Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blokada mechanizmu różnicowego. (jak włączyć)

10 Lut 2010 21:25 17598 20
  • Poziom 9  
    Witam
    Jak włączyć blokadę mechanizmu różnicowego w ciągnikach: Zetor 7011 lub 6911 i Ursus C-330?
    Proszę o odpowiedzi.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Co to znaczy jak włączyć?
    Wypowiem się na temat c-330. Po prawej stronie na dole pod akomulatorem wystaje taka krótka dzwignia. To jest dzwignia włączania blokady mechanizmu różnicowego. Jak ciągnik jedzie i ślizga się jedno koło wciskasz dzwignię i oba koła zaczynają ciągnąć ewentualnie oba koła się ślizgają w przypadku dużego obciążenia.
  • Poziom 9  
    A w Zetorze?
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    a W zetorze 7011 podobnie a właściwie tak samo. tylko ze w zetorze naciska sie na taką okrągłą dźwignię która wystaje pionowo z podłogi i ona znajduje sie za pedalem gazu z tyłu
  • Poziom 1  
    Witam
    Ja mam pytanie wręcz przeciwne a mianowicie;
    Jakiś czas temu kosiłem trawę i mi się zaczęło grzęznąć więc włączyłem blokadę i jakoś przejechałem z tej grzęzawiny i wtedy zablokowała mi się blokada mechanizmu różnicowego jak ją włączyłem to już nie mogłem wyłączyć:cry:
    Mam C-330 28 latka do tej pory było wszystko oki blokada działała i się wyłączała aż do tego czasu aż się zablokowała. Więc czy da się to jakoś odblokować:?:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Blokady nie wyłaczysz jak koła sa napędzane , ale naciskasz sprzęgło i sama się wyłącza.

    A jak zjechałeś z pola z włączoną blokadą , przecież wtedy nie idzie skręcić kołami bo i tak prawie na wprost jedzie!
  • Poziom 9  
    ja mam też problem z wyłączeniem blokady w ursusie c-328 niemożna wcale skręcać co prawda są tam słabe sprężyny i jak nieraz się jechało to nóżka sama opadła i zrobiłem tak żeby nie opadała ale teraz w tym mechanizmie zróżnicowanym nie chce się rozłączyć
  • Użytkownik obserwowany
    Podnieś rączkę to się wyłaczy.
  • Poziom 9  
    nie wyłączy się ale właśnie go naprawiam bo już wiem co mu jest
  • Poziom 1  
    blokada jest bardzo przydatna , nie było takiej sytuacji żeby mi nie pomogła :D , zawsze wyjechałem , raz pamiętam szarpałem 15 minut , ale wyjechałem , bo miałem załadowane 10 mokrych bel i na dróżce było miękko , ale tylko 4 i R na przemian i trzydziestka wyszła , a mam pytanko , moze nie na temat blokady , ale jak jestem tu to napisze , dlaczego jak jest zimno to musze odpalać przez odprężnik .. co jest grane ? kapitalnego to on nie miał odkąd go mam , a mam go już ze 24 lata :D
  • Poziom 9  
    Rolek11 napisał:
    dlaczego jak jest zimno to musze odpalać przez odprężnik .. co jest grane ? kapitalnego to on nie miał odkąd go mam , a mam go już ze 24 lata :D


    wielu ludzi ma taki problem i tu kapitalny dużo nie pomorze tu trzeba mieć mocne akumulatory, gorącą wodę w chłodnicy ,dobre świece żarowe i trochę samostartu
  • Poziom 10  
    Gdy jest zimno to olej w skrzyni biegów staje się bardziej gęsty przez co stawia większy opór trybom które są w nim zanurzone i tym samym rozrusznik potrzebuje więcej prądu żeby zakręcic wałem. I dodatkowo mozesz wymienić zaworek od przelewu paliwa w pompie paliwowej ponieważ może on byc wyrobiony i przez to nie będzie na pompie odpowiedniego cisnienia paliwa a także paliwo może schodzić z pompy do zbiornika, więc rozrusznik musi trochę pokręcić, żeby w pompie wytworzyło się odpowiednie cisnienie paliwa.
  • Poziom 21  
    Cytat:
    I dodatkowo mozesz wymienić zaworek od przelewu paliwa w pompie paliwowej ponieważ może on byc wyrobiony i przez to nie będzie na pompie odpowiedniego cisnienia paliwa a także paliwo może schodzić z pompy do zbiornika, więc rozrusznik musi trochę pokręcić, żeby w pompie wytworzyło się odpowiednie cisnienie paliwa.


