Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odpalanie Polo 1.9D 95r. pompa Lucas

10 Lut 2010 00:14 21447 20
  • Poziom 10  
    Mam problem z odpalaniem Polo 1.9D z 95r. pompa Lucas.
    Od jesieni próbuje dojść co jest przyczyną, jest coraz gorzej. Rano jak odpalam
    auto muszę długo kręcić a najlepiej dopsikiwać mu samostartu. Samo odpalanie
    może trwać nawet 5 min. Silnik powoli zaskakuje, strasznie kopci na biało, obroty
    mocno skaczą w okolicy 700, normalnie mam 1100obr/min. W końcu jak pochodzi,
    czasem minutę, czasem 5min a wczoraj dopiero po przejechaniu 4 km zaczyna
    normalnie pracować i jeździ się bez zarzutu.
    Żeby ponownie wystąpiły problemy z odpaleniem musi minąć około 6-8 godzin. Po 4 godzinach zapala idealnie, nawet jeśli te 4godziny wcześniej pracował koło minuty. Wielokrotnie to sprawdziłem.
    Może opiszę co wykluczam, bo sprawdziłem lub wymieniłem:
    -ciśnienie sprężania (mierzone po nocnym postoju),
    -przetłaczanie na wtryskiwaczu ustawionym na 200bar (normalnie jest 140 lub 150
    nie pamiętam),
    -grzanie świec przez gniazda wtryskiwaczy,
    -ustawienie kąta wtrysku z wałkiem rozrządu i wałem,
    -końcówki wtryskiwaczy nowe idealnie wyregulowane (już drugie),
    -próbowałem zmieniać kąt wtrysku samym wałkiem pompy (bez zmian lub gorzej),
    -paliwo się nie cofa (gruszka z zaworkiem, twarda przed odpaleniem),
    -filtr paliwa nowy już drugi tym razem bez podgrzewacza (paliwo wraca do zbiornika),
    -brak śladów wilgoci czy wycieków na pompie,
    -nie zasysa powietrza, no parę bąbelków,
    -nie jest zapowietrzony zbiornik paliwa (próbowałem z wyjętym korkiem),
    -paliwo z różnych stacji,
    -próbowałem dopompowywać gruszką po odpaleniu (bez rezultatu),
    -odpalanie bez dodawania gazu nie pomaga, z gazem jest łatwiej ale to i tak zarzynanie.
    Nie udało mi się połączyć komputerem z silnikiem tylko z poduszką, podobno
    najczęściej jest to wina przekaźnika, jeśli wiecie czy faktycznie to to, który,
    lub jak to sprawdzić, proszę o podpowiedzi.
    Zastanawia mnie czy ta pompa otrzymuje jakieś informacje o temperaturze z
    czujnika i na jej podstawie dawkuje paliwo, lub czy jest taka możliwość, że imo
    jakoś się zawiesza.
    Wszelkie sugestie mile widziane.
    Jeśli mi się uda to załączę jutro filmik z rannego odpalania.

    Odpalanie Polo 1.9D 95r. pompa Lucas Odpalanie Polo 1.9D 95r. pompa Lucas
  • Poziom 17  
    Moim zdaniem zwiększając ciśnienie na wtryskach, zmniejszyłeś mu jeszcze dawkę rozruchową. Spróbuj wypiąć czujnik temp. cieczy (wydłuży się czas grzania świec i zwiększy dawka paliwa). Problem może leżeć w pompie, założyłbym zawór zwrotny na samym zasilaniu pompy. Pompka zasilająca do sprawdzenia może nie chodzi. Poza tym aku musi mieć uderzenie i rozrusznik powinien żwawo kręcić. Trzeba sprawdzić, czy wtryski podają paliwo, może spróbuj go odpalić na plaku, jeżeli odpali no to będzie wiadomo, że jest problem z dostarczaniem paliwa.
  • Poziom 10  
    Mam dokładnie taki sam silnik . VAG kompletnie nie obsługuje silnika , bo właściwie nie ma co . pompa ma tylko 2 zawory i potencjometr. Moje auto ma przejechane 100tyś i pierwsze co to musiałem wymienić łopatki pompy paliwa. Sugeruje podnieść ciśnienie wewnętrzne pompy i pobawić się potencjometrem u mnie to doskonale zdało egzamin. a również musiałem odpalać auto na samostart. Jedno co sugeruje to nie wymieniać czujnika temp. cieczy jak jest uszkodzony. Korzystniej on wtedy działa , ponieważ daje informację , żeby grzał świece na ciepłym i zimnym. dodatkowo założyłem moduł czasowy na przekaźniku do świec. czas grzania skróciłem do 15s. auto chodzi ładnie. Polecam skorzystać z w/w rad.

