Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf MK3 Cabrio vs Audi 80 Cabrio, co wybrać, czy warto?

burza11 10 Lut 2010 15:02 5780 7
  • #1 10 Lut 2010 15:02
    burza11
    Poziom 13  

    Witam, na co dzień zajmuje się handlem autami, każde co przywiozę to mowię: "tego nie sprzedam", ale zawsze sprzedaje jeśli tylko jest klient.
    Więc pomyślałem nad autem nietypowym jakim jest Cabrio. Na myśli jedynie auta wyżej wymienione, wóz miał by być użytkowany na codzień, na temat silników wiem wszystko, (oprócz 2.3e z audi).
    Dwie rzeczy których się obawiam, to oczywiście dach a druga sprawa to konstrukcja samochodu, czy aby kilkunastoletnie auto typu Cabrio nie złamie sie, w końcu jest na to bardziej podatne od normalnych wozów ponieważ nie ma twardego dachu.
    Następna rzecz to bagażnik, czy jest wiele mniejszy i co sądzicie, dach elektryczny czy ręczny.
    Ciekawi mnie czy w tych autach przy dużych prędkościach nie ma przeciągów w środku albo czy coś nie świszczy.
    Nie miałem nigdy okazji jeździć Cabrio stąd pytam, może są jeszcze jakieś duże minusy tych wersji nadwoziowych w/w modelów.
    Ciekaw jestem Audi z motorem 2.3e, nurtuje mnie czy strawi LPG, tam raczej nie da się zamontować sekwencji bo jest mechaniczny wtrysk, no chyba że jest jakiś sposób.
    Słyszałem coś także o gazie typu BLOS, co to wogólę jest?

    0 7
  • #2 10 Lut 2010 16:43
    jacekmali
    Poziom 9  

    Co do łamania się to raczej mało prawdopodobne aby coś takiego się stało z normalnym autem. No chyba, że było składane z 4 :D.Lub jeżeli nie ma już podłogi bo ją rdza zjadła ze 2 razy :)

    0
  • #3 10 Lut 2010 18:07
    cirrostrato
    Poziom 36  

    burza11 napisał:
    na co dzień zajmuje się handlem autami
    To forum nieustannie mnie zadziwia, albo jesteś profesjonalistą albo handlarzykiem, pytasz amatorów z tego forum i nie wstydzisz się przyznać, że to twój zawód, za chwilę ludzie będą się pytać , jaką dziewczynę mają wybrać, dla mnie twoje pytania są absolutnie niepojęte ale jak kupowałem swoje autko (jestem z używki bardzo zadowolony) to kupa takich gości jak ty złomy mi wciskała piejąc z zachwytu , że ten stojący przede mną złom to nadzwyczajna okazja.Trochę powagi ,,profesjonalisto''...

    0
  • #4 10 Lut 2010 18:43
    burza11
    Poziom 13  

    cirrostrato napisał:
    burza11 napisał:
    na co dzień zajmuje się handlem autami
    To forum nieustannie mnie zadziwia, albo jesteś profesjonalistą albo handlarzykiem, pytasz amatorów z tego forum i nie wstydzisz się przyznać, że to twój zawód, za chwilę ludzie będą się pytać , jaką dziewczynę mają wybrać, dla mnie twoje pytania są absolutnie niepojęte ale jak kupowałem swoje autko (jestem z używki bardzo zadowolony) to kupa takich gości jak ty złomy mi wciskała piejąc z zachwytu , że ten stojący przede mną złom to nadzwyczajna okazja.Trochę powagi ,,profesjonalisto''...

    Nie uważam sie za profesjonaliste, handluje autami fakt, cabrio nigdy nie mialem i z tąd moja niewiedza na temat tego typu nadwozia, to chyba naturalne, zadaje ścisłe pytannia dotyczące Cabrio, czym sie różni eksploatacja auta typu Cabrio od zwykłego, jakie problemy moge napotkać, na co warto zwrócić uwagę.
    Nie powiesz mi chyba że wiesz wszystko o motoryzacji, o autach, ciężarówkach itp?
    Sprzedaje auta ze ścisłej wytyczonej przezemnie grupy i moge powiedzieć że o nich wiem dość dużo ale nie ma kozaka który wie wszystko o wszystkich samochodach,
    Co do handlu to jeśli chcesz idealne to idź do salonu albo se sam jedź do niemiec tam już czeka na Ciebie wymarzony wóz, wystarczy wjechać do germańcow i już kupujesz idealne:)
    Przypominam Pana że ten temat nie jest typu: CO MOGE KUPIĆ ZA 10K choć i te mają jakiś sens
    Pytam konkretnie na temat danych dwóch modeli.
    Widze że twardo szukasz tematów które by można skrytykować, może chcesz zabłysnąć albo może dogryść mi bo sprzedaje używane auta? Co w tym złego? Lubie auta i tyle,
    AHA i pytanie, czy ja napisalem że jestem profesjonalistą? NIE! Zakładam że ty też nie jesteś i nie mów coś o człowieku którego wcale nie znasz bo czasem możesz sie grubo mylić, a jeśli Cie to forum zadziwia to zmień forum.
    Gratulacje że udało Ci się kupić auto z którego jesteś dumny, zapewne drugiego takiego nie ma:)
    PRZYPOMINAM ZE JEDNAK MIMO TO CO TY MOWISZ SĄ LUDZIE NA TYM FORUM KTÓRZY NIE SĄ AMATORAMI, mow za siebie.
    Lepiej zacznij czytać uważnie i nie miej więcej wyrzutów sumienia że kupiłeś auto bez niczyjej porady i teraz jesteś z tego niby dumny.
    Po co to wogóle napisałeś? to jest zadziwiające!

