Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AUDI A4 pompa wtryskowa silnik 1Z

olass 09 Feb 2010 22:15 5169 7
  • #1
    olass
    Level 10  
    Witam wszystkich
    Mowa będzie będzie o silniku 1Z w AUDI A4 96r. sedan. przebieg 205000km
    Silnik nagle zaczął palić 7-8l/100km kiedy zawsze palił 5-6/100km. na wysokich obrotach zaczęły się problemy z lekkim falowaniem obrotów od ok 2500obr/min do końca. Im zimniejszy silnik tym bardziej było to odczuwalne. Wiedziałem od razu że to "przepływka", ale nie wymieniałem tego bo auto miało normalną moc. Teraz zaczęła pompa przeciekać więc dałem ja do zrobienie. Po odebraniu auta z warsztatu okazało się , że auto pali 10-11 l/100km. jest mniej zrywne tzn: przed naprawą auto "odchodziło" już przy ok 1300-1500 obr/min. Teraz odchodzi dopiero przy ok 2000obr/min. Niby nie wiele, ale jeździ się dużo gorzej. Od razu kupiłem nową "przepływkę" , bo pomyślałem sobie , że juz do końca padła. Co się okazało: nie ma tylko falowania na wysokich obrotach. Spalanie nadal bardzo wysokie jak na ten silnik, wysoki moment obrotowy jakby przesunięty wyżej , o czym już wcześniej pisałem. Dla rozwiania wątpliwości o stanie pompy powiem , że przy -15stC auto pali na jedno grzanie praktycznie na dotyk , na gorącym również na dotyk. Co odpowiada za pokazywanie średniej spalania na komputerze, czy przy naprawie pompy mógł zostać popełniony błąd lub uszkodzony jakiś czujnik. ( czujnik temp paliwa w pompie wymieniony pół roku temu). Mam również VAGa , który nic nie wykazuje. Na zrobienie pompy , oraz nową przepływkę wydałem już 1500zł i chciał bym ograniczyć wydatki do minimum. co jeszcze mogę zrobić.
  • #2
    sylwek244
    Level 10  
    Sprawdz cisnienie na wtryskach lub na pompie . Jesli jest dobre to moze byc ze pekla uszczelka przy glowicy i dostaje lewe powietrze i wode co zamuli auto .Jesli auto ma przeplywomierz powietrza to mogl on pasc i wtedy wzrasta sporo spalanie samochodu.
  • #3
    Krzysiek534
    Level 16  
    Jak była robiona pompa to sprawdź jaką ma ustawioną dawkę.
  • #4
    olass
    Level 10  
    Po wymianie przepływomierza na nowy , falowanie na wyższych obrotach tj ok 3000obr/min NIE ustało. Wystarczy jak zrobię zrzuty z VAGa na poszczególnych kanałach co się dzieje , żeby wywnioskować dawkę paliwa??

    Dodano po 2 [minuty]:

    zastanawiam się jeszcze nad odłączeniem zaworu recyrkulującego spaliny. Może falowanie obrotów być spowodowane jest uszkodzonym potencjometrem pedłu gazu??
  • #5
    olass
    Level 10  
    dawka paliwa była ustawiana.
  • #6
    olass
    Level 10  
    Jak mocno mogę zmniejszać dawkę paliwa na wolnych obrotach. Chodzi mi o przesuwanie górnego korpusu wzgl. obudowy pompy trzymającej się na trzech torxach. Standardowa regulacja dawki paliwa. tylko kiedy mam przestać ją zmniejszać ?? jak już silnik zacznie przygasać , czy podłączyć VAGa i obserwować dawkę i do jakiego parametru dążyć ? mogę powiedzieć ,że bardzo duży ubytek mocy przy niskich obrotach jest na zimnym silniku. Wtedy też jest największe spalanie . jak już się rozgrzeje to wszystko wraca prawie do normy. Wiem , że to normalny , że na zimnym więcej pali , ale u mnie dużo za dużo więcej pali.
  • #7
    yaaro
    Level 33  
    Ustaw na vagu 2,8-3 mg i zobacz kąt wtrysku. Możesz ustawić kąt ponad 50 jednostek. Zobaczysz zmianę w spalaniu i dynamice.
  • #8
    ukixx
    Level 21  
    sorki, że odświeżam temat, minęło już trochę czasu i kolega nie pisze o rezultatach

    podstawowe pytanie to czy auto pali tyle w rzeczywistości czy pokazuje takie spalanie na komputerze?

    im większa wartość dawki na jałowych obrotach tym mniejsza dawka w rzeczywistości oraz wskazanie spalania i samo spalanie większe a także słabszy silnik na niższych obrotach

    dodatkowo falowanie podczas jazdy na wyższych obrotach (przy przyspieszaniu) może być spowodowane przycinającym się zaworem N75 (od regulacji ciśnienia doładowania) lub problemem z nastawnikiem