Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes ML W163 400CDI 2001 zimny silnik gaśnie

ufo4x4 08 Lut 2010 11:24 12936 16
  • #1 08 Lut 2010 11:24
    ufo4x4
    Poziom 8  

    Witam Szanownych Forumowiczów
    Problem dotyczy mercedesa ML 400CDI model W163 z roku 2001 (i wielu innych CDI).
    Silnik po odpaleniu na zimno po kilku sekundach gaśnie , zapala się jednocześnie kontrolka EPC (lampka kontrolna elektronicznego układu wtryskowego).
    Trzeba wyłączyć zapłon i odczekać kilka sekund , żeby go ponownie odpalić , przy natychmiastowej próbie rozruchu nie chce zapalić.
    Po odpaleniu jeżeli przytrzyma się do na około 2000 obr/min silnik pracuje normalnie , ale po zdjęciu nogi z gazu gaśnie ponownie.
    Jeżeli po odpaleniu przytrzyma się go na gazie (2000 obr/min) do osiągnięcia temperatury silnika około 80 stopni C pracuje prawidłowo i już nie gaśnie.
    Wraz ze wzrostem temperatury pracy silnika , spada też próg wysokości obrotów , na których przytrzymując go nie gaśnie , czyli im cieplejszy tym mniejszych obrotów trzeba , żeby nie zgasł.
    Auto serwisowane na bieżąco , dobrej jakości paliwo , nowe filtry paliwa , powietrza i oleju , silnik suchy , brak wycieków paliwa itp. , nie jest zapowietrzony.
    Po podłączeniu do komputera diagnostycznego pojawia się kod błędu P2001 (P2001 NOx Trap Efficiency Below Threshold (Bank 2)) , daje się go skasować ale pojawia się po chwili znowu.

    3 16
  • Pomocny post
    #2 08 Lut 2010 12:43
    autoas
    Poziom 41  

    Komputer to nie tylko odczyt błędu
    P2001 check N3/9 (controller CDI) A/D converter.
    P2001 check N3/9 (controller CDI) reference voltage
    P2001 check N3/9 (controller CDI) voltage supply 1.
    P2001 check N3/9 (controller CDI) voltage supply 2.
    P2001 check N3/9 (controller CDI).Circuit voltage supply unit fault
    P2001 Component N15/3 (ETC control module) is faulty.
    P2001 Malfunction of exhaust gas recirculation (functional chain)(P0400)
    P2001 N3/9 (controller CDI) reset identification error
    P2001-001 M16/6 (throttle valve regulation part),throttle valve position reliability [P0638]
    P2001-002 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal:limit 2[P0638]
    P2001-004 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal interrupt [P0638]
    P2001-008 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal:limit 1

    0
  • #3 09 Lut 2010 09:51
    ufo4x4
    Poziom 8  

    Dzięki , zacząłem od tego:
    P2001-001 M16/6 (throttle valve regulation part),throttle valve position reliability [P0638] P2001-001 M16 / 6 (część regulacji zawór przepustnicy), wiarygodność pozycji przepustnicy zawór [P0638]
    P2001-002 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal:limit 2[P0638] P2001-002 M16 / 6 (część regulacji zawór przepustnicy), PWM sygnału: limit 2 [P0638]
    P2001-004 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal interrupt [P0638] P2001-004 M16 / 6 (część regulacji zawór przepustnicy), PWM sygnału przerwania [P0638]
    P2001-008 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal:limit 1 P2001-008 M16 / 6 (część regulacji zawór przepustnicy), PWM sygnału: limit 1 P2001 Malfunction of exhaust gas recirculation (functional chain)(P0400) P2001 awarii układ recyrkulacji spalin (funkcjonalnej łańcucha) (P0400) .
    Wstępna diagnoza:
    uszkodzona membrana w jednym z zaworów regulacji przepustnicy (pęknięcie 5mm)
    duża ilość nagaru na przepustnicach , na zimnym silniku ledwo da się nimi poruszać.
    Po wymianie lub naprawie zaworu i oczyszczeniu kolektora ssącego dam znać jaki jest efekt końcowy.
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 18 Lut 2010 10:17
    ufo4x4
    Poziom 8  

    Niestety silnik w dalszym ciągu gaśnie , poprawiła się natomiast dynamika , przestały falować obroty.
    Szukam dalej ...

    0
  • #5 09 Mar 2010 11:30
    ufo4x4
    Poziom 8  

    Czy spotkał się ktoś z takim błędem : P2001 oddzielacz tlenków azotu (NOx) rząd cylindrów 2 (sprawność poniżej wartości progowej ) ??

    0
  • #6 09 Mar 2010 17:47
    jokersmile55
    Poziom 13  

    usterka wskazuje na niesprawny katalizator ale niekoniecznie jest to prawdą.
    Jak wygląda sonda? Odczyty w normie? Czym diagnozujesz?

    Miałem podobne problemy w W221 320CDI '07 ale tam zapchany był filtr cząstek stałych. Właściciel nie przekraczał 100km/h w drodze do kościoła ;)

    0
  • #7 24 Sty 2011 20:26
    bilkilden
    Poziom 1  

    Hei

    Znalazłeś błąd w 400CDI? Obecnie mam ten sam problem, ale niestety nie ma rozwiązania. Ciśnienia paliwa do pompy wysokiego ciśnienia jest ok i zasilania do jednostki sterującej jest prawidłowe. błąd jest nazywany
    P2001-002 sprawdzić N3 / 9 (kontroler CDI) napięcia odniesienia


    Jestem wdzięczny za wszelkie informacje.
    Andreas

    0
  • #8 10 Wrz 2011 15:20
    mecenas666
    Poziom 10  

    Witam. Mam ten sam problem, co autor pierwszego postu. Czy ktoś to zdiagnozował i naprawił? Kończą mi się pomysły... Pozdrawiam

    0
  • #9 10 Wrz 2011 18:37
    decybel91
    Poziom 38  

    Sterownik silnika jest do naprawy/wymiany.

    2
  • #10 13 Wrz 2011 21:07
    mecenas666
    Poziom 10  

    decybel91 napisał:
    Sterownik silnika jest do naprawy/wymiany.


    Orientujesz się może, kto podjąłby się naprawy takiego sterownika? W moim mieście nawet nie mam co próbować, ale myślę, że w Polsce znalazłoby się kilku takich magików :-) Pozdrawiam

    1
  • #11 13 Wrz 2011 21:34
    decybel91
    Poziom 38  

    Gość na allegro się ogłasza Radomia chyba. Zadzwon zapytaj.

    0
  • #12 24 Wrz 2011 15:21
    mecenas666
    Poziom 10  

    Masz może jakiś namiar na tego człowieka? Na allegro nikogo takiego nie mogę znaleźć...

    0
  • #15 09 Lis 2011 16:26
    damex9
    Poziom 1  

    witam. mam problem taki sam jak w pierwszym poscie. sylwax mozesz podac do siebie namiary. jaki bedzie koszt naprawy?

    0
  • #17 19 Kwi 2014 13:09
    marcin1977mm
    Poziom 10  

    Witam przyczyna tego bledu i nie palenia na zimnym jest tylko jedna problem jest ze strerownikiem meczylem sie z nim dwa dni ale teraz tydzien jezdzi super
    Sterownik ML 400 cdi błąd 2001 numer sterownika A 628 153 08 79 temic

    2
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo