Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1,6 16V gdzie jest czujnik temp. na komputer.

gulguratol 10 Lut 2010 22:49 6992 9
  • #1 10 Lut 2010 22:49
    gulguratol
    Poziom 2  

    chce wymienić czujnik temp. na komp. ale nie mogę go zajść, prosze o podpowiedz gdzie on jest wkręcony.

    0 9
  • #2 11 Lut 2010 06:38
    Scalak5
    Poziom 22  

    Sprawdź między świecami 2-3.

    1
  • #3 11 Lut 2010 09:14
    sanczo606
    Poziom 11  

    W fokusie jest tylko jeden czujnik temp. i jest odpowiedzialny za wszystko na deskę, za wentylator i na komputer.

    2
  • #4 12 Lut 2010 10:03
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    ekonomia produkcji zwycieżyła w escortach MkVIII były dwa jeden na szafę a jeden na komp

    0
  • #5 12 Lut 2010 13:59
    Scalak5
    Poziom 22  

    cordoba_2004 napisał:
    ekonomia produkcji zwycieżyła w escortach MkVIII były dwa jeden na szafę a jeden na komp

    Tylko w fokusie mierzy temperaturę głowicy nie płynu.Co jest lepsze bo płynu nie ma temperatura wzrasta ponad normę.W escorcie płynu niet temperatury niet.

    0
  • #6 12 Lut 2010 15:39
    gulguratol
    Poziom 2  

    Na zegarach mi pokazuje dobrze, tylko jak podłączyliśmy komp. to wyświetliło nam ze silnik ma -18. spalanie ma ok 11,5L/Km i podwyższone CO. W sklepie jak mi sprzedawali czujnik też powiedzieli że są dwa. może ktoś wie co tu jest grane w moim samochodzie??

    0
  • #7 12 Lut 2010 15:47
    carrot
    Moderator Samochody

    Jest tylko jeden czujnik, zegary dostają sygnał z ecu

    2
  • #8 17 Lut 2010 22:58
    gulguratol
    Poziom 2  

    ok dzieki

    0
  • #9 23 Wrz 2016 13:38
    anszun
    Poziom 18  

    Witam !
    Mam silnik 1,8 Zetec , ale to chyba podobna konstrukcja. Czujnik kupiony, ale wygląda na to, że aby się dostać do tej części trzeba sporo rozmontować. Znajduje się on nad alternatorem, zakopany dosyć głęboko. Może ktoś sam dokonywał wymiany i wskaże właściwą kolejność demontażu ?

    0
  • #10 12 Paź 2016 22:15
    anszun
    Poziom 18  

    No i zrobiłem :)
    Trzeba wymontować zbiornik płynu chłodzącego, zbiornik płynu wspomagania. Oczywiście bez odłączania przewodów Za pomocą klucza oczkowego z dźwignią założonego na śrubę napinacza wyluzować pasek wieloklinowy ( W 1,8 w prawo, w 1,6 w lewo ). Odłączyć akumulator.Wykręcić dwie śruby alternatora i odchylić go do przodu samochodu ( sporo zachodu bo jedna śruba nie wyjdzie całkiem i blokuje tak demontaż jak i montaż, ale się da ! Pod nim , skierowany do przodu jest czujnik. Wykręcić go można łatwo rozcinając do połowy nasadkę 15mm ( w niej zmieści się przewód i nie będzie przeszkadzał). Czujnik wkręcić palcami i lekko dociągnąć kluczem.
    Nie wiem jak w 1,6, ale u mnie nie sprawdziła się porada z You tube nt. ułatwienia przez odkręcenia koła. Pod plastikowym nadkolem gruba blacha i żadnego dojścia.
    Jedyne co wydaje się słuszne to dokładne wymierzenie i wywiercenie otworu umożliwiającego wysunięcie śruby, choć niewielu zdobędzie się na dziurawienie Foczki :)

    0