Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa lucas 1.8TD Escort - co to za część?

saymon36 11 Lut 2010 12:54 11161 6
  • #1 11 Lut 2010 12:54
    saymon36
    Poziom 10  

    Witam wszystkich.Mam pytanie mianowicie co to jest za część w pompie którą zaznaczyłem na zdjęciu.Co się dzieje jak ta część jest uszkodzona.Raz rozłączyłem tą część przez przypadek i silnik zaczął lepiej pracować tak jak by mniej klekotał.

    Pompa lucas 1.8TD Escort - co to za część?

    1 6
  • #2 11 Lut 2010 13:51
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    To co kolega zaznaczył na tym zdjeciu ,to jest ręczna pompa paliwa.

    1
  • #3 11 Lut 2010 14:34
    saymon36
    Poziom 10  

    Pompa ręczna jest przy filtrze paliwa.A z tego urządzenia wystają jakieś kabelki.

    0
  • #4 11 Lut 2010 14:53
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Kolego najmocniej przepraszam masz racje żle spojrzałem na dokumentacje i dlatego tak napisałem (rysunki i opisy obok siebie) ,to jest "Korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika" jeszcze raz przepraszam!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jego rezystancja to 13-18 Ohm

    Dodano po 3 [minuty]:

    Znowu błąd! jego rezystancja to 65-160 Ohm. a włączenie jego zasilania wywołuje zmiany wyprzedzenia wtrysku.Przestaje on działać gdy silnik się nagrzeje.

    0
  • #5 12 Lut 2010 13:05
    saymon36
    Poziom 10  

    Z drugiej strony pompy znajduje się też część elektroniczna.Jak sprawdzałem na allegro to niby tamta część to właśnie korektor kąta wtrysku bo tak samo wyglądają.To są 2 korektory w pompie?Jakie są objawy jego uszkodzenia oprócz rezystancji??

    0
  • #6 13 Lut 2010 02:44
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Kolego w tych pompach masz dwa korektory :
    -korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika ,ktory jest steroany przez elektroniczne urzadzenie sterujace za posrednictwem przekażnika wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika.Włączenie zasilania elektrycznego korektora wywołuje zmiany wyprzedzenia wtrysku.Korektor ten przestaje działać ,gdy silnik nagrzeje sie do normalnej temp. pracy.
    -korektorelektromagnetyczny wyprzedzenia wtrysku przy małych obciązeniach silnika jest umieszczony takze na pompie i bezpośrednio sterowany przez elektroniczne urzadzenie sterujace.Właczenie zasilania tego korektora wywołuje zwiekszenie wyprzedzenia wtrysku paliwa. Mierzona rezystancja 13-18 Ohm.
    Przekażnikwyprzedzenia wtrysku zimnego silnika znajduje sie w skrzynce bezpieczników w przedziale silnika i jest serowany przez elektroniczne urzadzenie sterujace Marka i typ Ford B47PG-93BG14NO89AA
    Jeśli jeszcze jakieś pytania to prosze napisać. Pozdrawiam

    1
  • #7 31 Sie 2010 10:30
    marcinbilu1
    Poziom 2  

    Jeżeli dobrze rozumiem to korektor kąta wtrysku pomaga przy odpaleniu zimnego silnika.I tylko do tego służy..?u mnie jest całkowicie odłączony ale jako samo urządzenie jest sprawne.Próbowałem go podłączyć na krótko ale na ciepłym silniku i reakcja była taka ze silnik bardzo ciężko odpalał i gasł chwile po odpaleniu.

    1