Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes ML W163 400CDI 2001 zimny silnik gaśnie

08 Lut 2010 11:24 15510 17
  • Poziom 9  
    Witam Szanownych Forumowiczów
    Problem dotyczy mercedesa ML 400CDI model W163 z roku 2001 (i wielu innych CDI).
    Silnik po odpaleniu na zimno po kilku sekundach gaśnie , zapala się jednocześnie kontrolka EPC (lampka kontrolna elektronicznego układu wtryskowego).
    Trzeba wyłączyć zapłon i odczekać kilka sekund , żeby go ponownie odpalić , przy natychmiastowej próbie rozruchu nie chce zapalić.
    Po odpaleniu jeżeli przytrzyma się do na około 2000 obr/min silnik pracuje normalnie , ale po zdjęciu nogi z gazu gaśnie ponownie.
    Jeżeli po odpaleniu przytrzyma się go na gazie (2000 obr/min) do osiągnięcia temperatury silnika około 80 stopni C pracuje prawidłowo i już nie gaśnie.
    Wraz ze wzrostem temperatury pracy silnika , spada też próg wysokości obrotów , na których przytrzymując go nie gaśnie , czyli im cieplejszy tym mniejszych obrotów trzeba , żeby nie zgasł.
    Auto serwisowane na bieżąco , dobrej jakości paliwo , nowe filtry paliwa , powietrza i oleju , silnik suchy , brak wycieków paliwa itp. , nie jest zapowietrzony.
    Po podłączeniu do komputera diagnostycznego pojawia się kod błędu P2001 (P2001 NOx Trap Efficiency Below Threshold (Bank 2)) , daje się go skasować ale pojawia się po chwili znowu.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Komputer to nie tylko odczyt błędu
    P2001 check N3/9 (controller CDI) A/D converter.
    P2001 check N3/9 (controller CDI) reference voltage
    P2001 check N3/9 (controller CDI) voltage supply 1.
    P2001 check N3/9 (controller CDI) voltage supply 2.
    P2001 check N3/9 (controller CDI).Circuit voltage supply unit fault
    P2001 Component N15/3 (ETC control module) is faulty.
    P2001 Malfunction of exhaust gas recirculation (functional chain)(P0400)
    P2001 N3/9 (controller CDI) reset identification error
    P2001-001 M16/6 (throttle valve regulation part),throttle valve position reliability [P0638]
    P2001-002 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal:limit 2[P0638]
    P2001-004 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal interrupt [P0638]
    P2001-008 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal:limit 1
  • Poziom 9  
    Dzięki , zacząłem od tego:
    P2001-001 M16/6 (throttle valve regulation part),throttle valve position reliability [P0638] P2001-001 M16 / 6 (część regulacji zawór przepustnicy), wiarygodność pozycji przepustnicy zawór [P0638]
    P2001-002 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal:limit 2[P0638] P2001-002 M16 / 6 (część regulacji zawór przepustnicy), PWM sygnału: limit 2 [P0638]
    P2001-004 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal interrupt [P0638] P2001-004 M16 / 6 (część regulacji zawór przepustnicy), PWM sygnału przerwania [P0638]
    P2001-008 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal:limit 1 P2001-008 M16 / 6 (część regulacji zawór przepustnicy), PWM sygnału: limit 1 P2001 Malfunction of exhaust gas recirculation (functional chain)(P0400) P2001 awarii układ recyrkulacji spalin (funkcjonalnej łańcucha) (P0400) .
    Wstępna diagnoza:
    uszkodzona membrana w jednym z zaworów regulacji przepustnicy (pęknięcie 5mm)
    duża ilość nagaru na przepustnicach , na zimnym silniku ledwo da się nimi poruszać.
    Po wymianie lub naprawie zaworu i oczyszczeniu kolektora ssącego dam znać jaki jest efekt końcowy.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Niestety silnik w dalszym ciągu gaśnie , poprawiła się natomiast dynamika , przestały falować obroty.
    Szukam dalej ...
  • Poziom 9  
    Czy spotkał się ktoś z takim błędem : P2001 oddzielacz tlenków azotu (NOx) rząd cylindrów 2 (sprawność poniżej wartości progowej ) ??
  • Poziom 13  
    usterka wskazuje na niesprawny katalizator ale niekoniecznie jest to prawdą.
    Jak wygląda sonda? Odczyty w normie? Czym diagnozujesz?

    Miałem podobne problemy w W221 320CDI '07 ale tam zapchany był filtr cząstek stałych. Właściciel nie przekraczał 100km/h w drodze do kościoła ;)
  • Poziom 1  
    Hei

    Znalazłeś błąd w 400CDI? Obecnie mam ten sam problem, ale niestety nie ma rozwiązania. Ciśnienia paliwa do pompy wysokiego ciśnienia jest ok i zasilania do jednostki sterującej jest prawidłowe. błąd jest nazywany
    P2001-002 sprawdzić N3 / 9 (kontroler CDI) napięcia odniesienia


    Jestem wdzięczny za wszelkie informacje.
    Andreas
  • Poziom 10  
    Witam. Mam ten sam problem, co autor pierwszego postu. Czy ktoś to zdiagnozował i naprawił? Kończą mi się pomysły... Pozdrawiam
  • Poziom 40  
    Sterownik silnika jest do naprawy/wymiany.
  • Poziom 10  
    decybel91 napisał:
    Sterownik silnika jest do naprawy/wymiany.


    Orientujesz się może, kto podjąłby się naprawy takiego sterownika? W moim mieście nawet nie mam co próbować, ale myślę, że w Polsce znalazłoby się kilku takich magików :-) Pozdrawiam
  • Poziom 40  
    Gość na allegro się ogłasza Radomia chyba. Zadzwon zapytaj.
  • Poziom 10  
    Masz może jakiś namiar na tego człowieka? Na allegro nikogo takiego nie mogę znaleźć...
  • Poziom 1  
    witam. mam problem taki sam jak w pierwszym poscie. sylwax mozesz podac do siebie namiary. jaki bedzie koszt naprawy?
  • Poziom 11  
    Witam przyczyna tego bledu i nie palenia na zimnym jest tylko jedna problem jest ze strerownikiem meczylem sie z nim dwa dni ale teraz tydzien jezdzi super
    Sterownik ML 400 cdi błąd 2001 numer sterownika A 628 153 08 79 temic
  • Poziom 19  
    Pomocy bo juz wymiekam! W220 400cdi blad P2001 napiecie zasilania 87 D2. To napiecie jest. Silnik pali lecz brak mocy. Dodam ze jest jeszcze blad czujnika cisnienia powietrza za filtrem B28/5 , nie ma go na schemacie SD.