik na 8 stopni.

    0
  • #4 07 Lut 2010 11:31
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Duże spalanie benzyny może powodować:
    - sonda lambda, która podaje zbyt niskie napięcie, co oszukuje komputer sterujący iż silnik zasilany jest ubogą mieszanką - co w konsekwencji powoduje dłuższy czas wtrysku paliwa i większe spalanie.
    - zasysa "lewe" powietrze , i wtedy sonda lambda będzie podawać sygnały o mieszance zbyt bogatej w powietrze - wtedy to komputer będzie zwiększał dawkę paliwa.
    - przestawiony zapłon - przestawiony pasek rozrządu
    - uszkodzony wtryskiwacz - leje wtrysk podczas zwalniania przepustnicy
    - zapchany filtr powietrza.
    - może noga z gazu? ;) 1.4 wcale nie mniej łyka niż 1.8

    1
  • #5 07 Lut 2010 11:43
    Mały|Css.pl
    Poziom 16  

    Spotkałem sie tez z opinią że w moim aucie jest silnik 1.8 a jak uświadamiam ludzi ze pod maska jest 1.4 to nie wierzą mówia ze jednym słowem zap..... jak na 1.4 kolega mówil ze jego znajomy tez ma 1.4 identyczne auto jak moje i nie ma porównania moj podobno jezdzi jak rakieta....

    0
  • #6 07 Lut 2010 12:00
    MRCZ
    Poziom 17  

    Silnik ma moc, czy jest zamulony? Sprawdzałeś może, czy pracuje pompa paliwa (ciśnienie paliwa), była sprawdzana przepustnica (adaptacja)? Sprawdź czujnik temp. cieczy rezystancyjnie na rozgrzanym silnik pin 1 i 3.

    1
  • #7 07 Lut 2010 12:05
    Mały|Css.pl
    Poziom 16  

    Silnik ma moc i nie muli wszystko jest ok tylko za dużo pali.... pompa nie była sprawdzana a przepustnica chodzi o tą pod wtryskiem ??? a czujnik jakie powiniem miec wartości na rozgrzanym silniku ???

    0
  • #8 07 Lut 2010 12:12
    misiozol
    Poziom 29  

    Zrob analize spalin i wszystkiego sie dowiesz czy mieszanka jest stechiometryczna czy nie ,ze sonda dziala nie znaczy ze silnik nie stoi na bogatej mieszance (uszkodzony komp wtrysku ), moze byc wtryskiwacz uszkodzony , zaplon wskazane by bylo sprawdzic kat zaplonu moze miec wplyw na obroty ,sprawdz czujnik tepmeratury

    1
  • #9 07 Lut 2010 12:20
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Mały|Css.pl napisał:
    Spotkałem sie tez z opinią że w moim aucie jest silnik 1.8 a jak uświadamiam ludzi ze pod maska jest 1.4 to nie wierzą mówia ze jednym słowem zap..... jak na 1.4 kolega mówil ze jego znajomy tez ma 1.4 identyczne auto jak moje i nie ma porównania moj podobno jezdzi jak rakieta....

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182296

    1
  • #10 07 Lut 2010 12:30
    MRCZ
    Poziom 17  

    Wyjmij złącze z przepustnic i zmierz oporność na pinie 1-2 w zakresie otwarcia przepustnicy do 25% (R zmienne) i od 25%-100% (R stałe). Na pinach 1-4 powinno być na odwrót w stosunku do tego co wyżej napisałem.
    Czujnik temp. cieczy, przy rozgrzanym silniku o ile się nie mylę 275-375 om.

    1