Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik mikrofalowy - prealarm

staspolo 26 Lip 2004 08:43 4337 6
  • #1 26 Lip 2004 08:43
    staspolo
    Poziom 11  

    Witam...

    Prosze o opinie o czujniku który wykryje intruza przed / za / z boku samochodu i uruchomi prealarm - jak to sie w rzeczywistości sprawdza, na ile można wyregulować odległość, - najlepsze miejsce do zamontowania, doświadczenia, uwagi :)

    Dzięki

    0 6
  • #2 26 Lip 2004 10:23
    jacq
    Poziom 22  

    Z doświadczenia wiem, że czujnik (pewnie w zalezności od modelu) może wykrywać człowieka nawet >1.5m od samochodu. Ja ustawiłem go w polówce ojca tak, żeby reagował dopiero kiedy ktoś zagląda z bliska przez szybę. Najlepiej zamontować go mniej więcej po środku kabiny czyli w okolicach dźwigni zmiany biegów na podłodze, chociaż ja mam pod konsolą pod deską rozdzielczą i też jest ok. Wszystko jest super tylko czujnik (przynajmniej mój) ma jeden mankament: reaguje na deszcz, śnieg, więc widzę jego zastosowanie jedynie jako prealarm i to w dodatku z niezbyt głośnym sygnałem ostrzegawczym. Z kolei kolega u siebie zmniejszył czułość tak, że czujnik reaguje jedynie na ruch wewnątrz pojazdu i u niego niepożądane reakcje na zmianę warunków atmosferycznych nie występują.
    pozdro

    0
  • #3 26 Lip 2004 16:19
    staspolo
    Poziom 11  

    ups tego nie wziołem pod uwagę - dzięki, pomysle nad jakimś wyłącznikiem w razie deszczu...

    0
  • #4 26 Lip 2004 23:10
    kzaw
    Poziom 27  

    Jest to dobra rzecz, montowałem go wielokrotnie.Można go dobrze wyregulowć, tak jak kolega wspominał zasięg może wynosić nawet do 1,5 m.Polecam mikrofale dwustrefowe.Mają one 2 strefy działania fali: wewnątrz samochodu i na zewnątrz.Obie można regulować niezależnie.Tę zewnętrzną podpinamy do wejścia prealarmu.Wejście w strefę zewnętrzną powoduje emitowanie sygnału ostrzegawczego w postaci kilkukrotnych piknięć syrenki.Naruszenie strefy wewnętrznej powoduje uruchomienie alarmu.Co do miejsca to rzeczywiście najlepiej jest pośrodku samochodu, wtedy fale obejmują równomiernie samoczód dookoła.Wążne jest rzeby montować je z dala od grubych wiązek przewodów, centralki alarmowej i przewodu zasilającego diodę od alarmu.Może wtedy cały czas wzbudzać się prealarm, a nawet włączać alarm.Co do deszczu nie miałem jeszcze z nim problemów.

    0
  • #6 27 Paź 2004 02:46
    kk.2000
    Poziom 26  

    Czujniki mikrofalowe SPRAWDZAJĄ się i to mocno na śląsku, gdzie są wystarczającym odstraszeniem gdy w samochodzie jest lepszejsze radyjko. W Sosnowcu, Mysłowicach, Katowicach jeśli jest fala kradzieży to okradanych jest 100 kolejnych samochodów, ale nie z prealarmem na mikrofali.

    Nie mam problemów z mikrof. jeśli chodzi o deszcz, śnieg i cokolwiek oprócz kota na dachu.

    Polecam czułość ok.15 cm od szyby kierowcy, ale CZUJNIK NIE MOŻE BYĆ ZAMONTOWANY NA PODŁOŻU Z BLACHY. TZN MOŻE BYĆ W POBLIŻU ELEMENTÓW METALOWYCH, ALE KAŻDY TAKI ELEMENT ZMNIEJSZA CZUŁOŚĆ NA ZŁODZIEJA.
    Potem jest podkręcanie czułości i problemy z fałszywkami...

    0
  • #7 27 Paź 2004 16:29
    twingo
    Poziom 17  

    znalezione na jednej ze stron www:

    "Czujnik mikrofalowy produkowany przez firmę SEKA jest czujnikiem wykrywającym ruch wokół samochodu i w kabinie. Wykorzystane jest w nim zjawisko zakłócenia pola elektromagnetycznego dookolnego wielkiej częstotliwości jakie czujnik wytwarza. Sygnały czujnika przenikają przez większość materiałów niemetalicznych takich jak tworzywa sztuczne, szkło, włókna, itp. Natomiast wszelkie materiały metalowe zatrzymują sygnały czujnika i są dla niego ekranem. Najlepszym miejscem do mocowania czujnika jest przestrzeń pomiędzy przednimi fotelami samochodu. Czujki nie można instalować pod metalowymi przedmiotami, ponieważ zatrzymują one fal wysokiej częstotliwości. W przypadku dużych samochodów może być konieczne zainstalowanie dwóch czujników. Ich wyjścia muszą być rozdzielone diodami. Czujnik jest bardzo trudny w regulacji, wymaga cierpliwości. Po każdej zmianie ustawienia czułości należy chwile odczekać aby czujnik ustabilizował swoją pracę, i dopiero wówczas można sprawdzić efekt regulacji. Czujnik posiada dwa otwory regulacyjne. Pierwszy (opisany) służy do regulacji dokładnej. Drugi służy do regulacji zgrubnej (regulacja częstotliwości pracy generatora). Czujnik musi być przymocowany do podłoża „na sztywno”, ponieważ każda zmiana jego położenia wpływa na jego pracę, każde przemieszczenie czujnika wymaga ponownej regulacji. Po umieszczeniu czujnika w miejscu docelowym potencjometr regulacji dokładnej ustawiamy maksymalnie czuło, natomiast drugim potencjometrem ustawiamy maksymalny zasięg działania czujnika (zbyt czułe ustawienie potencjometru może spowodować samoczynne wzbudzenie układu). Najkorzystniej jest zainstalować czujnik bezpośrednio na blasze podłogi samochodu. Ważna jest odległość pomiędzy blachą karoserii a promiennikami czujnika ponieważ blacha jest reflektorem układu mikrofalowego. Fabrycznie czujniki testowane są na podłożu metalowym. Po regulacji zgrubnej przystępujemy do dokładnej regulacji potencjometrem opisanym. W nagrodę, za poniesiony trud w czasie regulacji zyskujemy czujnik pracujący bardzo stabilnie "

    0