Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 5 91 rok 1.8 benzyna z gazem. Odpala i gaśnie

11 Lut 2010 16:35 6215 23
  • Moderator Samochody
    Witam wszystkich.

    Mam problem z bwm 5 1.8 benzyna z gazem 91 rok.

    Auto odpala i gaśnie na benzynie, jak przytrzymam z gazem, zdarza mu się dojść do 2 tyś obrotów po czym zgaśnie.

    Świece zalane, ciśnienie paliwa w granicach 2,8 bara, na chwile obecną całkowicie odłączyłem instalacje gazową, połączyłem wszystkie miejsca w których była wpięty gaz.

    Wymienione zostały przewody zapłonowe.

    Iskra na świecach jest cały czas, i w momencie kręcenia, i w momencie gaśnięcia.

    Obrotomierz działa.

    Jakieś porady, sugestie?
  • Poziom 14  
    No cześć

    -sprawdź ciśnienie na cylindrach,( jeśli coś nie tak spr wałek bo lubi sie ucierać oczywiście jeśli nie chciał chodzić na gazie)
    - odłącz pompkę czy zapali na plaku czy samostarcie i czy będzie chodził
    - jeśli tak to tym bardziej na benzynie powinien ( wyciągnij listwę wtryskiwaczy i kręć rozrusznikiem , zobacz jak chodzą czy prawidłowo rozpylają bo mogły paść od długiej jazdy na gazie)

    przewarznie padają wtryskiwacze na gazie

    jeśli to będzie ok to będziemy myśleć dalej

    pozdrawima
  • Moderator Samochody
    Jak pomyśle o tych wtryskiwaczach to mnie nosi normalnie.

    Ciśnienie jest ok, nie pamiętam dokładnie, bo mechanik przede mną ocenił stan silnika mechanicznie na ok.

    Auto chodziło do końca, potem w jakiś nie wyjaśnionych okolicznościach rozładował się akumulator w nocy, jakiś miesiąc temu i od tamtego czasu auto przestało odpalać.
  • Poziom 20  
    A może najpierw diagnostyka komputerowa?
  • Poziom 26  
    Cytat:
    Mam problem z bwm 5 1.8 benzyna z gazem 91 rok.

    Auto odpala i gaśnie na benzynie, jak przytrzymam z gazem, zdarza mu się dojść do 2 tyś obrotów po czym zgaśnie.

    Świece zalane, ciśnienie paliwa w granicach 2,8 bara, na chwile obecną całkowicie odłączyłem instalacje gazową, połączyłem wszystkie miejsca w których była wpięty gaz.

    Wymienione zostały przewody zapłonowe.

    Iskra na świecach jest cały czas, i w momencie kręcenia, i w momencie gaśnięcia.

    Obrotomierz działa.


    Cytat:
    No cześć

    -sprawdź ciśnienie na cylindrach,( jeśli coś nie tak spr wałek bo lubi sie ucierać oczywiście jeśli nie chciał chodzić na gazie)
    - odłącz pompkę czy zapali na plaku czy samostarcie i czy będzie chodził
    - jeśli tak to tym bardziej na benzynie powinien ( wyciągnij listwę wtryskiwaczy i kręć rozrusznikiem , zobacz jak chodzą czy prawidłowo rozpylają bo mogły paść od długiej jazdy na gazie)

    przewarznie padają wtryskiwacze na gazie

    jeśli to będzie ok to będziemy myśleć dalej

    pozdrawima


    Cytat:
    świece zalewa - sprawdź silnik krokowy, mógł się przytkać, a następnie polecam umyć przepustnicę i kolektor mocnym rozpuszczalnikiem
    bardzo pomaga, to są właśnie tego typu objawy



    Cytat:
    eśli ma immo zacznij od niego...
    lub przy pomocy jakiegoś kolegi spójrz czego brakuje w momencie gaśnięcia silnika czy iskierki czy by może impulsu na wtrysk...czemu Cię nosi jak pomyślisz o wtryskach? jeśli chcesz takowe nabyc zapraszam na PW...



    Cytat:
    przepł.....



    Czy to są jakieś jaja? Jaki silnik w ogóle jest w tym samochodzie?

    Dodano po 23 [minuty]:

    Cytat:
    Zapewne M40B18, mówi Ci to coś?


