Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laweta - przeróbka Fiat Dukato

brief99 07 Lut 2010 15:18 46429 47
  • #1 07 Lut 2010 15:18
    brief99
    Poziom 22  

    Witam, poszukuję wszelkich informacji, doświadczeń kolegów przy budowie lawety. Mam Fiata Dukato i chciałbym go przerobić na lawetę. Czy ktoś z sznownych kolegów przerabiał taki temat?? Czy znacie jakieś Dzienniki Ustaw lub Rozporządzenia, które regulują tą tematykę odpowiednimi przepisami ??? Aha i bardzo proszę Moderatora o nie usuwanie mojego posta tylko przeniesienie jeżeli to nie ten dział... Dziękuję...

    0 29
  • #2 07 Lut 2010 17:32
    bandi21
    Poziom 29  

    czy to będzie pomoc drogowa czy tylko samochód ciężarowy ?

    Dodano po 11 [minuty]:

    jakie DMC ma samochód,jaki silnik i podaj więcej informacji o aucie bo nie wiem czy bedzie się nadawał do przeróbki

    0
  • #3 07 Lut 2010 19:33
    brief99
    Poziom 22  

    To ma być tylko pomoc drogowa, na pojazdy osobowe. Auto jeździło jako samochód do przewozu osób (6 miejsc)... Byłem na stacji Okręgowej i rzuciłem temat pracownikowi i koleś powiedział, że zarejestrują go (zmienią mu przeznaczenie jako pojazd specjalny - pomoc drogowa) jeżeli przy przeglądzie przedłożymy fakturę za spawanie i montaż platformy na ramie samochodu... Ale koleś nie bardzo wiedział jaki Dz.U. reguluje jak należy tą platformę wykonać... Silnik 2,5 l Diesel, masa całkowita 2800, dopuszczalna ładowność 1155 + 6 siedzących, nacisk osi 7,00 kN...

    3
  • #4 07 Lut 2010 20:28
    bandi21
    Poziom 29  

    Ja uważam że masz za małe DMC.Jak założysz najazd to odejdzie ci minimum 300 kilo z ładowności pod warunkiem użycia blach aluminiowych.Jeśli chcesz mieć autopomoc i jeździć do wypadków to najprościej zlecić budowę najazdu firmie która się tym zajmuje i załatwia od razu papiery.Od razu mówię że DMC nie da się podnieść a z tym co masz to tylko smarty i fiaty cc możesz wozić.Ja mam transita z 90 roku na bliźniakach o DMC 3350 i masie własnej 2000 kg.Zabudowę robiłem sam i samochód zarejestrowany jako zwykły ciężarowy.Gotowa zabudowa to koszt około 8do 10000 a mnie kosztowało z pięć patoli nie licząc własnej pracy.Jeżdżę nim na zachód po auta no i na miejscu też trochę .Mam trochę doświadczeń w budowie takich aut i wiem że na pomoc tylko auto na bliźniakach plus poduszki powietrzne.Ja nie mam poduszek bo resory są potężne ale w twoim przypadku tego nie unikniesz.Długość najazdu to co najmniej 4,2m co u ciebie też będzie problemem z powodu dużego zwisu za osią.Jak masz jakieś pytania to chętnie odpowiem.

    -1
  • #5 07 Lut 2010 20:34
    brief99
    Poziom 22  

    no ale osobiście widziałem takie ducato i koleś wymiata nim po całym śląsku... zrobiony właśnie z mojego modelu... Powiedz mi czy możesz podesłać jakieś foto twojego tranzita?? Czy znasz może jakieś przepisy, które to wszystko regulują?? chodzi mi o zabudowę...

    2
  • #6 07 Lut 2010 20:51
    bandi21
    Poziom 29  

    zdjęcia poszły na pw

    Dodano po 3 [minuty]:

    Różne cuda widziałem ale liczby nie kłamią.Nie wiem jacy diagności to rejestrowali.

    3
  • #7 07 Lut 2010 21:52
    W3BST3R
    Poziom 12  

    dmc 2800 to niezawiele a po 2 na pojedynczym kole z tyłu... u mnie w pracy przerabialismy kilka aut na lawety tylko niegdy nie bralismy pod uwage i nie przechodzilo nam przez mysl zeby zrobic auto na lawete o dmc mniejszej niz 4200 bo to niema sensu... koleka bandi21 dobrze pisze co na to załadujesz malucha sejko? mozesz wziac cos wiekszego niewiem golfa tylko ciekaw jestem jak czesto bedziesz wymieniał resory z tyłu nie mowiąc juz jak by Cie krokodyle ciabneli ile by kary sypneli. moim zdaniem lepiej troszke dołozyc i kupic auto na bliźniaku i dopiero brac się za przerabianie na lawete

    0
  • #9 07 Lut 2010 22:12
    W3BST3R
    Poziom 12  

    niema rzeczy niemozliwych są tylko nieopłacalne tak to ujme....

