Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak wykonywać pomiary elektryczne urządzeń dźwigowych?

08 Lut 2010 19:46 15737 14
  • Poziom 11  
    Witam

Pracuje w firmie w sektorze windowo-suwnicowym.

Ostatnio wykonuję pomiary elektryczne urządzeń dźwigowych. Na początek zostałem wysłany do mierzenia wind osobowych.
    Zanim coś napiszę zaznaczam, że jestem nowicjuszem w dziedzinie, mam wykształcenie wyższe elektryczne.
    Rozumiem tez, że temat pomiarów byl na pewno omawiany. Mnie jednak interesuje specyficzna działka.
    Piszę tu ponieważ w firmie ludzie za bardzo nie mają pojęcia o pomiarach (jestem jedynym elektrykiem, poprzedni odszedł).
    Mam nadzieję, że znajdą się tu jacyś specjaliści;)

Pomiary wykonuję miernikiem Kyoritsu KEW 6010B

Wykonuję roczne pomiary skuteczności zabezpieczeń i rezystancji izolacji
    Podczas pomiarów nasunęły mi się pewne wątpliwości:

1. Czasem płyty elektroniczne (PCB) (zawierające sterowniki, moduły przekaźnikowe, etc są zasilane z 230 V i zabezpieczone minaturowym bezpiecznikiem topikowym (typowo max 2A), ktory znajduje się na zabezpieczanej płycie PCB
    Czy należy mierzyc impedancję pętli zwarciowej i skutecznośc działania tego bezpiecznika?

2. Praktycznie każde urzadzenie dźwigowe posiada w sterowaniu transformator sterowniczy wielouzwojeniowy obnizajacy napiecie 400 lub 230 V na np. 110 V, 57 V i 19V.

Zgodnie z przyjetymi zasadami napiecie bezpieczne przemienne to 25V i poniżej.

Czyli rozumiem, że zabezpieczenia strony wtórnej transformatora dla zacisków 110V i 57V powinny zostać zbadane pod kątem skuteczności ppor?

3. Jak wykonywać pomiary skuteczności dzialania zabezpieczeń zwarciowych w obwodach z wyłącznikami różnicowo-pradowymi?

Standardowe ustawienie mojego miernika do pomiarów impedancji pętli zwarcia to LOOP 20 Ohm