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Bezwzględnie odpiąż wężyk od recyrkulacji spalin!!!
  • Poziom 10  
    MRCZ: zwiększyłem tylko na jednym wtrysku na próbę czy przetłoczy. Teraz mam ustawione na 145bar. Zawór zwrotny mam z gruszką na zasilaniu. Aku ma uderzenie. Wtryski podają paliwo, jednak wydaje mi się, że za mało. Dzisiaj wypnę czujnik temp. (rozumiem, ze ten przy czwartej świecy?).
    olass: A to wiadomość a już zakupiłem kabel VAG. Przynajmniej jeden problem z głowy. Jak podnieść ciśnienie wewnętrzne pompy? Chodzi o potencjometr na górze pompy? Jak można go regulować? Wężyk odłączę, samo odłączenie wężyka załatwia sprawę, czy trzeba zaślepiać?
    Dzisiaj po 22 sprawdzę jak zapala z odłączonym czujnikiem i wężykiem od EGR. Dam znać, choć zdarza się, że zapala dobrze.

    W zasadzie to wydaje mi się, że przy plusowej temperaturze zapala prawie normalnie, nie wiem na pewno, bo dawno takiej nie było.
    P.s. też jestem z Poznania.
  • Poziom 17  
    Tabas6 napisał:
    zwiększyłem tylko na jednym wtrysku na próbę czy przetłoczy. Teraz mam ustawione na 145bar.
    Przy zmniejszonym ciśnieniu na wtryskach będzie większa dawka paliwa, ale będzie więcej palił.
    Tabas6 napisał:
    Dzisiaj wypnę czujnik temp. (rozumiem, ze ten przy czwartej świecy?).
    Tak, ten na plastikowym króccu wychodzącym z głowicy.
  • Poziom 10  
    Ciśnienie wewnętrzne pompy zwiększa się za pomocą śruby "Rzymskiej" wkręconej w białe cięgienko na dzwigni gazu. Jest tam też taka koszulka termokurczliwa. Potencjometr zanjduje się na samej górze pompy taka czarna puszeczka z trzema kablami, na dwie śruby zalane niebieska plombą.
  • Poziom 14  
    Mam dokładnie ten sam problem. Dzisiaj wyciągnełem swiece jedna była padnięta. Jak zwiększyć dawke paliwa przy rozruchu? Na zimnym mam obroty takie same jak na ciepłym powinno działać jakies ssanie. Jak zwiekszyc dawkę paliwa przy rozruchu i co daje ten potencjometr?
  • Poziom 19  
    Ciśnienie w pompie zwiększa sie śrubą wkręconą skośnie w głowice tłoczącą między górnym a dolnym przewodem od strony silnika (w wersji z imob. może być zakryta blachą) A to co pisze olass jest przestawienie zapłonu względem obciążenia silnika