    Zapewne to prawdą jest, że wypowiadasz się często na temat samochodów marki BMW, a pojęcie o nich masz marne. A że siedzi tam M40B18 to tylko hipoteza, a to że jest tam immo to bzdura.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Możesz również wyprzedzac ruchy przepływki palcem w momencie dodawania gazu...jeśli silnik będzie próbował pracowac, oznacza że przepływka jest uszkodzona, lub nieszczelna (przez strzały w kolektor ssący) ..
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Wszystko się zgadza, zdarza się że również rozszczelnia się obudowa przepływomierza...i wtedy częśc powietrza jest zasysana obudową przepływki, zaraz za klapą..
  • Moderator Samochody
    Klapa spiętrzająca chodzi, znaczy lekko chodzi ruszając palcem, próbowałem odpalać bez przepływki, z wypiętą kostką, owocuje to tym ze silnik gaśnie po 3 sekundach a nie po dwóch. Rura gumowa jest spękana to fakt, prawdopodobnie od strzałów ale ciekawiło mnie to czy na odpiętym przepływomierzu, powinna odpalić, teraz już wiem że tak, lecz nie odpala.

    Wykluczam uszkodzenie wtryskiwaczy z tego względu iż usterka stała się nagle.

    Pompa paliwa pracuje dopiero w momencie działania rozrusznika, czy nie powinna działać zaraz po przekręceniu kluczyka?
  • Poziom 12  
    Przepraszam, pomyliłem się z tym silnikiem krokowym, auta pomyliłem
  • Poziom 18  
    domex32 napisał:
    Klapa spiętrzająca chodzi, znaczy lekko chodzi ruszając palcem, próbowałem odpalać bez przepływki, z wypiętą kostką, owocuje to tym ze silnik gaśnie po 3 sekundach a nie po dwóch. Rura gumowa jest spękana to fakt, prawdopodobnie od strzałów ale ciekawiło mnie to czy na odpiętym przepływomierzu, powinna odpalić, teraz już wiem że tak, lecz nie odpala.

    Wykluczam uszkodzenie wtryskiwaczy z tego względu iż usterka stała się nagle.

    Pompa paliwa pracuje dopiero w momencie działania rozrusznika, czy nie powinna działać zaraz po przekręceniu kluczyka?


    W BMW tak jest pompa działa jeżeli są impulsy o obrotach wału a jaka masz pewność, że ta iskra na pewno jest w momencie gaśniecia?
  • Moderator Samochody
    Jest, na pewno, ściągnąłem przewód z czwartej śwecy, wpiąłem w niego luźną świecę i obserwowałem iskrę jak kolega kręcił.
  • Moderator Samochody
    Wiem, to auto kuzyna, ma być zrobione po kosztach, jak nic nie wskóram to tak zrobię, podjadę go podłączyć.

    Puki co odłączę pompę i dokonam próby odpalenia na samostarcie, zobaczymy jaki będzie efekt.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Tak, zrobiłem, klapa chodzi luźno, próbowałem odpalać auto z całkowicie rozłączoną przepływką, elektryczni i mechanicznie, i auto chodziło o sekundę dłużnej.

    Klapowa zachowuje się tak samo jak z gorącym drutem? Znaczy Uwy 0-5v?
  • Poziom 22  
    Posprawdzaj masy na silnik przy kompie,warto wyjąć złącze sterownika silnika i sprawdzić czy coś nie zaśniedziało.A na pych próbowałeś odpalić?Miałem takie przejście ze swoim autem w grudniu a kumpel tydzień temu.Obie beemki 520 tylko moja m50 a kumpla m20.Zalewało świece przy próbie odpalenia a co dziwne na pych paliły bez problemu.U mnie przyczyną był zaśniedziały pin sterownika masowy,u kumpla brak tulejki na rozruszniku duży pobór prądu(chociaż kręcił bez problemu)po wymianie jak ręką odjął ,wcześniej nie było żadnych objaw że coś może być nie tak.Auto zostawione wieczorem rano już nie dało się go uruchomić.Doszliśmy wspólnie do wniosku że przyczyną był za duży spadek prądu na sterowniku świrował,chyba że ktoś zna lepsze wytłumaczenie.
  • Moderator Samochody
    Panowie, problem rozwiązany, droga dedukcji doszedłem że klient robił dziennie max 2 km z pracy do domu i z domu do pracy.

    Przyczyna była w wydechu, w ostatnim tłumiku nazbierało się tyle wody, że jak zamarzło, to skutecznie zablokowało całe światło rury wydechowej.

    Rozmontowałem układ, rozgrzałem palnikiem wydech, wytrzepałem lód i auto chodzi jakoś tam.
  • Poziom 11  
    tak to jest jak się autka nie nagrzeje... a przez 2 km to już wogóle nie ma szans
  • Poziom 20  
    Wystarczy przy końcu wydechu wywiercic nie wielkiej średnicy otwór, nie będzie przedmuchu a woda swobodnie będzie płynąc, pomaga w stu procentach... pozdrawiam..
  • Poziom 12  
    nie wiem jak w tym aucie jest z regulacja zaworów,ale na moje oko to jest problem,silnik zasilany gazem wymaga czestej korekty zaworów.zbyt mało podałes informacji.
  • Poziom 20  
    Przecież już sprawa się wyjaśniła :)
  • Moderator Samochody
    Zamykam.