Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E-36 DZIWNE WOLNE OBROTY

gracus7 26 Lip 2004 20:39 20909 22
  • #1 26 Lip 2004 20:39
    gracus7
    Poziom 26  

    MAM BARDZO PŁYWAJĄCE OBROTY ZARAZ PO ODPALENIU SILNIKA
    NAJPIRW JEST OKOŁO 1200 A ZACHWILKĘ 350-400 MAŁO SILNIK NIE ZGAŚNIE I ZA CHWILĘ JUŻ JEST DOBRZE CZYLI 900.
    I TAK ZAWSZE PO ODPALENIU!
    DIAGNOSTKA KOMPUTERA NIC NIE WYKAZAŁA CZYLI WSZYSTKO OK!!
    A JEDNAK COŚ GO MĘCZY!
    PODOBNO JEST KIEPSKA ANALIZA SPALIN- ZA WYSOKIE POZIOMY
    ALE AUTO JEŹDZI NORMALNIE I MA CAŁKIEM NIEZŁE OSIĄGI
    CZY KTOŚ WIE O CO CHODZI??

    0 22
  • #2 26 Lip 2004 21:17
    104207
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 27 Lip 2004 17:49
    gracus7
    Poziom 26  

    WIELKIE DZIĘKI ZA ODPOWIEDŻ

    Z SILNICZKIEM TEŻ JUŻ WALCZYŁEM!
    MOCZYŁEM GO W EKSTRAKCYJNEJ I W WD-40
    WYGLĄDA NA CZYSTY A POTENCJOMETR CZYLI TPS JEST NOWY I SPRAWNY. SPRAWDZAŁEM NAWET PRZEPLYWOMIERZ!!!
    WSZYSTKO GRA TYLKO DALEJ MAM PROBLEM

    KTOŚ MI WSPOMNIAŁ ŻE MOGĄ BYĆ NIESZCZELNE ZAWORY ALE MYSLĘ ŻE TO CHYBA POMYŁKA!

    0
  • #5 27 Lip 2004 18:01
    gracus7
    Poziom 26  

    TEŻ TO PRZEGRYZŁEM I DALEJ TO SAMO!
    ZAPLAĆILEM 100 ZA PODŁĄCZENIE DO KOMPA ALE NIC NIE WYKAZAŁO.

    0
  • #6 27 Lip 2004 22:15
    104207
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 28 Lip 2004 09:16
    gracus7
    Poziom 26  

    silnik krokowy jest sterowany przez komputer na podstawie sygnałów z sondy lambda ale przy rozruchu silnika sonda jest zimna i nie podaje
    sygnału!!! więc to nie to

    0
  • #8 29 Lip 2004 10:21
    johnny_west
    Poziom 12  

    Hej.

    Nic Ci nie poradze na ten problem :wink: ale pociesze Cie że mam podobnie albo tak samo.
    Nie wiem jaki masz silnik, ja mam 1,6 M40 i efekt jest taki że odpalam silnik i obroty idą właśnie na ok 1000-1200 spadają do ok 450 ( i odczucie jakby miał zgasnąć silnik ) i wracają sobie na takie jak powinny być czyli ok 800.
    Takie wahnięcie wystepuje tylko jeden raz podczas odpalenia.

    Sądze ze silnik krokowy, przepływomierz, sonde lambda można wykluczyć , po tym co napisałeś przełącznik przepustnicy też.

    Sprawa jest dość ciekawa i mocno denerwująca ale nie mam koncepcji co dalej z tym robić :roll:

    Pozdrawiam.

    0
  • #9 01 Sie 2004 21:13
    gracus7
    Poziom 26  

    mam właśnie ten silnik!
    ktoś mi mówił że ten silnik tak się zachowuje z przepływomierzem.

    0
  • #10 01 Sie 2004 21:45
    piotrekda
    Poziom 11  

    moze jakieś lewe powietrze dostaje sie do układu ?

    0
  • #11 02 Sie 2004 14:23
    gracus7
    Poziom 26  

    w obu autach naraz i identycznie??

    0
  • #12 03 Sie 2004 22:02
    arturdz
    Poziom 12  

    Witam!
    Zdejmowałem ostatnio głowicę w BMW E-36 silnik M-42 i sprawdzałem szczelność zaworów . Auto ma przejechane 280 000 km. Wszystkie zawory miały mniejsze lub większe nieszczelności .Po dotarciu i złożeniu auto odpala ale problem z wolnymi obrotami występuje nadal . także wydaje mi się że nieszczelność zaworów mozna wykluczyć!

    0
  • #13 04 Sie 2004 14:58
    m4341
    Poziom 14  

    te auta tak maja wystepuje tam system samouczenia hej

    0
  • #14 25 Mar 2006 21:09
    Spartan0
    Poziom 11  

    hee:) witam w gronie tylko ze ja mam problem ze mi gasnie wogóle i jest jakas zamulona:/ jakby cos to moze cos mi doradzicie. W moim aucie 320 94 rok nie ma wolnych obrotów lub sa bardzo niskie:/

    0
  • #15 27 Mar 2006 21:38
    Spartan0
    Poziom 11  

    Ja miałem podobne problemy i u mnie to był regulator wolnych obrotów.

    0
  • #16 28 Mar 2006 20:32
    Lysy 266
    Poziom 10  

    Beja to dziwne autko ja mam 320i E-36 umnie dzieje sie to dopiero jak silnik sie zagrzeje obroty spadaja ponizej 500 i po dodaniu gazu dusi sie i nie chce sie pozbierac po okolo 2, 3 min wraca do normy tez nie mam pojecia o co w tym chodzi.

