Witam Szanownych Forumowiczów
Problem dotyczy mercedesa ML 400CDI model W163 z roku 2001 (i wielu innych CDI).
Silnik po odpaleniu na zimno po kilku sekundach gaśnie , zapala się jednocześnie kontrolka EPC (lampka kontrolna elektronicznego układu wtryskowego).
Trzeba wyłączyć zapłon i odczekać kilka sekund , żeby go ponownie odpalić , przy natychmiastowej próbie rozruchu nie chce zapalić.
Po odpaleniu jeżeli przytrzyma się do na około 2000 obr/min silnik pracuje normalnie , ale po zdjęciu nogi z gazu gaśnie ponownie.
Jeżeli po odpaleniu przytrzyma się go na gazie (2000 obr/min) do osiągnięcia temperatury silnika około 80 stopni C pracuje prawidłowo i już nie gaśnie.
Wraz ze wzrostem temperatury pracy silnika , spada też próg wysokości obrotów , na których przytrzymując go nie gaśnie , czyli im cieplejszy tym mniejszych obrotów trzeba , żeby nie zgasł.
Auto serwisowane na bieżąco , dobrej jakości paliwo , nowe filtry paliwa , powietrza i oleju , silnik suchy , brak wycieków paliwa itp. , nie jest zapowietrzony.
Po podłączeniu do komputera diagnostycznego pojawia się kod błędu P2001 (P2001 NOx Trap Efficiency Below Threshold (Bank 2)) , daje się go skasować ale pojawia się po chwili znowu.
Problem dotyczy mercedesa ML 400CDI model W163 z roku 2001 (i wielu innych CDI).
Silnik po odpaleniu na zimno po kilku sekundach gaśnie , zapala się jednocześnie kontrolka EPC (lampka kontrolna elektronicznego układu wtryskowego).
Trzeba wyłączyć zapłon i odczekać kilka sekund , żeby go ponownie odpalić , przy natychmiastowej próbie rozruchu nie chce zapalić.
Po odpaleniu jeżeli przytrzyma się do na około 2000 obr/min silnik pracuje normalnie , ale po zdjęciu nogi z gazu gaśnie ponownie.
Jeżeli po odpaleniu przytrzyma się go na gazie (2000 obr/min) do osiągnięcia temperatury silnika około 80 stopni C pracuje prawidłowo i już nie gaśnie.
Wraz ze wzrostem temperatury pracy silnika , spada też próg wysokości obrotów , na których przytrzymując go nie gaśnie , czyli im cieplejszy tym mniejszych obrotów trzeba , żeby nie zgasł.
Auto serwisowane na bieżąco , dobrej jakości paliwo , nowe filtry paliwa , powietrza i oleju , silnik suchy , brak wycieków paliwa itp. , nie jest zapowietrzony.
Po podłączeniu do komputera diagnostycznego pojawia się kod błędu P2001 (P2001 NOx Trap Efficiency Below Threshold (Bank 2)) , daje się go skasować ale pojawia się po chwili znowu.