Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus 1014 Twin Turbo czy to realne????

jarek210 07 Lut 2010 15:08 17289 30
  • #1 07 Lut 2010 15:08
    jarek210
    Poziom 9  

    Witam kolegów mam pewien kłopot:( a mianowicie chciałbym założyć do ciągnika Ursus 1014 dwie turbiny (seryjnie maiły jedną) tylko nie wiem jak się do tego zabrać.. wyczytałem gdzieś że to będzie Twin-turbo a na innym portalu Bi-turbo więc jak dokładnie to się nazywa i jak to trzeba zrobić by dobrze chodziło?? czy w tym wypadku mogę założyć jeszcze intercooler czy on coś mi da i czy to nie będzie miało negatywnego skutku na moim silniku???????? proszę o szybką pomoc z góry dziękuję...

    0 29
  • #2 07 Lut 2010 18:45
    tomek130
    Poziom 22  

    Widze kolega mało czytał:) Biturbo stosowane jest w silnikach widlastych (dwie turbiny).Twin turbo w silnikach rzędowych (dwie mniejsze turbiny zamiast dużej). Moim zdaniem lepiej założyć intercooler do tej turbiny która jest zamontowana. Powyższe rozwiązania są raczej trudne konstrukcyjnie.A tak to sie zastaniawiam w jakim celu takie przeróbki?

    1
  • #3 07 Lut 2010 20:15
    jarek210
    Poziom 9  

    Hmm.. po prostu chciałbym więcej mocy w moim sprzęcie.. a kolega od czego proponuje wstawić intercooler??

    0
  • #4 07 Lut 2010 20:20
    robokop
    Moderator Samochody

    Same turbiny to zbyt mało, zresztą szkoda silnika. Szukaj intercoolera od ciężarówki - już powinno być lepiej. O coolerach z chłodzeniem wymuszonym nie wspomnę.

    0
  • #5 07 Lut 2010 20:34
    zbychu80
    Poziom 16  

    Po co Ci dwie turbosprężarki skoro jedną możesz załatwić sprawę, kwestia odpowiedniego doboru. Przecież istotne jest ciśnienie i temperatura w dolocie, a nie ilość turbosprężarek. Podstawa to turbosprężarka z waste-gate-m. Ta seryjna jest raczej antykiem. Mierzyłeś chociaż ciśnienie w kolektorze, co ona daję ?
    Intercooler oczywiście to podstawa, taki od ciężarówki to się nie zmieści, najciekawszy był by wodny.

    Podobnie z pompą wtryskową, musi być wyposażona w regulator, zwiększający dawkę zależnie od ciśnienia doładowania.

    Ten ma jedną turbosprężarkę i jak widać daje rade :D

    Link


    Dla lamerów - dym nie jest spowodowany złym stanem technicznym.

    0
  • #6 07 Lut 2010 21:01
    jarek210
    Poziom 9  

    no a jak mam zmierzyć ciśnienie w kolektorze bo dla mnie to jest trochę czarna magia:( mogli byście mi tak krok po kroku pomóc z tym wszystkim??

    Dodano po 1 [minuty]:

    tylko z tego co widzę na tym filmiku to tam jest silnik 6cyl a ja mam 4cylindry a to jest różnica

    Dodano po 4 [minuty]:

    i skąd mam wziąć ten regulator ciśnienia do pompy?? i ile to może kosztować tak mniej więcej??

    0
  • #7 07 Lut 2010 21:08
    robokop
    Moderator Samochody

    zbychu80 napisał:

    Ten ma jedną turbosprężarkę i jak widać daje rade :D
    Dla lamerów - dym nie jest spowodowany złym stanem technicznym.

    Ciekawe tylko po jakim czasie przysłowiowe "kolano" pokaże.

    0
  • #8 07 Lut 2010 21:33
    wpsowa692
    Poziom 24  

    U jednych pokazuje kolano a u drugich wystawia kopyto a i tak o to samo chodzi:D
    Sądzę że tłumaczenia są zbędne bo autor jest zielony jeśli zaś chodzi o regulator to uturbione ursusy miały fabrycznie montowany.

    0
  • #9 08 Lut 2010 16:04
    jarek210
    Poziom 9  

    Ta gdybym wiedział to co potrzebuje do tego mojego projektu to raczej bym się was tutaj nie pytał to raczej logiczne............

    0
  • #10 11 Lut 2010 20:37
    Grzegorz_madera
    Poziom 32  

    Oczywiście, że byś nie pytał. Z tym, że aby prawidłowo dobrać turbosprężarkę do silnika potrzebna jest spora wiedza w dziedzinie mechaniki. A Ty nie wiesz nawet jak zmierzyć ciśnienie w kolektorze dolotowym. Taka przeróbka to nie jest coś na zasadzie: kupuję zestaw potrzebnych elementów, montuję zgodnie z załączoną instrukcją i działa. W ten sposób możesz sobie najwyżej meblościankę zmontować.

