Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaria wskaźników na tablicy zegarów;Plymouth Voyager 91' 3l

Gapiszon 10 Lut 2010 19:00 3415 2
  • #1 10 Lut 2010 19:00
    Gapiszon
    Poziom 10  

    Witam Wszystkich-@
    Sprawa wyglada następująco;
    awaria powstała podczas sprawdzania (dla kumpla),czy we wtyczce zasilającej cewkę wys.napięcia jest prąd.U niego nie było /ma Babcię z 90'/,natomiast u mnie po włączeniu stacyjki pojawiało się 12V.O.K.-lecz przy wyjętej wtyczce z cewki-natomiast -myślimy sobie-sprawdźmy,czy będzie po podpięciu tej wtyczki do cewki;-i co się okazało-12V nie było,ja uruchomiłem silnik,miernik zaczął wariowac i chcieliśmy szybko ten multimetr odpiąc od tych przewodów i właśnie podczas paniki któryś przewód musiał zewrzec do masy,bo silnik zgasł,no i się zaczęło-! [silnik był w pracy podczas zwarcia,później zgasł]
    Jak już pisałem,wszystkie bezpieczniki O.K.-każdy sprawdzany omomierzem,złącza w układzie sprawdzone,każdy przewód prześwietlony miernikiem "na przejście",są O.K.
    Przy włączeniu stacyjki,zapala się tylko kontrolka > check gages < i świeci cały czas,inne nie,chyba zapala się ta od zapięcia pasów bezp.Wszytskie zegary pomiarowe stoją na zero.
    Masa do płytki z zegarami dochodzi,napięcie 12V-dochodzi /te od stacyjki/,dochodzi też voltaż od oświelenia zegarów (ściemniene),we wtyczce,która "zasila" tablicę zegarów,są trzy rodzaje napięc (mierząc na luzie,czyli beż włączonej stacyjki i beż podłączania tablicy)
    1----12V
    2----2 x po 4,95V
    3----2x po 2,5V
    -uwaga---->numerki 1,2,3 nie są numerami pinów we wtyczce;
    Jest też masa o milivoltach nie wspominam.
    Dodam do tego wszystkiego opis takiego,byc może ważnego "Doświadczenia"
    co niektórzy z Was Koledzy wiedzą,że walczę od dłuższego czasu z błędnym odczytem wskazań temp. wyświetlacza "sufitowego".Ktoś z innego forum,podsunął mi sugestię,abym spróbował podmienic BCM,,,O.K.-pomyślałem,lecz nie mając takiego doświadczenie w tej dziedzinie jak Wy,kupiłem takowy BCM i podłączyłem w układ--->co się działo-Cyrk-!
    Natychmiast włączył się Gong o otwartych drzwiach,zegar paliwa stanął na Full,chyba olej był O.K.,woda chyba (?) też,nie pamiętam,ale przejechawszy się kawałek,i tak mój wyświetlacz nie zaświecił.Czyli zamiana BCM nic nie wniosła w rozgryzieniu ciemności ekranu mojego wyświetlacza-!Ale teraz pomyślałem sobie,popróbuje te doświadczenie powtórzyc,czy zegary moje drgną-??? po podpięciu dwóch wtyków do BCM (tego innego)-żaden z zegarów nie ruszył-!!! Jaki nasuwa się wniosek-? no-przynajmniej dla mnie,że to raczej nie BCM uległ awarii podczas tego pechowego doświadczenia z zasilaniem cewki.
    Co Koledzy o tym moim przypadku sądzą-?
    Gdzie teraz zagłębic kable do pomiaru i czego-?,co mierzyc,a co ważyc-?
    Wymieniac wszystko po kolei,,,,ale gdzie ja znajdę taki model BCM,lub komputer główny,a może i jeszcze jakiś moduł elektroniczny-???
    Bardzo liczę na Wasze Doświadczenie w tej dziedzinie a zarazem i na Waszą pomoc w tej "Dziwnej" dla mnie sprawie.Użyłem słowa "Dziwnej"-bo po co w takim razie f-ma Chrysler stosuje bezpieczniki-???
    Pozdrawiam Was i czekam na dalsze sugestie-Dzięki.
    Miłego dnia-Darek N.
    P.S. mój e-mail toluenik(malpa)wp.pl
    #kom: 694-324-899

    0 2
  • #3 11 Lut 2010 10:05
    Gapiszon
    Poziom 10  

    Witam-@
    Dzięki za schemat,lecz mam takowy;lecz cóż mi z niego,jak i tak nie zmierzę parametrów elektrycznych ,bo po pierwsze NIKT nie wie,jakie powinny byc właściwe,a po drugie - ponoc jest to specjalny rodzaj sygnałów,które idą po jednym kablu,można się pokusic o nazwanie ich "Zakodowanych" przez jeden a byc może i dwa komputery.Zwykłym multimetrem,czy analogowym tym bardziej-nie zmierzy tych parametrów.Jest to absolutnie (wg. mnie)-nie realne do wykonania.Może jakimś specjalnym oscyloskopem,,,kto to wie.Musiał by byc schemat ideowy tegoż komputera,z podanymi elementami elektronicznymi,bo co mi,albo innemu powie symbol na płytce Q126-????a co można wiedziec o innych parametrach elektrycznych lub Bóg wie jeszcze jakich-?Najprościej byłoby znaleźc identyczny samochód z identycznymi komputerami i podmienic te "aparaty"-wtedy szybko ustalił by-który komp jest uszkodzony-? Nie wierzę,co niektórym,że moja awaria może byc spowodowana jakimś sałabym stykiem,kotaktem,lub wogóle brakiem takowego.Mimo tego już mam i tak rozprute prawie wszystkie wiązki z kablami i wszystko jest O.K.-!
    Musi byc walnięta elektronika tylko teraz pytanie: Która i gdzie-?
    Tyle moich wyjaśnień.Dzięki dla Kolegi za schemat i chęc pomocy.
    Pzdr. i czekam na dalsze sugestie- pomysły - /porady/,,,
    Darek N.

    0