Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy 1.9 TDI '97 AHU brak turbo

10 Lut 2010 12:27 4953 5
  • Specjalista - kserokopiarki
    Witam, dzisiaj przydarzyła mi się taka historia. Rano odpaliłem auto i pojechałem do roboty, zatrzymałem sie po drodze na tankowanie, i po tym znowu odpaliłem auto, a tu na chwilę obroty wzrosły do 2000, jadę, a tu wogle nie ma turba. Zgasiłem, zapalam znowu, i to samo obroty na sekundę na 2000, do tego czarna chmurka z rury i brak turbo. Wcześniej czasami łapał notlaufy (powyżej 3000 na wysokim biegu), ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko było ok, teraz wogle nie ma turba od początku no i jeszcze ten skok obrotów. Podłączę go wieczorem do vaga, ale może macie jakieś sugestie na szybko: n75, zawór na pompie, czy jeszcze jakaś inna holera. Wszelkie sugestie mile widziane.
    pozdrawiam horse
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Wyjdzie z pewnością błąd elektrozaworu N109 - usterka mechaniczna czyli jego zabrudzenie , wykrecić, przepłukać, osuszyć, sprawdzić stan uszczelki-oringu i wkręcić na swoje miejsce.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. A gdzie on sie znajduje w moim silniku, czy to ten na pompie? I czy jego, jak piszesz zabrudzenie może powodować właśnie brak działania turbiny? Jaką on pełni funkcję?
    pozdrawiam horse
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Tak, to ten na pompie, jak będzie zabrudzony to silnik robi sobie przy odpaleniu taką właśnie przegazówkę a następnie sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej i jedziesz z wrażeniem jakby turbo wcale nie pompowało, N109 odcina lub otwiera dopływ paliwa do wtryskiwaczy :
    http://img685.imageshack.us/img685/5459/2bc6afb9acffe39a.jpg
  • Specjalista - kserokopiarki
    Jeszcze raz dzięki, ale mam jeszcze jedno pytanie, czy rzeczony zawór może mieć wpływ na tzw notlaufy. Wcześniej auto dosyć często je łapało, i byłem w trakcie diagnozy, tzn wymieniłem już przewody od N75, nie pomogło, zamówiłem już nowy N75, ale może ta aktualna sprawa może mieć z tym związek. Na logi dynamiczne nie bardzo mogę sobie pozwolić, gdyż mój laptop bez baterii nie działa, a i stan dróg nie bardzo pozwala na deptanie auta do oporu.
    pozdrawiam horse
  • Poziom 34  
    horse667 napisał:
    jeszcze jedno pytanie, czy rzeczony zawór może mieć wpływ na tzw notlaufy. Wcześniej auto dosyć często je łapało, i byłem w trakcie diagnozy, tzn wymieniłem już przewody od N75, nie pomogło, zamówiłem już nowy N75, ale może ta aktualna sprawa może mieć z tym związek.

    Ta akurat usterka N109 nie ma żadnego wpływu na notlaufy, które łapał Twój pojazd po przekroczeniu wartości 3000 RPM na najwyższym biegu. Przyczyną tamtych trybów awaryjnych jest sterowanie turbodoładowaniem, logów nie masz jak zrobić ale przynajmniej możesz odczytać błąd ze sterownika jaki ewentualnie został zapisany z tym, że jeśli to był błąd np 00575 to istotne jest jaki był do niego opis np : przekroczona wartość doładowania, nieosiągnięta wartość doładowania lub różnica w regulacji - każdy rodzaj tego błędu powoduje, że trzeba zabrać się za sprawdzenie zupełnie różnych rzeczy, oczywiście może wyjść zupełnie inny kod błędu os razu wskazujący na rodzaj usterki - w zasadzie w tym przypadku logi są zbędne dla kogoś kto wie gdzie zajrzeć na podstawie samego li tylko opisu kodu błędu.

    PS.
    Mam jedno pytanie, na które nie musisz odpowiadać na forum - wystarczy na PW,
    czy aby nie jesteś prawnikiem z wykształcenia i w dodatku praktykującym ?