Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 607 2.2 hdi, ciężko uruchomić silnik.

ewca 11 Feb 2010 15:40 12512 10
  • #1
    ewca
    Level 10  
    Witam wszystkich, nie dawno kupiłam Peugeota 2.2 HDI z roku 2000, wszystko do tej pory było OK ale parę dni temu wyświetliła mi się informacja filtra cząstek stałych. Potem informacja przestała się ukazywać, ale pokazał się na wyświetlaczu CHECK i informacja UMWELTSCHUTZ SYSTEM MOTOR SCHWACH i w danym momencie auto traciło na mocy. Po zatrzymaniu się i zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu auto jechało normalnie przez jakiś czas. Po sprawdzeniu czy jest płyn PAF okazało się ze jest jeszcze, teraz już auto nie chce zapalić a jak już zapali, to chodzi tak klekot, szok i nie wkręca się na obroty. Jak już wskoczy na obroty, to zaraz zgaśnie i znowu trzeba go kręcić żeby zapalił. Gdy już ruszę to jedzie jak by go opuściły wszystkie siły. Czy ktoś może mi podpowiedzieć co to może być, jaki jest problem i co mam zrobić żeby było OK .
    Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    aron20000
    Level 22  
    Może to pomoże:
    http://emulatory.com.pl/nasze-produkty.html?gclid=CKbjp6DY6p8CFYaRzAodCGM0Xw
    i jeszcze tutaj trochę teorii:
    http://www.auto-swiat.pl/wydania,Filtr-czatek-stalych-Jak-o-niego-dbac-,23090,1.html
    Tak serio to ekolodzy, którzy po prostu zarabiają grubą kasę na takich głupotach, ponieważ teraz jest to w modzie, szum medialny nakręca pieniądze, które dostają kilogramami ludzie, którzy za tym stoją, a którzy z ekologią maja tyle wspólnego co ja (w celu sprostowania "NIC"), bo to jest jedno wielkie nic, w latach 90-siątych już spadła emisja szkodliwych zanieczyszczeń środowiska, z taką technika jaka jest dziś wystarczyłoby zmniejszyć emisję do minimum, wykorzystać inne źródła energii i mielibyśmy klimat kilkadziesięcio-krotnie zdrowszy od tego sprzed lat 90, ale z tego robi się mega kasiorkę i niestety nie zrezygnują z tego. W dzisiejszych czasach za siedzenie na drzewie w rospudzie płacą większe pieniądze niż dla ciężko pracującego człowieka. Ekologia i plastikowi ekolodzy to jedynie sposób na wyciągnięcie z nas wszystkich grubej ilości gotówki i tym samym zapewnienie przypływu gotówki osobom siedzącym na stołkach i stołeczkach tej organizacji. Skoro są tacy cudowni, to niech sponsorują ludziom zdrowsze życie (oczywiście mówię ironicznie, bo i tak bez tego jest lepiej) chociażby poprzez sponsorowanie wymiany filtra cząstek stałych co kilkadziesiąt tysięcy km. w samochodach, gdzie taka wymiana może sięgać nawet 4000 naszych polskich złociszy. Na niego przyjdzie również czas, ale na pewno jeszcze nie teraz i nie w tej polityce pseudo monetarnej. Takie jest moje zdanie, pozdrawiam wszystkich, OPRÓCZ fałszywych ekologów. W celu sprostowania nie jestem anty-ekologiczny, jestem wręcz za ochroną naszego środowiska, ale jestem przeciwny kłamstwu i obłudzie jaka się tam zakorzeniła i nieprędko ją ktoś z tamtąd wyrwie.
  • #3
    janrad99
    Level 15  
    Wywalenie filtra FAP nie jest sposobem naprawy silnika. Błąd systemu oczyszczania spalin w silnikach HDI zawsze wskazuje na jakiekolwiek zakłócenia w spalaniu, a bardzo rzadko na zły stan FAP.
    Tak więc nie sądzę, żeby narzekania kolegi Arona na ekologię mogły w jakikolwiek sposób pomóc w rozwiązaniu problemu.
    Przede wszystkim samochód należy podłączyć pod komputer z PP2000 i odczytać błedy. Potem można zacząć dyskusję nad przyczynami. Wszelkie inne metody naprawy silnikó HDI, a zwłaszcza losowa wymiana poszczególnych elementów, to jak gra w ruletkę - moze się uda.
    Kolego Ewca, zainwestuj 50-100 zł w diagnostyke komputerową i odezwij się z konkretami.