    Dodano po 5 [minuty]:

    jacekmali napisał:
    Co do łamania się to raczej mało prawdopodobne aby coś takiego się stało z normalnym autem. No chyba, że było składane z 4 :D.Lub jeżeli nie ma już podłogi bo ją rdza zjadła ze 2 razy :)

    Jestem podobnego zdania choć troche to nurtujące, co do bitych Cabrio to raczej cięzko spotkać cos co było uszkodzone poważnie, podobno te auta przy wypadkach składają sie jak domek z kart i już sie raczej ich nie naprawia.

    0
  • #5 10 Lut 2010 21:01
    kamil907
    Poziom 28  

    Jeśli masz zamiar kupić cabrio to polecał bym się najpierw dokładniej zastanowić nad wyborem odpowiedniego modelu. Golf w wersji cabrio wygląda okropnie. W sumie to w ogóle golfy do III generacji włącznie nie zasługują na szczególną uwagę bo są już zbyt "wiejskie". Audi 80 cabrio może i OK, ale ja jak bym szukał taniego cabrio wybrał bym Peugeota 306 w wersji po lifcie. Jest to względnie młodsze auto, bardzo dobrze wyposażone, ma elektrycznie składany dach i bardzo przyjemnie się nim jeździ. Blachy ocynkowane więc rdzy nie uświadczysz. Silniki są bezawaryjne, dynamiczne i dobrze znoszą gaz. W środku jest cicho nawet przy większych prędkościach. Według mnie nic dodać nic ująć w temacie "tanich cabrioletów".

    0
  • #6 10 Lut 2010 21:21
    burza11
    Poziom 13  

    306 mi się nie podoba, mialem 306 hatchback i byłem średnio zadowolony, wiem, to są dobre auta, pewnie lepszy niż golf III, ale jakoś mnie nie przekonuje, szczególnie wnętrze odstrasza. Golfy zastępują na wsi polonezy i maluchy (wieśvagen) ale na wiosckach mk3 cabrio jeszcze nie widzialem.
    Ja uważam że Audi 80 cabrio jest piękne i są też z elektrycznie składanym dachem, także mają ocynk i wszystko jest ok i jestem bardzo chętny tylko nie wiem czy wersja cabrio nie bedzie sprawiać kołopotów. Jedyna obawa.
    Garaż mam także problemu z tym nie będzie.
    Golf jedynie mnie przekonuje bo można kupić do 10 tys z motorem TDI na którym by mi zależało a za audi z tym motorem trzeba dać 5 tys więcej.
    Nurtuje mnie dach, szczelność itp.

    0
  • #7 11 Lut 2010 09:03
    kamil907
    Poziom 28  

    Wiem tyle, że jeśli dach jest zadbany, nie wykazuje oznak zużycia to problemów z nim nie będzie. Sam przymierzam się do kupna cabrio ale to za jakiś rok.
    Jeśli chodzi o temat 306 to nie ma co porównywać wersji hatchback do wersji cabrio po lifcie. Wizualnie są to zupełnie różne auta, a na pewno cabrio wyglada dużo młodziej od golfa 3 lub audi 80. Przy czym można je dostać dużo taniej. Dla przykładu przesyłam ci na PW link do jednej z aukcji i sam oceń jak to wygląda.

    0
  • #8 17 Lut 2010 17:01
    Drapek_skate
    Poziom 13  

    golfy cabrio to padaka - ta belka przez środek auta jest okropna. Audi cabrio za to już wygląda całkiem przyzwoicie - w połączeniu z ładną felgą 16 albo nawet 17" robi się fajny wozik na lato. Silnik 2.3 daje radę w tym aucie - kolega miał takie cabrio i potrafiło wcisnąć w fotel. GAZ oczywiście strawi ten silnik jeśli tylko zostanie dobrze założony.
    A BLOS - to nic innego jak mówiąc najprościej - gaźnik gazu. Urządzenie które montuje sie zamiast tradycyjnego miksera LPG - na dolocie powietrza. Miksery jakie są montowane zwężają dolot, a co za tym idzie, zmniejszają ilość powietrza zasysanego przez silnik, przez co samochód jest słabszy na gazie a do tego na benzynie też. Blos działa na takiej zasadzie jak gaźnik, a więc dawkę gazu reguluje ilość powietrza jaką potrzebuje silnik. Nie potrzebna jest żadna elektronika (wszelkie komputery są zbędne, no może za wyjątkiem centralki która przełącza), zużycie paliwa jest większe o jakieś 10% od PB.
    Ważne jest to, że auto w całym zakresie reaguje żwawo na gaz. Na zwykłym mikserze LPG auto ma jakąś "dziurę" przy jakichś tam obrotach (zazwyczaj między 2tys. a 3tys. obr/min).

    0