Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 626 GF przełączanie z gazu na benzynę

10 Lut 2010 12:40 5433 11
  • Poziom 9  
    Witam, mam gaz sekwencyjny(KME) w Mazda 626 GF i mam taki problem, gdy auto się nagrzeje i przełączy na gaz to po paru kilometrach jazdy na gazie przyspieszenie staje w miejscu i przełącza się na benzynę. Co może być tego powodem, gazownicy wymienili mi już filtry, czujnik temperatury od gazu i sprawdzali go komputerem i efektu brak. Na gazie chodzi koło 18 miesięcy i nie było z nim żadnych problemów, od miesiąca auto przerzuca się z gazu na benzynę,to zjawisko nie było zbyt częste ale od wizyty u gazowników objawy się nasiliły (wcześniej nie było odcięcia mocy, po prostu się przełączał na benzynę, a od wizyty u panów od gazu doszedł objaw odcięcia mocy). Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  • Poziom 11  
    Wina bedzie spowodowana zlym cisnieniem gazu.A za cisnienie gazu odpowiedzialny jest reduktor,jezeli wartosc cisnienia spada lub wzrasta powyzej wartosci przypisanych w sterowniku to instalacja przelacza sie na paliwo.Gazownik musial w znaczacy sposob zmienic wartosci cisnienia w centralce sterujacej i z tego powodu zamiast sie przelaczyc na paliwo to trzymie go dalej na gazie a ze gazu bedzie nieodpowiednia ilosc to samochod nie chce jechac.Przelaczenie nastapi dopiero po przekroczeniu wartosci zapisanych wiec zanim to nastapi to odczujesz spadek mocy w aucie.
  • Poziom 14  
    Nie do końca bym się sugerował złym ciśnieniem gazu. Wtryskiwacze też mogą stwarzać takie problemy. A gazowników kolego na twoim miejcu to bym zmienił, bo diagnoza takiego akurat zachowania auta korzystając z komputera jest bardzo prosta

    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Dzisiaj odebrałem auto i gazownik powiedział mi, że znalazł małą dziurkę w chłodnicy i jego znaniem te obiawy biorą się przez chłodnicę lub pompę wody?
  • Poziom 11  
    kmielczarek napisał:
    Nie do końca bym się sugerował złym ciśnieniem gazu. Wtryskiwacze też mogą stwarzać takie problemy. A gazowników kolego na twoim miejcu to bym zmienił, bo diagnoza takiego akurat zachowania auta korzystając z komputera jest bardzo prosta

    pozdrawiam

    Zarowno twoje i moje przypuszczenia sa wlasciwe przy tego rodzaju zachowaniu silnika i nie zgodze sie ze wyciek plynu chlodzacego ma znaczenie w tej sytuacji-nie na takie objawy.Oczywiscie wyciek i tak musisz usunac ale to nie przyczyna niesprawnosci twojej instalacji.Zmien gazownika bo ten to raczej pojecia za duzo nie ma.
  • Poziom 9  
    A może membrana w kopułce jest tego przyczyną?czyli twoim zdaniem chłodnica nie ma tu wpływu na tego typu objawy?pozdro
  • Poziom 11  
    Nie wiem o jaka membrame w kopulce ci chodzi ale tak jak powiedzial kmielczarek to jest to dosc latwe do zdiagnozowania podczas podlaczenia sie pod centrale z gazu bo widac wtedy wszystkie parametry odpowiedzialne za taki stan a wiec temp.reduktora,temp.gazu i cisnienie ja dalej obstawiam na zle cisnienie z tym ze moze byc nawet czujnik walniety co tez sie czesto zdaza
  • Poziom 34  
    przyczyny przełączania na benzynę mogą być dwie : albo jest to spadek ciśnienia na reduktorze spowodoiwany jego zbyt małą przepustowością czy niską tempoeraturą gazu albo jest to uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu , sygnał zanika i sterownik przełącza na benzynę. Różnice widać na kompiuterze ale jest też odczuwalna w czasie jazdy : jeśli to czujnik to przełączenie następuje natychmiast bez żadnych wcześniejszych objawów, natomiast jeśłi reduktor to czuć szarpnięcie samochodem jakby na chwilę zdławiono dopływ paliwa i dopiero wtedy następuje przełączenie. Zamiast szukac dziur , gazownik winien ruszyć dupsko i przejechać się z komputerem :D wtedy wszystko widać o ile kto wie gdzie patrzeć :D
  • Poziom 9  
    Dolałem uszczelniacza do chłodnicy i wszystko minęło,jechałem dzisiaj z pracy i wszystko gra ale pojawiła się mała niespodzianka,a mianowicie przestał grzać.W garażu spróbowałem spuścić płyn z chłodnicy,zszedł ale z przewodów i chłodnicy ale nie ze zbiorniczna,wężem spuściłem płyn ze zbiorniczka,dolałem wody,znowu spuściłem i dolałem petrygo i pipka.Grzeje się bardzo mocno i jest problem z gazem na nowo.Zapchał się zbiorniczek i nie chce rozprowadzić się przez to płyn,brak słów, brak doświadczenia bardzo mi dzisiaj pomógł.Poradżcie mi jak uleczyć ten zbiorniczek?z góry dziękuje
  • Poziom 11  
    O jakim zbiorniczku piszesz?Co sie zatkalo skoro w twoim aucie plyn chlodniczy wlewsz wprost do chlodnicy a taki zbiorniczek obok niej to wyrownawczy i nie ma go jak zapchac bo jest tylko jeden przewodzik ktorym jest polaczony z chlodnica a zbiorniczek jest "slepy"
  • Poziom 34  
    nie wiem co chcesz uleczyć bo to zbiorniczek nadmiarowy połączony od góry przewodem do chłodnicy , nie ma spustu , tak ma być. Jego rolą jest przejmowanie nadmiaru płynu jak się układ nagrzeje , jak stygnie to robi się podciśnienie i płyn jest zasysany. Zbiorniczek ma być szczelny a wężyk łaczący go z korkiem chłodnicy drożny i szczelny. Płynu Ci ubywało i zapowietrzał się reduktor , gaz nie odparowywał, spadało jego ciśnienie i przełączało się na beznynę. Każda niesczelność to zapowietrzanie się układu i cykliczna utrata płynu
  • Poziom 9  
    spróbuj poluzować wąż dochodzący z płynem do parownika niech się odpowietrzy