Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler voyager 3,3 usterka skrzyni autom.jak zdiagnozowac?

zmarcel 11 Feb 2010 14:59 5412 10
  • #1
    zmarcel
    Level 2  
    Witam.
    Prosze o pomoc.W moim przypadku w samochodzi biegi raz sa raz znikaja i po jakims czsie powracaja ale z mocnym szarpnieciem.Sprawdzałem olej przed i po uruchomieniu i w tym momencie kiedy biegow jest brak to poziom jest bardzo wysoki a w momencie kiedy zaczyna "ciagnąc"poziom oleju zmniejsza sie do odpowiedniego poziomu.Sytuacja zaczela sie kilka dni temu kiedy przy odpalaniu dalo sie slyszec przez chwile dziwny jek.Jak gdyby gdzies uchodziło cisnienie.Tuz przed "zanikiem"biegów jek byl juz prawie bez przerwy.Jeszcze jednym objawem jest to iz kiedy juz jakos zlapie i jedzie to zdaza mu sie nie przełaczac na ostatni bieg tylko piluje na przedostatnim.a kiedy go na chwile zgasze i ponownie odpale to przełacza do konca.Prosze o pilną pomoc...:cry:
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    romuald-f
    A/T specialist
    zmarcel wrote:
    Witam.
    Prosze o pomoc.W moim przypadku w samochodzi biegi raz sa raz znikaja i po jakims czsie powracaja ale z mocnym szarpnieciem.Sprawdzałem olej przed i po uruchomieniu i w tym momencie kiedy biegow jest brak to poziom jest bardzo wysoki a w momencie kiedy zaczyna "ciagnąc"poziom oleju zmniejsza sie do odpowiedniego poziomu.Sytuacja zaczela sie kilka dni temu kiedy przy odpalaniu dalo sie slyszec przez chwile dziwny jek.Jak gdyby gdzies uchodziło cisnienie.Tuz przed "zanikiem"biegów jek byl juz prawie bez przerwy.Jeszcze jednym objawem jest to iz kiedy juz jakos zlapie i jedzie to zdaza mu sie nie przełaczac na ostatni bieg tylko piluje na przedostatnim.a kiedy go na chwile zgasze i ponownie odpale to przełacza do konca.Prosze o pilną pomoc...:cry:


    Trochę ciężko zrozumieć co piszesz. Po prostu sprawdź w sposób normalny stan oleju tzn. uruchom silnik, na bagnecie są dwa oznaczenia, COLD - stan oleju na nie rozgrzanej skrzyni i HOT - gdy skrzynka ma temperaturę >60st.C. Napisz jak jest i jeszcze jedno, czy zmieniany był kiedykolwiek olej i filtr oleju.
    P.s. skrzynkę masz 41TE (A604).
  • #4
    zmarcel
    Level 2  
    Samochód jest z roku 97r.
    Sprawdzałem w ten sposób i jak już napisałem, przy rozgrzanej skrzyni stan jest raz odpowiedni a raz dużo za wysoki.
    Olej i filtr nie był u mnie zmieniany, ale podobno poprzedni właściciel to robił.
    Ja mam samochód, w sumie od roku, ale jeżdżę nim dopiero od ok. 3 miesiecy.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Czy skrzynia z roku 2003 z nowszego modelu bedzie pasowala do rocznika 1997?
    Mam mozliwosc taniego kupna takiej skrzyni od kolegi-stad moje pytanie.
    Kolega moze mi jesli bedzie taka potrzeba dorzucic sterownik.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    marcys20
    Level 18  
    wypadaloby chociaz odkrecic miske i obejrzec magnes oraz wymienic filtr wraz z olejem...moze tylko filtr sie zapchal lub zle mierzysz poziom oleju.
    PS. rozgrzna skrzynia to min.30km jazdy
  • #7
    zmarcel
    Level 2  
    Skrzynia byla na pewno rozgrzana ale jeszcze raz pisze iz pomimo odpalonego silnika poziom oleju raz jest odpowiedni a po chwili jest taki jak gdyby silnik byl zgaszony,i po jakims czasie lub po przegazowaniu poziom spada.I po jakims czasie znowu momentalnie sie podnosi(i w tym momencie skrzynia nie ciagnie-jak by wcale nie bylo biegu)
  • #8
    romuald-f
    A/T specialist
    zmarcel wrote:
    Samochód jest z roku 97r.
    Sprawdzałem w ten sposób i jak już napisałem, przy rozgrzanej skrzyni stan jest raz odpowiedni a raz dużo za wysoki.

    W tym przypadku może być płyta sterująca, wyjąć, rozebrać i zwrócić uwagę na zawór główny ciśnienia i spięcia konwertera.

    Czy skrzynia z roku 2003 z nowszego modelu bedzie pasowala do rocznika 1997?Mam mozliwosc taniego kupna takiej skrzyni od kolegi-stad moje pytanie.
    Kolega moze mi jesli bedzie taka potrzeba dorzucic sterownik.


    Mechanicznie będzie pasować, ale co z elektroniką. Wymiana komputera nic nie da, inne wtyczki.
  • #9
    Bart86ca.
    Level 17  
    Nie ma tam za wiele elektroniki, tam sa elektro-zawory na zewnatrz skrzyni na 4 sruby i chyba ze 3 inne sensory jesli je przelozy to powinno byc ok .
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    wmarek65
    Level 15  
    zmarcel wrote:
    Skrzynia byla na pewno rozgrzana ale jeszcze raz pisze iz pomimo odpalonego silnika poziom oleju raz jest odpowiedni a po chwili jest taki jak gdyby silnik byl zgaszony,i po jakims czasie lub po przegazowaniu poziom spada.I po jakims czasie znowu momentalnie sie podnosi(i w tym momencie skrzynia nie ciagnie-jak by wcale nie bylo biegu)


    Odnoszę wrażenie że niewłaściwie sprawdzasz olej.

    olej sprawdza sie przy pracującym silniku ,wajcha w położeniu P i wtedy sprawdzamy poziom oleju.

    Jeśli masz chłodnicę oleju sprawdź czy na wężu do chłodnicy nie masz przypadkiem założonego filterka oleju,jeśli jest to on może być sprawcą całego zamieszania.

    Jeśli sprzedający nie był twoim dobrym znajomym nie wierz w wymiany,a jeśli wymieniał ,to dowiedz się co nalał do skrzyni ,te skrzynie wymagają specyficznego oleju