Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem ze skrzynią biegów 126p FL

10 Lut 2010 19:21 2895 5
  • Poziom 12  
    Witam. Kupiłem nie dawno Fiata 126p FL 1991r, właściciel mówił coś o skrzyni biegów, ze trzeba wyregulować ją wchodząc pod samochód, ja że dopiero zaczynam przygodę z samochodami (wcześniej WSK, Simsony, Romety) nie znam się za bardzo na tym i prosiłbym o rady. A więc tak, poprzedni właściciel wymieniał skrzynię i pierwszy bieg czasem wybija, trzeciego biegu nie ma, tylko słychać zgrzyty, a wstecznego nie ma w ogóle tylko jest 4ka zamiast tego. Jest jakaś możliwa regulacja pod samochodem tego? Poprzednik mówił coś o jakimś wałku, który nie wchodzi w coś i nie łapie biegu. Proszę o pomoc.
  • Poziom 15  
    Witam. Jak dobrze pamiętam to tak zwana choinka jest przyczyną tego, że nie ma pierwszego i wstecznego biegu i jest to element do wymiany. Raczej nie ma tam regulacji a przy okazji rozebrania skrzyni biegów okaże się ci jest jeszcze do wymiany np. synchronizatory raczej pewne. Jednym słowem skrzynia biegów do remontu. Wiem że cię nie pocieszyłem.
  • Poziom 12  
    Pierwszy bieg jest, ale czasami go wybija, na trzecim biegu zgrzyta skrzynia, a na wstecznym jest 4ka. A zapomniałem dodać, wcześniej próbowałem regulacji w kabinie tymi dwoma śrubami, było na opór do przodu, więc dałem do tyłu trochę i przez to mi ta trójka zniknęła mimo tego że wcześniej była, więc ponownie wróciłem te śruby na sam przód i od tamtego momentu nie ma trójki.
  • Poziom 30  
    Witam,
    ja bym zaczął od sprawdzenia tzw lizaka, czuli metalowo-gumowego łącznika łączącego dźwignię zmiany biegów z wałkiem wybieraka. Rozwarstwienie gumy w nim często jest przyczyną tego typu usterek. Do tego jest możliwość regulacji położenia tego "lizaka", a co za tym idzie "skracanie" bądź wydłużanie drążka wybieraka. Ponadto zużyte lud źle umocowane poduszki pod skrzynią dają również takie "numery".
  • Poziom 19  
    Od końcówki dźwigni zmiany biegów prowadzi łącznik metalowo-gumowy do wałka wchodzącego do skrzyni biegów.Chwyć ręką za ten łącznik w miejscu zgrubienia gdzie jest guma i poprzechylaj na boki.Nie może być dużego luzu (tylko trochę wyczuwalny) na obu jego końcach w miejscach mocowania z dźwignią i z wałkiem skrzynki.Tam są specjalne śruby z tulejkami aby nie można było za mocno ich skręcić bo trochę luzu musi być.
  • Poziom 12  
    Dziękuję za rady, jutro zobaczę co z tym jest i wrócę z editem.