    0
  • #11 12 Lut 2010 09:30
    jarek210
    Poziom 9  

    Mydlicie że tylko ja pracuję nad tym.. mylicie się mam kilku znajomych którzy mi pomagają a oni się na tym znają a napisałem tutaj po to by się dowiedzieć jakie są wasze propozycje na zrobienie tego i porównanie z naszym sposobem

    0
  • #12 12 Lut 2010 10:51
    zbychu80
    Poziom 16  

    Pierwsze co bym zrobił to sprawdził co daje oryginalna turbosprężarka (może masz 1 bar w dolocie, a dawki paliwa śmiesznie niskie fabrycznie) później założył intercooler, a następnie ewentualna wymiana turbosprężarki, na jedną, wydajniejszą, która zacznie ładować od niższych obrotów. Dobór turbosprężarki nie jest łatwy. Osobiście dobierał do pewnego silnika, praktycznie przetestowałem kilka modeli, a ostatecznie powstała hybryda.

    0
  • #13 12 Lut 2010 13:35
    jarek210
    Poziom 9  

    Czym mam się kierować dobierając turbosprężarkę?? i czy turbosprężarka może być od silnika o większej pojemności niż jest ten silnik do którego ma być założona??
    I w jakim miejscu polecacie założyć ten intercooler bo jak na mój gust to tam trochę mało miejsca jest by go wepchnąć tam

    Moderowany przez robokop:

    Scaliłem dwa posty.

    0
  • #14 20 Lut 2010 13:47
    Grzegorz_madera
    Poziom 32  

    jarek210 napisał:
    Czym mam się kierować dobierając turbosprężarkę??

    Mocą i momentem obrotowym silnika przed i po załozeniu turbiny (dane z hamowni). Należy również dokonać analizy spalin i zmierzyć ich temperaturę, aby po założeniu turbosprężarki wartość temperatury silnika i spalin była na podobnym poziomie. Turbina powinna być tak dobrana aby uzyskać odpowiednią charakterystykę momentu obrotowego. Bo cała praca na nic się zda, jeżeli usprawnimy pracę silnika wyższym zakresie obrotów, a popsujemy w niższym (lub na odwrót).

    2
  • #15 20 Lut 2010 15:04
    jarek210
    Poziom 9  

    Aha rozumiem.. no to wile pracy przede mną teraz

    0
  • #17 20 Lut 2010 21:56
    jarek210
    Poziom 9  

    heh.. Ty tak uważasz.. ja już mam cały plan.. intercooler już do mnie jedzie od Daf'a i teraz tylko czekać i zakładać go.. A turbo mam nowe założone od 1634 cena ta sama co do 1014 ale ma większą przepustowość :P także nie oceniajcie kogoś jak go nie znacie.. a te od 1014 będzie sobie chodziło w C360 i zobaczymy czy zda egzamin.. Pozdrawiam i dzięki za rady

    0
  • #18 20 Lut 2010 22:03
    polmar
    Poziom 20  

    Trzeba trochę spalin ażeby go kręcić

    1
  • #19 09 Lut 2011 19:45
    pawlo1980
    Poziom 8  

    Wtrace dwa grosze rozmawialem krotko z gosciem co uturbil c-330m dal turbine od starego golfa i interculer bardzo mały ale potężny wiatrak 12v na nim. Koleś mówił ze musiał przestawić kąt wtrysku . Ogólnie ładnie mu to chodzi i jeszcze fajniej wygląda . Ja to widzę tak jeśli masz silnik ciągnika np: 4 litry pojemności skokowej i max obroty 2500 to dajesz turbine od samochodu 2,5-2,9 litra i będzie chodzić laski nie robi . Chodzi o to żeby nie dawać za dużej turbiny szczególnie gdy obroty max to 2500tys no możne 2800 Chłodnica oleju 1.5m rólki przed chłodnicą poniżej interkuler bądź jak znajomy wiatrak 12v .Gorzej z dawką paliwa ja bym wrzucił pompę od uturbionego samochodu i po sprawie roboty dożo ale i efekt oczywiście po zmniejszeniu obrotów max.

    1
  • #20 09 Lut 2011 19:57
    :
    Poziom 19  

    pawlo1980 napisał:
    Ogólnie ładnie mu to chodzi i jeszcze fajniej wygląda .

    Ładnie to mu to może co najwyżej gwiżdże... Z ciekawości zapytam jakie mu to ciśnienie daje ? Od jakich obrotów. Tylko powiedz że nie mierzył...

    0
  • #21 21 Lut 2011 22:27
    bmarek14
    Poziom 9  

    jedna duża turbina ma dużą bezwładność i przez to silniki z dużą turbiną mogą mieć turbodziurę, więc pomysł z dwiema turbinami nie był zły, tylko wykonanie trudne, trzeba wykonać nowy kolektor, podwójne węże i całą resztę.
    A w jakich silnikach stosują takie twin turbo, tzn. ilu cylindrowych?