    0
  • #10 07 Lut 2010 22:19
    brief99
    Poziom 22  

    powyzej podałem link, tam jest laweta na pojedynczych kolach////

    3
  • #11 08 Lut 2010 08:14
    bandi21
    Poziom 29  

    laweta może być na pojedyńczych kołach ,ma to nawet swoje zalety ale auto z DMC 2800 nie może mieć ładowności powyżej 1500 kg.Poza tym twój samochód ma 6 osobową kabinę

    0
  • #12 08 Lut 2010 11:45
    brief99
    Poziom 22  

    hehe, nie nie kabina 2 osobowa, a 6 osob a pace, w kontenerze... :-)

    2
  • #13 08 Lut 2010 11:50
    bandi21
    Poziom 29  

    a to już inna rozmowa.W tym układzie to da się technicznie to zrobić tylko małe DMC spowoduje że ładowność w kg będzie dość niska.

    0
  • #14 26 Lut 2011 08:59
    manieksoma
    Poziom 10  

    witam.
    moje pytanie jest takie ze chce wykonac rame lawety i zamontowac ja na pojazd.
    skoro zrobię to sam to nie bede miał żadnych dokumentów jej powstania
    Czy w takim przypadku możliwa jest rejestracja takiego przerobionego pojazdu?

    1
  • #15 26 Lut 2011 16:54
    bandi21
    Poziom 29  

    czy ten samochód jest wtej chwili niezarejestrowany?

    0
  • #16 27 Lut 2011 09:22
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    manieksoma - Nie będzie możliwe zarejestrowanie go jeżeli nie będziesz miał dokumentów przerobienia od firmy posiadającej pozwolenie o zmianie przeznaczenia samochodu!

    0
  • #17 27 Lut 2011 11:05
    bandi21
    Poziom 29  

    A co w przypadku jeśli auto jest już zarejestrowane?Zabiorą mu dowód?On nie pisze że chce zmienić przeznaczenie (zarejestrować jako specjalny).Jesli jest zarejestrowany jako ciężarowy a on zamontuje swoją ramę to dalej będzie cziężarowy i wszystko.

    1
  • #18 27 Lut 2011 14:58
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Jeśli jest to rama pod zabudowę to może zamontować platformę do przewozu samochodów ale nie zarejestruje jako specjalny!! A jeśli to jest BUS ( blaszak ) to nie ma takiej możliwości musi być papier z firmy!!! Wtedy mu zabiorą dowód przy pierwszej kontroli!!!!! Przypominam iż ITD od nowego roku ma możliwość kontrolowania samochodów do 3.5 DMC!

    0
  • #19 27 Lut 2011 16:01
    old1977
    Poziom 13  

    Ja przerabiałem w grudniu swoje iveco na pojazd specjalny,pomoc drogowa,przy rejestracji potrzebne będą Ci następujące dokumenty:
    1.faktura firmy która ma uprawnienia do zmiany zabudowy,przeznaczenia(chodzi o to aby firma miała odpowiedni regon)
    2.opinia rzeczoznawcy, w której będzie potwierdzone spełnienie wymogów dotyczących poj.specjalnych,pomocy drogowej(więcej info znajdziesz w ustawie o ruchu drogowym)odpowiednie oświetlenie,żółty pas wokół kabiny itd
    3.badanie techniczne
    4.wyciąg z homologacji producenta,i tu jest pewna nieścisłość bo nie wszystkie starostwa tego wymagają.
    Tyle od strony formalnej od strony praktycznej to rzeczywiście DMC masz małe i ładowność nie będzie inponująca,ja mam iveco o DMC 4200 kg ładowności mam 2100kg,jeśli chodzi o same wykonanie możesz zrobić sam tylko muszisz mieć w/w dokumenty,kiedyś robiłem sam takie najazdy ale po przeliczeniu kosztów materiału i robocizny na tą chwilę nie opłaca się,warto oddać auto do firm zajmujących się adaptacją.Jest ich dużo konkurencja spora ceny poleciały w dół.Pozdrawiam

    0
  • #20 27 Lut 2011 17:00
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    old1977 - Co do drugiego punktu rzeczoznawca jest nie potrzebny.

    1
  • #21 27 Lut 2011 20:35
    old1977
    Poziom 13  

    kajaba autoserwis napisał:
    old1977 - Co do drugiego punktu rzeczoznawca jest nie potrzebny.