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dawka rozruchowa uruchamiana jest automatycznie (brak możliwości zwiększenia-reguluje sie tylko dawkę nominalną) Co do ssania to jest linka z boku pompy naciągnąć na zimnym silniku
  • Poziom 10  
    Mirek.tok zdaje mi się, że ssania w tej pompie nie ma, patrz zdjęcie na górze. Spójrz jeszcze na zdjęcie i napisz czy śrubę do zwiększania ciśnienia w pompie widać. Imob. jest zakryty blachą.
    Odpalałem 3 razy za każdym razem stał min. 8godz. odpala niemal normalnie. Na początku odłączyłem egr, czujnik temp. i wtyczkę od zaworka podciśnieniowego sterującego obrotami (odłączenie go zwiększa obroty- podciąga dźwignię gazu). Dzisiaj podłączyłem z powrotem czujniki ale egr mam odłączony(sam wężyk). Nie wiem czy nie trzeba zaślepić wlotu spalin? Żeby się okazało tak naprawdę, że problem z głowy potrzebny byłby większy mróz.
  • Poziom 19  
    To "ssanie " jest linka z siłownikiem podciśnieniowym (czarny z wężykiem)tylko w tym modelu bardzo mało podbija wolne obroty na zimnym.Śrubę widać na 1 zdjęciu koło przewodu wysokiego ciśnienia przy samej nakrętce
  • Poziom 10  
    Pomiędzy nakrętką rurki wtryskiwacza drugiego cylindra a świecą żarową?
    Jakby miejsce na piątą rurkę do podłączenia do pompy? Jeśli to nie to to podeślij mi na maila to moje zdjęcie z zaznaczoną śrubą. mail: tabas6(malpa)o2.pl Czy zwiększenie ciśnienia wpłynie na wzrost/zmniejszenie spalania? Dużo ją wkręcić/wykręcić? Dzięki za podpowiedzi!
  • Poziom 10  
    Dzisiaj było -6C parę razy kręciłem rozrusznikiem zanim zaczął normalnie pracować. Kuśtykał, kuśtykał, mocno dymił na biało i gasł. Nie pomógł odłączony egr, czujnik temperatury, ani podciśnieniowe podniesienie obrotów (podnoszą się po odłączeniu wtyczki od zaworu podciśnieniowego).
    Wkręciłem trochę śrubę od dawki nominalnej, czy pomoże okaże się jak będzie przymrozek.
    Mam jeszcze pytanie odnośnie potencjometru na pompie, o którym była już mowa. Jak można nim sterować i do czego on służy?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Sprawdzałem luz zaworowy na zimnym silniku i listek 0,05 nie wchodzi. Wduszanie popychacza palcami nie zwiększa luzu. Nie wiem jak w tego typu silnikach ale w starszych jak nie było luzu to nie zapalał. Jak to powinno być?
    Sprawdzę zaraz na ciepłym, ale powinien być ok, bo śladów wytarcia na popychaczach nie ma. Proszę o podpowiedzi.

    Dodano po 3 [godziny] 58 [minuty]:

    Sprawdziłem na rozgrzanym wg. Sam naprawiam Polo silniku i nie ma nawet 0,1mm luzu przy lekkim wciśnięciu popychacza. Mocniej to można wciskać ale to już chyba sprężyna się ugina. Wydaje mi się, że można wykluczyć popychacze. Jak sądzicie?
  • Poziom 10  
    Podłączyłem się pod komputer i jednak poza poduszką powietrzną można połączyć się z pompą wtryskową. Miałem parę błędów, ale jednego nie można wykasować, stale wyskakuje.
    01052 - Load Signal Potentiometer (G157)
    31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

    W kodach znalazłem: 01052 Czujnik pozycji przepustnicy G157
    lub 1052 Potencjometr sygnału obciążenia - G157

    Co to może być, jak sobie z tym poradzić?
  • Poziom 10  
    Spróbowałem wkręcać śrubę zwiększając ciśnienie, nie pomogło i wróciłem do tego jak było. EGR zaślepiłem, jest bez zmian.
    Spotkałem się z opinią,. że w Lucasie w Polo 1.9D elektrozawór nie cyka. Może ktoś to potwierdzić lub zaprzeczyć?
  • Poziom 10  
    Przesunąłem potencjometr i błąd dało się wykasować. Co więcej,
    zaczęło działać podbicie wolnych obrotów na zimnym silniku. Jak silnik się
    nagrzeje to spadają. Pracuje teraz bardzo przyjemnie po odpaleniu, jednak
    obawiam się, że przy mrozach dalej będą problemy z odpalaniem. Nie wiem czy nie przekonam się o tym dopiero następnej zimy.
    Jak z tym cykaniem elektrozaworu?
  • Poziom 10  
    Niestety w zapalaniu nie pomogło. Przy -5C słychać już objawy, choć wcześniej było by go trudniej zapalić i bez samostartu by się nie obeszło. Jakieś pomysły?
  • Poziom 15  
    Witam!
    Odgrzeje trochę temat. Mam polo 96 1,9D i ten sam problem z odpalaniem zimnego. Czy coś wiadomo jeszcze, co można zrobić więcej z tym problemem? Bardzo chętnie dowiem się jak udało się to naprawić...
  • Poziom 1  
    Witam serdecznie, kolego Gesz mam ten sam problem jak poprzednicy i szukam rozwiązania juz od okolo 4 lat, goraca prozba do ciebie mogl bys opisac co ma wspolnego zacierajace sie lozysko napinacza do takiego dziwnego odpalania tego silnika na zimnym.
  • Poziom 9  
    Tu potrafią tylko wywalać za błędy zakichani administratorzy.
    Moderowany przez robokop:

    Więc poszukaj sobie innego forum - tutaj już dziękujemy. Dostałeś pomoc, ale jak widzę nie dość że nie potrafiłeś z niej skorzystać, to jeszcze pretensje masz. Blokada pisania.