  • #4
    ewca
    Level 10  
    Witam ponownie po wymontowaniu katalizatora z filtrem FAP i płynu EOLYS okazało sie ze wszystko jest w pozadku ale problem z odpaleniem pozostał czy to na zimnym czy tez na gozacym nie odpala po podłaczeniu kompa i ponownym kreceniu rozrusznikiem pokazało ( BŁĄD CZUJNIKA WAŁKA ) jak bedzie uszkodzony czujnik wału korbowego LUB czujnik wałka rozrzadu to auto nie odpali ?. Moze to jaest przyczyną tego ? Jeszcze jak silnik pracował byle jak bo zaczoł nie rowno pracowac odłaczony został na chwile przepływomiez i auto zgasło natychmiast potem odpalił ale z trudem czy to tez moze byc przyczyna za moze byc uszkodzony przepływomiez ? A wczesniej pokazywał mi informacje na wyswietlaczu CHEK i na drugim wyswietlaczu pokazywał sie napis UMWELTSCHUTZSYSTEM MOTOR SCHWACH co to moze byc. Jak pokazywała sie taka informacja to auto traciło na mocy, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta było OK przez jakis czas Pozdrawiam i prosze o pomoc
  • #5
    aron20000
    Level 22  
    janrad99 mistrzu ja po prostu musiałem to z siebie wyrzucić :D poza tym po ok. 80 000 kkm (czasem troche dłużej) kończy się żywotność FAP'a i samoregeneracja już niestety nie działa, a czujnik wyłapuje błędy, wtedy albo spore koszta, albo emulator wbrew pozorom całkiem dobrze działają, a jeśli uważasz, że straciłeś 1,5 minuty ze swojego cennego czasu czytając moją wypowiedź to uwierz, że jest mi przykro.
    Z reguły przy uszkodzeniu czujnika wału korbowego autko nie daje oznak "życia" w ogóle. Przy uszkodzeniu czujnika wałka rozrządu auto może mieć problemy z odpalaniem, dziwną pracę silnika i tryb awaryjny. Podaj numery błędów które znalazłaś/eś podczas diagnostyki (do której najlepiej użyć tak jak kolega wyżej napisał PPS'a) auta i może trochę rozjaśni się sytuacja. Przepływki na razie nie zaczepiaj.
  • #6
    janrad99
    Level 15  
    Aron, na wpływ FAP na ochronę środowiska mam takie samo zdanie jak Ty. Ale z FAP-em jest jak z pasami bezpieczeństwa, może się to nam nie podobać, ale musimy stosować. A niestety jest niemal pewne, ze za kilka lat diesle bez FAP-a nie przejdą badania technicznego. Musimy więc nauczyć sie je naprawiać, a nie omijać.
    Nie zgadzam się natomiast z Twoim zdaniem, że po 80 tys km kończy się żywotność FAP-a. Po takim przebiegu wymontowuje się go i regeneruje.
    Co do głównego problemu Ewca, było niemal pewne że to nie wina FAPa. Nie było komunikatu o braku eolys, nie było komunikatu o zablokowaniu filtra, a tylko komunikat o niewłaściwym spalaniu.
    No i tym razem ja napisałem przydługiego posta, który nic Ewca nie pomoże.
  • #7
    ewca
    Level 10  
    Witam ponownie sprawa zwiazana zuruchomieniem Peugeota 607 HDI po sprawdzeniu w warsztacie czujnika wału ,czujnika wałka rozrzadu,wtryskiwaczy cisnienia po wymianie swiec zarowych i sprawdzeniu automatu od swiec auto kreci przez jakis czas zapala i po 5 sekundach gasnie co jest przyczyna po podłaczeniu komputera nie pokazuje zadnych błedów czy moze byc ze katalizator jest zapchany bo filtr FAP jet OK Prosze o rade Pozdrawiam
  • #8
    trans-serwis
    Level 39  
    Jaki katalizator? Filtr FAP to jest t.zw. katalizator. Samochód trzeba zaprowadzić do kogoś kto się dobrze zna i ma sprzęt do naprawy silników na CR. Po opisie tej naprawy wnioskuję że robił to człowiek który o CR ma blade pojęcie.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    ewca
    Level 10  
    Wracajac do tematu to moje auto zostało podłączone pod komputer pokazało ze jest walniety czujnik wału i jakis problem ze swiecami zarowymi został wymieniany czujnik wału czyjnik rozrzady i oczywiscie swiece sprawdzone wtryski i przy probie odpalenia zachowuje sie tak jak by chciał zapalic i odpala z gazem wcisnietym do dechy za 5-7 sekund i gasnie ale po kreceniu rozrusznikiem i odpaleniu na 5-7 sekund z rury wydechowej nie pojawiają sie spaliny (DYM)czy moze byc papchany katalizator lub tłumik. Moze ktos miał cos takiego Dziekuje i Pozdrawiam
  • #11
    bartoszbarto
    Level 10  
    napisz jak to sie skonczylo, byc moze mam to samo