Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 5 91 rok 1.8 benzyna z gazem. Odpala i gaśnie

domex32 11 Lut 2010 16:35 5978 23
  • #1 11 Lut 2010 16:35
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Witam wszystkich.

    Mam problem z bwm 5 1.8 benzyna z gazem 91 rok.

    Auto odpala i gaśnie na benzynie, jak przytrzymam z gazem, zdarza mu się dojść do 2 tyś obrotów po czym zgaśnie.

    Świece zalane, ciśnienie paliwa w granicach 2,8 bara, na chwile obecną całkowicie odłączyłem instalacje gazową, połączyłem wszystkie miejsca w których była wpięty gaz.

    Wymienione zostały przewody zapłonowe.

    Iskra na świecach jest cały czas, i w momencie kręcenia, i w momencie gaśnięcia.

    Obrotomierz działa.

    Jakieś porady, sugestie?

    0 23
  • #2 11 Lut 2010 22:20
    M.A.K
    Poziom 14  

    No cześć

    -sprawdź ciśnienie na cylindrach,( jeśli coś nie tak spr wałek bo lubi sie ucierać oczywiście jeśli nie chciał chodzić na gazie)
    - odłącz pompkę czy zapali na plaku czy samostarcie i czy będzie chodził
    - jeśli tak to tym bardziej na benzynie powinien ( wyciągnij listwę wtryskiwaczy i kręć rozrusznikiem , zobacz jak chodzą czy prawidłowo rozpylają bo mogły paść od długiej jazdy na gazie)

    przewarznie padają wtryskiwacze na gazie

    jeśli to będzie ok to będziemy myśleć dalej

    pozdrawima

    0
  • #3 12 Lut 2010 00:55
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jak pomyśle o tych wtryskiwaczach to mnie nosi normalnie.

    Ciśnienie jest ok, nie pamiętam dokładnie, bo mechanik przede mną ocenił stan silnika mechanicznie na ok.

    Auto chodziło do końca, potem w jakiś nie wyjaśnionych okolicznościach rozładował się akumulator w nocy, jakiś miesiąc temu i od tamtego czasu auto przestało odpalać.

    0
  • #4 12 Lut 2010 20:59
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    A może najpierw diagnostyka komputerowa?

    0
  • #5 12 Lut 2010 21:45
    eltron
    Poziom 26  

    Cytat:
    Mam problem z bwm 5 1.8 benzyna z gazem 91 rok.

    Auto odpala i gaśnie na benzynie, jak przytrzymam z gazem, zdarza mu się dojść do 2 tyś obrotów po czym zgaśnie.

    Świece zalane, ciśnienie paliwa w granicach 2,8 bara, na chwile obecną całkowicie odłączyłem instalacje gazową, połączyłem wszystkie miejsca w których była wpięty gaz.

    Wymienione zostały przewody zapłonowe.

    Iskra na świecach jest cały czas, i w momencie kręcenia, i w momencie gaśnięcia.

    Obrotomierz działa.


    Cytat:
    No cześć

    -sprawdź ciśnienie na cylindrach,( jeśli coś nie tak spr wałek bo lubi sie ucierać oczywiście jeśli nie chciał chodzić na gazie)
    - odłącz pompkę czy zapali na plaku czy samostarcie i czy będzie chodził
    - jeśli tak to tym bardziej na benzynie powinien ( wyciągnij listwę wtryskiwaczy i kręć rozrusznikiem , zobacz jak chodzą czy prawidłowo rozpylają bo mogły paść od długiej jazdy na gazie)

    przewarznie padają wtryskiwacze na gazie

    jeśli to będzie ok to będziemy myśleć dalej

    pozdrawima


    Cytat:
    świece zalewa - sprawdź silnik krokowy, mógł się przytkać, a następnie polecam umyć przepustnicę i kolektor mocnym rozpuszczalnikiem
    bardzo pomaga, to są właśnie tego typu objawy



    Cytat:
    eśli ma immo zacznij od niego...
    lub przy pomocy jakiegoś kolegi spójrz czego brakuje w momencie gaśnięcia silnika czy iskierki czy by może impulsu na wtrysk...czemu Cię nosi jak pomyślisz o wtryskach? jeśli chcesz takowe nabyc zapraszam na PW...



    Cytat:
    przepł.....



    Czy to są jakieś jaja? Jaki silnik w ogóle jest w tym samochodzie?

    Dodano po 23 [minuty]:

    Cytat:
    Zapewne M40B18, mówi Ci to coś?


    Zapewne to prawdą jest, że wypowiadasz się często na temat samochodów marki BMW, a pojęcie o nich masz marne. A że siedzi tam M40B18 to tylko hipoteza, a to że jest tam immo to bzdura.

    0
  • Pomocny post
    #6 12 Lut 2010 21:46
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 12 Lut 2010 22:06
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Możesz również wyprzedzac ruchy przepływki palcem w momencie dodawania gazu...jeśli silnik będzie próbował pracowac, oznacza że przepływka jest uszkodzona, lub nieszczelna (przez strzały w kolektor ssący) ..

    0
  • Pomocny post
    #8 12 Lut 2010 22:09
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 12 Lut 2010 22:12
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Wszystko się zgadza, zdarza się że również rozszczelnia się obudowa przepływomierza...i wtedy częśc powietrza jest zasysana obudową przepływki, zaraz za klapą..

