Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LPG i odcinanie wyłączanie pompy paliwa problem audi 100 c4

stachmanxl 10 Lut 2010 19:37 6725 9
  • #1 10 Lut 2010 19:37
    stachmanxl
    Poziom 2  

    Witam

    Chce sobie zrobić automatyczne wyłączanie pompki paliwa podczas jazdy na gazie (LPG) ponieważ jej żywotność dobiega końca, strasznie hałasuje podczas jazy (oczywiście jest benzyna :) ).Problem polega na tym że po podłączeniu przekaźnika występują problemy z instalacją gazową, samochód nie chce odpalać na gazie, a z benzyny po przełączeniu przełącznika w pozycje gaz samochód gaśnie. Cewka przekaźnika jest wpięta równolegle do elektrozaworu przy butli, próbowałem też brać tylko + a masę z karoserii niestety działo się to samo,a na stykach mam wpięty przewód od pompki paliwowej. Próbowałem z przekaźnikiem samochodowym o rezystancji cewki ok 73 Ω 30/40A oraz taki do lutowania w płytkę rezystancja ok 350Ω 16A.instalacja gazowa to NECAM czy jakoś tak. Najdziwniejsze że takie samo rozwiązanie zastosowaliśmy w Pandzie kolegi i tam działa bez problemu a u mnie nie hula jak powinno, przekaźnik pracuje i odłącza pompkę a po wyłączeniu gazu ponownie pracuje.
    Proszę o pomoc, rady. DZIĘKI Z GÓRY.

    0 9
  • Relpol
  • #2 10 Lut 2010 19:59
    jsah
    Poziom 17  

    stachmanxl napisał:
    Witam

    Chce sobie zrobić automatyczne wyłączanie pompki paliwa podczas jazdy na gazie (LPG) ponieważ jej żywotność dobiega końca, strasznie hałasuje podczas jazy (oczywiście jest benzyna :) ).Problem polega na tym że po podłączeniu przekaźnika występują problemy z instalacją gazową, samochód nie chce odpalać na gazie, a z benzyny po przełączeniu przełącznika w pozycje gaz samochód gaśnie. Cewka przekaźnika jest wpięta równolegle do elektrozaworu przy butli, próbowałem też brać tylko + a masę z karoserii niestety działo się to samo,a na stykach mam wpięty przewód od pompki paliwowej. Próbowałem z przekaźnikiem samochodowym o rezystancji cewki ok 73 Ω 30/40A oraz taki do lutowania w płytkę rezystancja ok 350Ω 16A.instalacja gazowa to NECAM czy jakoś tak. Najdziwniejsze że takie samo rozwiązanie zastosowaliśmy w Pandzie kolegi i tam działa bez problemu a u mnie nie hula jak powinno, przekaźnik pracuje i odłącza pompkę a po wyłączeniu gazu ponownie pracuje.
    Proszę o pomoc, rady. DZIĘKI Z GÓRY.


    Po co ci takie kombinacje???
    Pompa paliwowa w czasie pracy silnika na LPG musi pracować w celu zapewnienia obiegu benzyny do chłodzenia wtryskiwaczy.
    Wymień pompę na nową i nic nie kombinuj. Chyba, że chcesz po wprowadzeniu swojej innowacji za jakiś czas wymieniać wtryskiwacze. A one trochę więcej kosztują niż pompa paliwowa.
    Moderowany przez robokop:

    Oczywista bzdura - impuls trwa milisekundy, o wiele za krótko aby rozgrzać wtryskiwacz do temperatury powodującej zniszczenie.

    0
  • Relpol
  • #3 10 Lut 2010 20:03
    prologos
    Poziom 15  

    Pamiętaj żeby trzymać poziom paliwa powyżej rezerwy i to wszystko. Wyłączanie pompy paliwa jest niewskazane , gdyby było gazownicy by to robili. Jak będziesz pilnował paliwa powyżej rezerwy to pompa się nie uszkodzi.

    0
  • #4 15 Lut 2010 19:19
    stachmanxl
    Poziom 2  

    Dzięki chłopaki za rade ale ja to robię na własne ryzyko. Nowa pompka kosztuje jakieś 400 zamiennik koło 200 a przekaźnik 5 zł. Do tego żeby wymienić pompkę trzeba się do niej dostać a to się wiąże z wymontowaniem butli gazowej. Tak więc ponawiam prośbę o pomoc.

    0
  • #5 15 Lut 2010 22:30
    dariusz105
    Poziom 26  

    sprawdź czy instalacja nie załącza z wyprzedzeniem zaworów gazowych.jeśli tak potrzebny będzie przekaźnik czasowy.

    0
  • #6 15 Lut 2010 23:21
    kwok
    Poziom 39  

    jeśli to koltec-necam to ecu gazowni załącza wcześniej elektrozawory gazowe i po czasie odcina wtryskiwacze i stąd problem
    jak przednik pisał - przekaźnik czasowy albo wykorzystać w jakiś sposób impulsy z wtryskiwaczy benzyny

    0
  • #7 16 Lut 2010 16:13
    bartek_j
    Poziom 35  

    Panowie, co wy z ta pompką i chłodzeniem wtryskiwaczy
    to przecież nieprawda.

    0
  • #8 21 Mar 2010 17:08
    elektrofil
    Poziom 17  

    Witam, ja mam odwrotny problem.
    jakiś "mondzioł zniknoł" przewód od pompy i nie wiadomo gdzie on jest:(
    W każdym razie jak podniesiesz bezpieczniki/przekaźniki (te pod maską/lewy słupek) to przewód od sterowania pompy jest podpinany wsuwką pod przekaźnikiem od pompy paliwa (numer 215 (z bezpiecznikiem))
    Kolor kabla przy pompie (plusowego) to zielony z dwoma jasnymi paskami naprzeciw siebie (ni to żółtawy/ni to zielonkawy)
    niestety nie mam pojęcia którędy dalej ten przewód biegnie.

    0
  • #9 21 Mar 2010 17:49
    witek271
    Poziom 20  

    Mi w audi 80 b3 1,8 S wielopunkt po przekręceniu kluczyka pompa zawsze podawała paliwo na rozruch potem przekażnik odłączał pompę Na trybie awaryjnym pompasię nie włączaa od razu leciał gaz ale to było wszystko robione przez gazowników

    1
  • #10 22 Mar 2010 10:39
    elektrofil
    Poziom 17  

    W A100 też tak jest. po włączeniu zapłonu pompa pracuje około 3sekund po czym się wyłącza.
    Załącza się ponownie podczas kręcenia rozrusznikiem. co dalej nie wiem, nie udało mi się jeszcze go odpalić.

    Do odcięcia pompy tnij zielono-żółty.

    0