    0
  • #17 30 Mar 2006 15:37
    gracus7
    Poziom 26  

    łysy 266 u ciebie będzie wina przepływomierza bo miałem to samo i po wymianie ustąpiło!!
    jeśli chodzi o te wolne obroty po odpaleniu to wymieniłem w aucie komputer sterujący silnikiem i odpala pięknie ale nadal mam problem z wolnymi obrotami mianowicie zawsze w czasie jazdy gdy puszczę gaz to obroty spadają na jakieś 300-400 i za chwilę podnosza się do 900 i tak zostają choć czasem potrafią pobujać!! silnik krokowy wymieniłem już 3 razy i dalej to samo wymieniłem juz zresztą wszystkie czujniki i osprzęt włącznie ze świecami kopółką i przewodami wysokiego napięcia a on nadal robi takie numery!! ręce mi opadają i mam już dość więc przyjmuję to za normę!!

    pozdrawiam

    0
  • #18 30 Mar 2006 16:55
    Lysy 266
    Poziom 10  

    gracus7 byc moze ale czemu wolne obroty silnika szwankuja dopiero jak sie zagrzeje jak jest zimny to wszystko chodzi bez zarzutu. i nie orientujesz sie mniejwiecej ile sobie cenia za przeplywomierz.

    0
  • #19 30 Mar 2006 21:27
    gracus7
    Poziom 26  

    dzieje się tak jak napisałem bo silnik dopiero po rozgrzaniu czyta wszystkie parametry z czujników a wcześniej chodzi na tzw mapie czyli pamięci komputera!!!
    ja u siebie podejrzewałem sondę lambda na początku i wymieniłem ją na nową ale niestety wydałem 200zł na darmo!!! wszyscy zawsze przy takich objawach odrazu wymieniaja sondę ale możesz ją też sprawdzić u siebie !!
    urzywany przepływomierz na allegro to 150- 400zł w zależności od tego jaki czy klapkowy czy z gorącym drutem... a o nowy nawet nie pytaj chyba że zamiennik....

    pozdrawiam

    0
  • #20 27 Lis 2009 20:22
    pewi78
    Poziom 1  

    ja panowie mam( miałem ) podobny problem...
    podjechałem do mechanika dotknał...posłuchał i powiedział mi ze ma na poczatek wymienic element nr. 3
    jak sie okazało był on dziurawy obok elementu nr. 1
    nie wiem czy Wam to cos pomoze ale sprawdzic mozna
    BMW 316 SILNIK M43

    BMW E-36 DZIWNE WOLNE OBROTY

    0
  • #21 30 Gru 2009 11:25
    Arturoo81118
    Poziom 1  

    Witam. tak samo mam problem z obrotami....Autko po odpaleniu wskakuje mi na 2000 obrotów potem spada na jakies 500 i malo nie gaśnie.....ale jak sie zagrzeje to jest na 900 jak powinno byc.Czy ktoś moze mi pomóc??Silniczek krokowy mam nowy:)przepustnice czyściłem,przepływomierz tez.zawory wymienilem jakiś czas temu i rozrza jest ok.....wiec co może jeszcze byc?? Posiadam BMW E-36 silniczek M-40 1.8 poj

    0
  • #22 30 Gru 2009 12:07
    alex1967
    Poziom 16  

    Witajcie.... tak jak kolega wyżej napisał trzeba wykluczyć wszelkie nie szczelności jak i drożność wszystkich przewodów .....dobry jest samostart

    0
  • #23 05 Paź 2011 12:02
    slawomir_tarnawski
    Poziom 1  

    Witam.
    Niestety praktycznie wszystkie Becie w Polsce mają grubo po 260 tyś przebiegu i praktycznie nieobsługiwane silniki (tzn. nie serwisuje się ich tylko jedzie do 'znachora' jak coś nie działa :( )
    Ja miałem taki problem że obroty falowały prawie zawsze a jak było zimno to szły po odpaleniu do 2000 i silnik gasł zaraz potem albo nie dało sie jechać. Poza tym był zmulony.

    Więc z moich doświadczeń wynika że trzeba po kolei sprawdzić:

    1. nieszczelności
    -dolotu
    -wydechu

    2. elektryka
    -przewody
    -świece
    -przepływka
    -silniczek od wolnych obrotów
    -akumulator (czy pod obciążeniem napięcie za bardzo nie spada [jeżeli spada przy rozruchu poniżej bodajże 9V pisze w manualu, to do ładowania jeżeli po ładowaniu jest to samo to do wymiany])

    3. głowicę
    -kompresja
    -szczelność zaworów
    -regulatory luzu
    -wałek rozrządu
    -krzywki

    Ogólnie jeżeli jest silnik na pasek zębaty M40B18 i ma muła to trzeba sprawdzić rozrząd, prawdopodobnie będzie dużo do wymiany. Ja wydałęm 1800 zł na części: wałek, krzywki z m43, popychacze, przewody zapł., świece zapł., palec i rozdzielacz zapł. pastylki na zawory,olej, i flush do oleju.
    Przed naprawą był dramat silnik krecił sie 3000 max falował i gasł a zimą to nerwosol praed wyjściem do auta. Teraz obroty do odcięcia 2000 obr można jechać nic nie szarpie a przy 4000 obr wymiata :)

    Tak więc jeżeli coś się dzieje złego to trzeba szukać przyczyny i naprawić albo dać fachowcowi a nie "znachorowi", zaniedbana usterka którą można usunąć za 200zł może doprowadzić do zajechania silnika w iment.

    Więc dbajcie o kochane Betki bo żadne inne auto nie daje tyle frajdy z jazdy :)

    Pozdrawiam wszystkich.

    0