    Ale Kolega bredzi. Po pierwsze to jest zaworek zwrotny i on nie utrzymuje żadnego ciśnienia w pompie po wyłączeniu silnika. Chodzby Kolega wstawił i nowy zworek to i on tak nie utrzyma ciśnienia bo jego konstrukcja na to nie pozwala. To była pierwsza brednia.
    Jakim cudem paliwo schodzi do zbiornika jak pompa wtryskowa jest niżej niż zbiornik. To była druga brednia. Nie za dużo ich w jednym poście?
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Silnik zapalasz na wciśniętym sprzęgle więc gesty olej w skrzyni nie ma znaczenia pod warunkiem oczywiście że sprzęgło jest w pełni sprawne. A z tym w 30-ce nie ma najmniejszego problemu. Ustawić prawidłowo oba stopnie wysprzęglania to bajka.
  • Poziom 10  
    Ja sie zgadzam z kolegą "simson51s" w połowie tylko , no i mam pytanie do cichusa to co jest odpowiedzialne za utrzymania ciśnienia w pompie wtrysowej gdy silnik nie pracuje ? No właśnie .
    Zawór przelewowy to jest nic innego jak kulka i sprężynka która otwiera się przy ciśnieniu wytworzonym przez pompke zasilającą to jest jakieś 0,1 Mpa . Jeśli zawór przelewowy będzie nie szczelny np. pęknie sprężynka w nim co spowoduje że sie nie będzie zamykał - to wtedy paliwo nie będzie wywierać odpowiedniego nacisku na jeden z zaworków odcinających w pompce zasilającej co spowoduje że pompka nie wytworzy wymaganego ciśnienia bo paliwo będzie sie cofać do zbiornika ( nie będzie zachowany obieg jednokierunkowego tłoczenia. Dlatego jeśli nie będzie on trzymał cisnienia to przed każdym zapaleniem pompka będzie musiała napompać sobie paliwa a dobiero później silnik może odpalić.
    Prawdą jest to że pompa wtryskowa rzeczywiście jest poniżej zbiornika i samo paliwo sie nie cofnie pomoże w tym pompka zasilająca która będzie zasysać paliwo i cofać paliwo proste. Ważne jest aby w układzie pompy panowało większe ciśnienie niż w przewodzie ze zbiornika.
    To jest temat rzeka jeśli ma ktoś ochote porozmawiać od strony mechaniki przepływów to zapraszam :-)
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Strasznie skomplikowałeś sprawę oczywistą. Po co ciśnienie w pompie wtryskowej gdy silnik nie pracuje? Po co ciśnienie w pompie gdy silnik pracuje? Ten zaworek ma tylko zabezpieczyć pompę na postoju ciągnika przed powrotem paliwa do baku i zapowietrzeniu układu.
    Zaworki w pompie jeden otwiera podciśnienie wytworzone przez tłoczysko pompy a drygi przez ciśnienie. Zamykanie jest wymuszone sprężynką przeważnie i ciśnienie w samej pompie wtryskowej nie ma tu nic do rzeczy. Jaki obieg jednokierunkowy? Przecież kierunek jednokierunkowy jest wymuszony przez pompkę paliwa a przepływ paliwa w kierunku odwrotnym jest niemożliwy z racji samej konstrukcji pompki, ukierunkowanie zaworków w pompce uniemożliwia taki przepływ jak w czasie pracy tak i postoju. Fizycznie nie ma możliwości żeby pompka tłoczkowa czy membranowa zasilająca pompowała w przeciwnym kierunku niż została skonstruowana. Dla tego nie ma zaworka zwrotnego na zasilaniu.
    Na upartego to nawet minimalne ciśnienie w pompie wtryskowej nie jest potrzebne. Do sekcji paliwo wciąga podciśnienie wytworzone przez cofnięty tłoczek które ma większą siłę ssania paliwa niż niewielkie ciśnienie wytworzone w pompie.
  • Poziom 21  
    Kolega po fachu seweryn7701 wyjaśnił mam nadzieję wątpliwości Koledze siwus001.
    Cytat:
    no i mam pytanie do cichusa to co jest odpowiedzialne za utrzymania ciśnienia w pompie wtryskowej gdy silnik nie pracuje ?

    Gdy silnik nie pracuje w pompie w bloku sekcji wysokiego ciśnienia panuje ciśnienie równe ciśnieniu atmosferycznemu. I zaworek zwrotny nic tam nie utrzymuje bo nie ma takiej potrzeby. Tak jak Kolega wyżej napisał sekcja może nawet sama zassać sobie paliwo, a podczas rozruchu silnika w pierwszym etapie rozruchu sekcja podaje tzw. dawkę rozruchową, czyli mówiąc kolokwialnie ile dała fabryka.Wynika to z budowy regulatora wielozakresowego zastosowanego w tej pompie.
    Reasumując wydatek pompki zasilającej jest kilkakrotnie razy większy niż zapotrzebowanie pompy wtryskowej na paliwo. Aby zatem nadmiar paliwa odprowadzić z powrotem do zbiornika stosuje się właśnie ten zaworek. I to jest jedyna jego funkcja w tym układzie.
    Oczywiście istnieją układy zasilania silników w których nawet po wyłączeniu silnika musi utrzymywać się wysokie ciśnienie rzędu 20MPa w zasobniku. Są to układy CR ale to już jest inna bajka nie związane z zasadniczym tematem i problemem tu rozważanym.
  • Poziom 10  
    Oczywista oczywistość tak piszecie panowie :-) , jak już ktoś napisał zbiornik jest powyżej pompy więc po co zaworek odcinający na postoju będzie poziom paliwa równy jak w zbiorniku i paliwo sie nie cofnie bo jak pod góre, po co ciśnienie w pompie na postoju, podczas pracy ? Nie wiem czy macie 30 czy 60 - tke spróbujcie wyciągnąć zaworki i napiszcie co wyszło z tego .
    Napisałem wcześniej że paliwo będzie cofane do zbiornika gdy nastąpi uszkodzenie pompki zasilającej no chyba że sie myle to chętnie posłucham dlaczego tak nie może być.
  • Poziom 21  
    Nie wiem czy kolega siwus001 ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem czy może ja mówię po chińsku. Ten zaworek TYLKO I WYŁĄCZNIE!!!!! odprowadza nadmiar paliwa z pompy wtryskowej do zbiornika. A "przy okazji" utrzymuje niewielkie ciśnienie paliwa w pompie wtryskowej. A jeśli uszkodzi się którykolwiek z zaworów w pompce zasilającej to silnik nie będzie pracował.
  • Poziom 10  
    I can not comment :-) nie ma sensu tego ciągnąć więcej . Pozdrawiam