Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia II TDi 2,0 - pęknieta skrzynia biegów

08 Lut 2010 14:02 11454 10
  • Poziom 9  
    Witam Kolegów -

    Szukam sposobu naprawy skrzyni biegów w Skodzie Octavii (stop aluminium; olej-full syntetic - podobno agresywny).
    Była spawana po uszkodzeniu w okolicy połączenia śrubowego obu połówek
    ale spaw i połączenie śrubowe na długości ok 100mm przepuszczają.
    Załączam zdjęcia (widać klejenie epoksydem przez poprzedniego właściciela).

    Octavia II TDi 2,0 - pęknieta skrzynia biegów
    Octavia II TDi 2,0 - pęknieta skrzynia biegów

    Mam nadzieję na naprawę przez klejenie bez demontażu.
    Olej ze skrzyni juz spuściłem. Zastanawiam się czy zalanie skrzyni na jakis czas jakimś rozpuszczalnikiem (by wypłukać olej ze szczelin - oczywiście na postoju) byłoby wskazanym rozwiązaniem przed klejeniem.
    Klejów jest na rynku sporo. Nie wiem czy zastosować coś sztywnego (jak widac popękało) czy raczej elastycznego. Czy wzmocnić wkładką z blaszki lub siatki?
    Czy pogłębić miejsca wycieku jakimś frezem?

    Proszę o pomoc. Pozdrawiam
  • Poziom 32  
    witam, czy chcesz to naprawic w sposób fachowy? to niestety trzeba raczej skrzynie wyjąć , rozpołowić i zespawać , wszystkie inne naprawy typu klejenie itp, nie odniosa skutku ponieważ skrecając skrzynie wytwarzasz napreżenia które rozszczelnia to miejsce, zastanów sie na kupnie uzywki?, powodzenia
  • Poziom 35  
    W żadnym wypadku nie zalewaj rozpuszczalnikiem wnętrza bo się pożegnasz z uszczelnieniami.
    Wyjęcie tej skrzyni to cię i tak czeka. Jakbyś nawet znalazł coś czym można to skleić to z tych szczelin będzie wyciekał olej (spuszczenie nic nie da). Można byłoby spróbowac ewentualnie wyjąć i odwrócić ją do góry nogami żeby olej nie leciał. Wtedy benzynką ekstrakcyjną odtłuszczasz bardzo dokładnie i można próbować kleić - choć nie jest pewne czy przy zakładaniu nie rozszczelni się. Ale jak to mówią z gówna bata nie ukręcisz i moim zdaniem to lepiej dać do spawania obudowę ewentualnie założyć używkę w zależności co się bardziej opłaca.
  • Poziom 32  
    to pękniecie jest na otworze sruby skrecajacej połowki więc pewnie jest i odkształcenie kołnierza a klej pewnie nie przeniesie tych napreżeń bez peknięcia, kol Jarosx ma racje że bez odtłuszczenia tego bedzie lipa, a takie pekniecie jet b.trudno dobrze odtłuscić, ostatnio miałem podobny podobny przypadek w C3 z 2007 i klijent tez chciał spawać ,skleić itp, po wycenie wyszło ze lepiej kupic uzywke i za 500zł kupiłem ,śmiga juz rok, poszukaj uzywki w rozsadnej cenie i po kłopocie, powodzenia
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Jasne że wyjąć skrzynię,klejenie tu nie da nic,zbyt rozległe pęknięcia na dodatek w kiepskim miejscu.
    Nie wiem jak w Twoim przypadku,ale bardzo często pęknięcia obudowy skrzyń są "wywołane od środka"-urwany ząb przebija obudowe,wysunięty sworzeń mechanizmu różnicowego itd.Skrzynia sprawuje się nadal pozornie idealnie i często daje się łatwo i skutecznie posklejać,niestety po kilku dniach wszystko się rozlatuje.
  • Poziom 9  
    Dzięki za tak liczny odzew.

    Cytat:
    witam, czy chcesz to naprawić w sposób fachowy?


    oczywiście że niefachowy; inaczej bym się nie pytał tylko zbierał flaszki, złom i makulaturę na fachowca;
    za używkę musiałbym kopsnąć dużo więcej niż 500 plus wymiana, ale dzięki za słowa otuchy;

    Cytat:
    W żadnym wypadku nie zalewaj rozpuszczalnikiem wnętrza bo się pożegnasz z uszczelnieniami.......


    jakie uszczelnienia masz na myśli?
    czy materiały w skrzyni nie są odporne np na benzynę ekstrakcyjną?
    będę wdzięczny za dokładniejsze wytłumaczenia tych zagrożeń;

    Generalnie to dla jasności - nie chcę wyciągać i rozbierać skrzyni ani więcej spawać.
    Liczę na chemię, bo obecnie działa prawie cuda. Nawet jakby klejenie miało trzymać 1 rok, to co za problem. Trzeba tylko znaleźć sposób. A ja lubię wyzwania.

    Aha - jeszcze jedno. Jedna śruba jest urwana - strzałka na foto. Pół śruby zostało w połówce obudowy. Śruby są aluminiowe (może ktoś mi powie dlaczego?).

    Octavia II TDi 2,0 - pęknieta skrzynia biegów

    Chciałbym to jakoś naprawić by wkręcić normalną śrubę.
    Macie jakieś pomysły?
  • Poziom 22  
    ELJUMOR napisał:

    Generalnie to dla jasności - nie chcę wyciągać i rozbierać skrzyni ani więcej spawać.
    Liczę na chemię, bo obecnie działa prawie cuda. Nawet jakby klejenie miało trzymać 1 rok, to co za problem. Trzeba tylko znaleźć sposób. A ja lubię wyzwania.
    Aha - jeszcze jedno. Jedna śruba jest urwana - strzałka na foto. Pół śruby zostało w połówce obudowy. Śruby są aluminiowe (może ktoś mi powie dlaczego?).

    Wyzwania powiadasz :D A to kombinuj tak by w skrzyni wytworzyć niewielkie podciśnienie,środki odtłuszczające jak i klej sam doskonale"się wciągnie"w szczeliny których jak widzę jest niemało.
    Przygotowanie powierzchni pod klej oczywiście szlifierka,gruby papier,skrobaki itd.
    śrubę rozwiecić przegwintować,lub jak się da zrobić "na przestrzał".
  • Poziom 9  
    O tym podciśnieniu też myślałem. To jest do zrobienia.
    Problem tylko w jego wielkości. Musiałoby pokonać grawitację i siły kapilarne. Zastanawiam się jaka jest górna granica, by nie uszkodzić jakiś uszczelnień. Jest tu ktoś uczony w tym zakresie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    Nie wiem czy to jeszcze aktualne...
    Mój kolega kleił obudowę automatycznej skrzyni biegów Chryslera jakimś preparatem zawierającym aluminium. O ile pamięć mnie nie myli to był Weicon...
    Powodzenia!