Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

126p - wymiana alternatora.

25 Lip 2004 21:03 4445 9
  • #1
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #2
    HenryK3
    Poziom 26  
    Jak rozumieć Temat postu: 126p - wymiana alternatora.

    Wymiana prądnicy na alternator czy alternatora ale na co?

    Zapoznaj się z regulaminem forum, szczególnie pkt 3 i opisz dokładniej problem.
  • #3
    jurek1980
    Poziom 26  
    Widziałem kiedyś dospawane drugie koło do koła pasowego od alternatora i na kilku pretach na górze silnika umocowany alternator od poloneza moze o cos takiego Ci chodzi? Generalnie nie wiem czy uda sie tam wstawic jaki kolwiek inny alternator bo wirnik jest przedłużony i na nim montowany jest wiatrak , a bez niego daleko maluszkiem nie pojedziesz :wink:
    Z mojego doświadczenia to oczyść klemy i połaczenie na rozruszniku przewodów padowych. Wymień lub oczyść masę od alternatora i połaczenie na belce i powinno wystarczyć, a jak nie to podkręć troszkę wolne obroty.
  • #4
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #5
    jurek1980
    Poziom 26  
    To polecam ten patent z drugim alternatorem. Pzryspawaj drugie kolo pasowe do tego na alternatorze. Zrób taki wysięgnik żeby zamocować go nad silnikiem pobaw sie troszke z elektryką i powinno działac widziłęm takie cuda jeżdżące po drogach. Jednak jest kilka problemów- Jeden to większe zużycie paliwa, Sterowanie regulatorami napięcia myślę że mógłby byc z tym problem no i moc której i tak w maluszku zawsze brakuje, a tu jeszcze ktos Ci jednego konka ukradnie. Ale cały czas twierdzę że takie coś jeździło
  • #6
    mczapski
    Poziom 39  
    Pytanie i jego poszerzenia tak postawione, ze nie bardzo wiadomo oco chodzi. Cały czas nie wiadomo o jaki pobór energi tobie chodzi. Większy akumulator można włożyć tylko pytanie jak duży i gdzie? Alternator moze mieć problem nie z naładowaniem akumulatora tylko z pokryciem zapotrzebowania na energię ale tutaj to chyba chodzi o ciekawe pomysły. W końcu to silnik tego pojazdu ma trylko 24 KM mocy (jesli sprawny). Na pierwszy rzyt proponuję zadbać o sprawność alternatora i poprawność połączeń (szczególnie masowych). Później być może trzeba zaopatrzyć się w sprawny akumukator (w zasadzie do 45 Ah). I trezba wziąć pod uwagę, że nie ma takiego akumulatora, który długo wytrzymałby obciązenie beż doładowania.
  • #7
    TomaszJaneta
    Poziom 14  
    Musisz zrozumieć, że niestety błądzisz. Człowieku, alternator z malucha ma taką moc (ok. 500 - 600 W), że na pewno ci wystarczy. Przyczyna twojego niezadowolenia tkwi w czym innym - pisałem o tym w poście ALTERNATOR-SEICENTO. Rozwiązanie jest jedno - wymienić koło pasowe na alternatorze na mniejsze - o jakieś 1 - 1.5 cm na średnicy, o ile takie załatwisz, do tego krótszy pasek - wtedy na wolnych obrotach będzie ładować (niestety trudne rozwiązanie). Proponuję zastosować sie do wskazówek kolegów, szczególnie przeczyścić styki i wymień przewód od alternatora do rozrusznika na większy przekrój, np 10 mm2.
  • #8
    pietkas
    Poziom 10  
    Witam.
    Wymiana to nic trudnego ok.3godziny.
    Potrzebne części :
    1 alternator od malucha (może być ze złomu, tylko sprawny)
    2Obudowa turbiny chłodzącej (wymaga usunięcia 2 śrób mocowania prądnicy)
    3koło pasowe od prądnicy obrucić o180 stopni
    4Regulator prądnicy można wymontować
    5D+ i konrolkę ładowania podłączyć do altwrnatora
    6 podłączyć przewód masowy alternatora

    to wszystko, całkowity koszt ok 150 pln.
  • #9
    HenryK3
    Poziom 26  
    pietkas
    przeczytaj i odpisz na temat:
    Anonymous napisał:
    Hm... chodziło dokładnie o wymianę alternatora na mocniejszy.
    Klemy mam oczyszczone i wszystko jest OK, ale chciałbym założyć duży akumulator, a wiem, że nie będzie doładowywany...
    Dodatkowo, przy zamontowaniu halogenów... autko po 5 minutach stania na światłach nie odpala :)
    Wiem, że nie zostawia się na światłach 8)
    Są jednak pewne sytuacje, że trzeba sobie mocno podświecić :D
  • #10
    TomaszJaneta
    Poziom 14  
    Co sie nie myle alt z mal daje max ok. 40 A, jak byś zwiększył obr, to dałby np. 15A (= żarówki po 90 W). Czy to Cie nie zadowala? A choćbyś wymienił na większy to i tak musisz mu dopasować odp. min. obroty.