    U mnie w starostwie wymagali,

    0
  • #22 27 Lut 2011 23:48
    qwert_daro
    Poziom 13  

    Zalezy jakie starostwo-U mnie byl potrzebny rzeczoznawca i faktura firmy posiadajacej uprawnienia przebudowy aut .Jednak jakos udalo sie zarejestrowac bez faktury bo przekonalem Pania w wydziale komunikacji ze tylko zdjelem kontener i odnowilem podloge,pokazalem opinie rzeczoznawcy wraz ze zdjeciami ,wypelnilem oswiadczenie ze budowalem auto z wlasnych materialow i jakos przeszlo,mialem przeznaczenie uniwersalny a po przerobce przewoz pojazdow.Tylko ze auto moje to t4 na 3 osiach o dmc 3500kg,ladownosc 1760kg (troche naciagnieta) , a Ty masz 2800 to nawet niewyjdzie Ci 800 kg ladownosci takze stanowczo za malo.

    1
  • #23 28 Lut 2011 14:12
    PCcepuk
    Poziom 19  

    musisz zpytac ile taki najazd bedzie kosztował bo moze sie okazac ze nie bedzie ci sie opłacało przerabiac tylko to co masz sprzedac i kupic juz zarejestrowanego,

    pare lat wstecz, miałem takiego ducato na doublo-kabinie budowlanca z rocznika 1999, DMC miał 2800, firma nadwoziowa złozyła najazd (strasznie długi był zwis tylny) a na okregówce zmieniłem DMC na 3490 (nie 3500 bo tak doradził diagnosta aby nie płacic podatku do gminiy), i wszystko przeszło,
    nie wiem jak teraz ale w tedy powiedział ze nie ma opcji zmniejszenia DMC ale w góre jezeli mozna to ok...

    1
  • #24 28 Lut 2011 19:06
    manieksoma
    Poziom 10  

    tak pojazd jest zarejestrowany w Polsce. a autem chciałbym śmigać za granice po auta. nie zamierzam używać auta jako pomocy drogowej.
    posiadam prawko kat C+E wiec się zastanawiam czy nie zwiększyć mu ładowności tak żebym mógł ładować busy 2100 kg. wiec jak uważacie czy udało by mi się zarejestrować auto bez większych problemów z tym że najazdy chce wykonać sam

    0
  • #25 28 Lut 2011 21:25
    bandi21
    Poziom 29  

    samochód ciężarowy o DMC 3,5 tony waży sam co najmniej 2000 kg.Zostaje 1500 kg więc jak chcesz zapakować tam busa co waży 2100?Możesz sobie sam zrobić najazd i tym jeździć na zachód bez problemu ale niech ci nie przyjdzie do głowy przaładowanie tego pojazdu w Niemczech.Realnie to takim autem możesz wozić auta typu vw golf 1,9 tdi

    0
  • #26 01 Mar 2011 10:02
    manieksoma
    Poziom 10  

    tak rozumiem kolego a jaki ciężar może wtedy ciągnąć taki pojazd chodzi mi o lawetę z hamulcem najazdowym. czyżby coś około 3t?

    1
  • #27 01 Mar 2011 18:37
    bandi21
    Poziom 29  

    przeważnie nie więcej jak 2 tony(mam transita na bliźniakach co ma 1800kg)
    Sprawdź w przepisach ,tam jest napisane że masa całkowita przyczepy nie może być większa niż ciężar własny samochodu.

    0
  • #28 02 Mar 2011 06:35
    manieksoma
    Poziom 10  

    tak wiem. tylko czy chodzi o DMC czy Masę własną. DMC to auto z załadowanym towarem jakies nie całe 3.5t a MW to jakies 2t?

    0
  • #29 02 Mar 2011 18:13
    bandi21
    Poziom 29  

    DMC przyczepy 2000 kg ,Masa własna samochodu który ciągnie przyczepę 2000kg tyle może być.Wiem wiem są w sprzedaży samochody co mają więcej na haku ale to raczej nie jest legalnie załatwione.

    0
  • #30 03 Mar 2011 22:03
    old1977
    Poziom 13  

    Jak zwiększysz masę powyżej 3501kg to będziesz musiał płacić podatek od środków transportu,z wyjątkiem pojazdów specjalnych,druga sparawa to czysto techniczna sprawa DUCATO po 2 takich wyjazdach,gdzie załadujesz busa 2000kg rozjedzie CI się i po ptakach.Jest za delikatny,wiem z doświadczenia miałem,zaraz poleci przód i zacznie giąć podłużnice do takich ładunków polecam auta na ramie IVECO, MASCOTT,sam teraz mam IVECO na drążkach skrętnych ład.2100kg masa DMC 4200kg fakt jest tacho trzeba się pilnowac ale spokój pod względem przeładowania,także zastanów się czy nie sprzedać i kupić coś na ramie

    0