    0
  • #10 13 Lut 2010 00:23
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Klapa spiętrzająca chodzi, znaczy lekko chodzi ruszając palcem, próbowałem odpalać bez przepływki, z wypiętą kostką, owocuje to tym ze silnik gaśnie po 3 sekundach a nie po dwóch. Rura gumowa jest spękana to fakt, prawdopodobnie od strzałów ale ciekawiło mnie to czy na odpiętym przepływomierzu, powinna odpalić, teraz już wiem że tak, lecz nie odpala.

    Wykluczam uszkodzenie wtryskiwaczy z tego względu iż usterka stała się nagle.

    Pompa paliwa pracuje dopiero w momencie działania rozrusznika, czy nie powinna działać zaraz po przekręceniu kluczyka?

    0
  • #11 13 Lut 2010 10:57
    maupa213
    Poziom 12  

    Przepraszam, pomyliłem się z tym silnikiem krokowym, auta pomyliłem

    0
  • #12 14 Lut 2010 10:04
    kamil II
    Poziom 18  

    domex32 napisał:
    Klapa spiętrzająca chodzi, znaczy lekko chodzi ruszając palcem, próbowałem odpalać bez przepływki, z wypiętą kostką, owocuje to tym ze silnik gaśnie po 3 sekundach a nie po dwóch. Rura gumowa jest spękana to fakt, prawdopodobnie od strzałów ale ciekawiło mnie to czy na odpiętym przepływomierzu, powinna odpalić, teraz już wiem że tak, lecz nie odpala.

    Wykluczam uszkodzenie wtryskiwaczy z tego względu iż usterka stała się nagle.

    Pompa paliwa pracuje dopiero w momencie działania rozrusznika, czy nie powinna działać zaraz po przekręceniu kluczyka?


    W BMW tak jest pompa działa jeżeli są impulsy o obrotach wału a jaka masz pewność, że ta iskra na pewno jest w momencie gaśniecia?

    0
  • #13 14 Lut 2010 10:59
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jest, na pewno, ściągnąłem przewód z czwartej śwecy, wpiąłem w niego luźną świecę i obserwowałem iskrę jak kolega kręcił.

    0
  • #14 14 Lut 2010 17:50
    melas
    Poziom 26  

    witam
    kurcze bez podłączenia diagnoskopu troche ciężko najlepiej sprawdzic najpierw błedy potem parametry troche by nas to nakierowało

    0
  • #15 14 Lut 2010 19:35
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Wiem, to auto kuzyna, ma być zrobione po kosztach, jak nic nie wskóram to tak zrobię, podjadę go podłączyć.

    Puki co odłączę pompę i dokonam próby odpalenia na samostarcie, zobaczymy jaki będzie efekt.

    0
  • Pomocny post
    #16 14 Lut 2010 19:37
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 14 Lut 2010 21:56
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tak, zrobiłem, klapa chodzi luźno, próbowałem odpalać auto z całkowicie rozłączoną przepływką, elektryczni i mechanicznie, i auto chodziło o sekundę dłużnej.

    Klapowa zachowuje się tak samo jak z gorącym drutem? Znaczy Uwy 0-5v?

    0
  • #18 15 Lut 2010 09:27
    Piotr520
    Poziom 22  

    Posprawdzaj masy na silnik przy kompie,warto wyjąć złącze sterownika silnika i sprawdzić czy coś nie zaśniedziało.A na pych próbowałeś odpalić?Miałem takie przejście ze swoim autem w grudniu a kumpel tydzień temu.Obie beemki 520 tylko moja m50 a kumpla m20.Zalewało świece przy próbie odpalenia a co dziwne na pych paliły bez problemu.U mnie przyczyną był zaśniedziały pin sterownika masowy,u kumpla brak tulejki na rozruszniku duży pobór prądu(chociaż kręcił bez problemu)po wymianie jak ręką odjął ,wcześniej nie było żadnych objaw że coś może być nie tak.Auto zostawione wieczorem rano już nie dało się go uruchomić.Doszliśmy wspólnie do wniosku że przyczyną był za duży spadek prądu na sterowniku świrował,chyba że ktoś zna lepsze wytłumaczenie.

    0
  • #19 15 Lut 2010 21:11
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Panowie, problem rozwiązany, droga dedukcji doszedłem że klient robił dziennie max 2 km z pracy do domu i z domu do pracy.

    Przyczyna była w wydechu, w ostatnim tłumiku nazbierało się tyle wody, że jak zamarzło, to skutecznie zablokowało całe światło rury wydechowej.

    Rozmontowałem układ, rozgrzałem palnikiem wydech, wytrzepałem lód i auto chodzi jakoś tam.

    0
  • #20 16 Lut 2010 20:18
    bartek_e30
    Poziom 11  

    tak to jest jak się autka nie nagrzeje... a przez 2 km to już wogóle nie ma szans

    0
  • #21 16 Lut 2010 20:28
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Wystarczy przy końcu wydechu wywiercic nie wielkiej średnicy otwór, nie będzie przedmuchu a woda swobodnie będzie płynąc, pomaga w stu procentach... pozdrawiam..

    0
  • #22 17 Lut 2010 20:36
    aniram33
    Poziom 12  

    nie wiem jak w tym aucie jest z regulacja zaworów,ale na moje oko to jest problem,silnik zasilany gazem wymaga czestej korekty zaworów.zbyt mało podałes informacji.

    0
  • #23 17 Lut 2010 22:32
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Przecież już sprawa się wyjaśniła :)

    0
  • #24 26 Lut 2012 21:51
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zamykam.

    0