    1
  • #23 23 Lut 2012 12:45
    dleszek
    Poziom 1  

    Kolego jak założysz turbo sprężarkę o d 6-tki nic ci ona nie nadmucha za mało spalin zbyt niskie ich ciśnienie temat przerabiany na innym forum. Gość przez przypadek założył i dziwił się bardzo czemu nie działa.
    Interkuler był seryjnie montowany w modelach u-1134 tam moc dochodziła do 110 koni.
    Znając życie nic mu nie zrobisz mocy nie zwiększysz ten silnik tak ma. Na filmie podkręcona dawka paliwa na pompie i może jkiś cholset bo były takie robione na zachód europy.

    0
  • #24 23 Lut 2012 22:21
    konteno
    Warunkowo odblokowany

    no nie powiedziałbym że biturbo w R6 (http://pl.wikipedia.org/wiki/Alpina_B10_Biturbo) nie da się zrobić ale są silniki występujące z turbo i bez (SW 400 , w zetorach 12045/16045,12145/16145,12245/16245 i ursusach 1214/1614) a biturbo da się zrobić (1 turbina na 3 gary) a w R4 to biturbo to nietrafiony pomysł (to tak jakby poturbować silnik w ciapku) chyba że tak jak w autku opel insignia r4 biturbo albo musisz dobrać tak turbosprężarkę aby pochodziła z autka o pojemności dużo mniejszej niż połowa pojemności ursuska trzeba zrobić nowe kolektory wydechowe (z 2 garów na 1 turbinkę ) a przede wszystkim to musi być duża część sprężająca

    Dodano po 3 [minuty]:

    turbina do 30 to tylko od smarta a w perkinsie (3p to od jakiegoś silnika 1,3-1,6 a do 60 to koło 1,9 )

    0
  • #25 23 Lut 2012 22:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 25 Lut 2012 12:27
    konteno
    Warunkowo odblokowany

    krzysztofer5 napisał:
    Każdy silnik można doładować dowolną ilością turbosprężarek, włącznie z 2 cylindrową 500cm3. Ale to nie ten poziom dyskusji...

    okej ale https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic912508.html
    4 post z góry
    wszystko zależy od turbiny i silnika z jakim ma chodzić (jeśli chce się by ładowała " od dołu" to musi być z dużo mniejszego silnika ale trzeba zawór upustowy bo przy dużych obrotach będzie za duże doładowanie a i turbina może się szybciej rozsypać a jeśli ma być tylko ciut doładowanie na górze obrotów to trochę większa turbinka potrzebna)

    0
  • #27 02 Mar 2012 19:46
    konteno
    Warunkowo odblokowany

    krzysztofer5 napisał:
    Każdy silnik można doładować dowolną ilością turbosprężarek, włącznie z 2 cylindrową 500cm3. Ale to nie ten poziom dyskusji...

    wiem że chodzi o zużycie i wytrzymałość większości części silnika i nie tylko ale podaj przykład tej półlitrowej turbosprężarki , silnika i pojazdu w którym ta turbosprężarka występuje bo myślę że nadawałaby się do małego japońskiego minitraktorka z silnikami dieselowskimi trzycylindrowymi i czterocylindrowymi o mocy około kilkudziestu koni mechanicznych

    0
  • #28 03 Mar 2012 08:06
    Paweł#G
    Poziom 14  

    krzysztofer5 pewnie miał na myśli zabawy z zewnętrzną komorą spalania, gdzie możemy doładować silnik od fiata 126 turbosprężarka od ciężarówki.
    Małą turbosprężarkę która mogłoby podejść do 500cm³ produkuje chyba firma IHI, ewentualnie turbosprężarka TD-02.
    IHI RHB31 3T-505

    0
  • #29 03 Mar 2012 16:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 03 Mar 2012 18:58
    Mihas66
    Poziom 22  

    Co za spam? admin ban for all! Panowie poczytajcie o zmiennej geometrii VNT takie turbiny mogą wstawać już na wolnych obrotach tylko surge je zabije... Co do turbiny to jaka tam fabrycznie jest? ile pompuje i czy ma WG? jeśli ma to montuj MBC i rusz ciśnienie o max 0.2-0.3 bar, jednak samo doładowanie w dieslu praktycznie nic nie daje tylko większa dawka paliwa-szuka się złotego środka aby silnik nie kopcił pod obciążeniem przy max doładowaniu po zwiększeniu dawki(większe doładowanie to możliwość większej dawki)... Co do doboru turbin to jeśli seryjna nie ma wg to po zwiększeniu doładowania zacznie więcej pompować tylko pytanie jak długo. Jeśli chcesz większą turbinę to polecam holseta hx 35 z odpowiednia strona gorąca aby wcześnie wstawała... Co do laga w ciągniku to to pojęcie jest bez sensu bo przecież pole uprawiasz na jednym biegu non stop przez min 0.5km więc co cie obchodzi lag ważne aby na niskich obrotach było sporo momentu do orania aby nie kręcić wysoko silnika, ewentualne zmiany biegów wykonuje się z bez sprzęgła z leciutkim upustem gazu aby zęby w skrzyni nie były zazębione...

    0